2019-12-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceflake
Tja, olika saker. Endel är ju narkomaner rakt av. Men jag svarar rent generellt. Dom som är dömda - köp domarna och bilda din egen uppfattning..
Oavsett vad man missbrukar så har det en tendens till att smitta av sig på omgivningen.
När jag tidigare bodde i lägenhet så kunde man ex konstatera att dom sköt upp nånting i röven. Jävla skräp och skitiga tamponger i trapphuset högst upp där det bara var förråd. Sprutnarkomaner kan ex lämna sprutor i närområdet, lekparken, sandlådan etc. Sen det här jävla skräpandet och klottret är ju ett helt kapitel för sig!! För att inte tala om att de ofta kör påverkade, med eller utan körkort kvittar.
Att bo i Kiruna är kanske inte heller helt optimalt, oavsett om man drogar eller krökar. Somliga får så jävla svårt att veta vilken tid på dygnet det är. Sommar som vinter. Att dammsuga hög som ett hus klockan 4 mitt i vintern för att man inte fattar att det är natt pga mörkret..
Eller sitta på balkongen, öla, skräna och leva jävel 12 mitt på dagen sommartid, är inte heller så trevligt. Det bor ju för fan barn runtikring. Dom blir ju livrädda och törs inte vara ute. Man ska kunna bete sig oavsett årstid och klockslag. Somliga av dom där har ju dessutom barn. Tycker man ska vara observant om barnen ofta lämnas ensamma, går dåligt klädda etc.
Sen som oftast med dom i missbruk.. stölder, skadegörelse. Stjäl dom inte av anhöriga så stjäl dom av nån annan. Sist men inte minst, har man en "knepig" eller bara en ensam äldre person så kan man hålla ögonen öppna efter livstecken. Infarkter, överdoser, misshandel, våldtäkter är inte ovanligt.

Okej, tack för information. Det var ett specifikt namn där som jag var mest intresserad av. Har koll på domar redan men hade velat veta mer kring personen ifråga.
Citera
2019-12-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Okej, tack för information. Det var ett specifikt namn där som jag var mest intresserad av. Har koll på domar redan men hade velat veta mer kring personen ifråga.

Svårt att svara när man inte vet vem du menar.
Citera
2019-12-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Lämna ängeln utanför detta, hon vet kanske inte vad hennes skönhet kan få män att göra men ändå.

Tragiskt allt detta ocj jag vill se 18 år men låter långsökt hon skulle utlöst detta.

Men lägg ner nu för fan!

Man är ingen ängel om man inte har varken vårdnad eller umgänge med sina egna barn.

Man är ingen ängel om man knaprar allt man kommer över. Det man inte kommer åt går man över lik för att få.

Man är ingen ängel som spelar ut folk mot varandra, för sin egen vinnings skull.

Man är definitift ingen ängel om man sitter och ljuger snuten rakt i fejjan.

Då är man en blåst, nerknarkad bimbo.

Skönhet är hon då verkligen inte. Vad folk (män) ser hos henne är 2 hål, tuttar och en gigantisk käft. That's it!
Citera
2019-12-20, 08:18
Medlem
Citat:
Jo jag vet att han var 17 i somras. Skrev ju att han fyllde 18 i november. Jag är inte senil, att jag inte minns när det här brottet inträffade..
Absolut är alla straffmyndiga och 2 av de 3 har varit det i mer än halva deras liv. Dude, jag har ifrågasatt dessa 3 herrar hela tiden.
Nä jag ringer inte vid första pip. Men jag har knackat på ett par gånger tidigare när jag bodde i lägenhet. Bl.a var det en äldre dam en gång som föll och bröt benet. En annan gång var en solklar misshandel. Men ingen öppnade dörren. Tjejen hade ordentlig blåtira dagen därpå.. Jag håller också koll på vilka mina grannar är. Hade en gång en missbrukare i uppgången bredvid. Det var ett jävla rännande och hålligång där. Störningsjouren kallades VARJE gång oavsett om det var slaggis klockan 8, 13 eller 04. Vi grannar gick ihop då vi lessnade på att inte få ha grejer ifred, känna otrygghet i sitt eget hem, svinstian som var i trapphuset och framförallt hur vi såg att nya, obekanta och yngre drogs till det här. Så du har nog fel, jag var mer poppis än junkien vi fick iväg. Men det handlar inte om det, droger är ett jävla skit helt enkelt.

Skulle jag ha något av namnet R*va, B*rgström, D*rhan, N*lsson, R*slin, H*ru, D*fva, A*lander, U*en, S*öbro, F*ygare, S*ekas, L*nd, K*ski, M*kka, S*rkka, A*oja, F*edriksson (bara för att nämna ett axplock utan inbördes ordning) så ja jag skulle definitift vara extra observant!!!

Väx upp och inse att DIN insats påverkar hela samhället. Bara glin sim lever efter devisen sköt ditt så sköter jag mitt.
Själv skiter jag i att man lägger ut namnen på knarkarna och dom som lever fan - men ändå rätt ska vara rätt .
Vare sig B*rgström den yngre eller F*ygare är med i kretsen längre . Bägge två har flyttat från stan för rätt länge sen och lagt ner skiten .
B*ergström och F*ygare har fått ordning på sina liv
Går mycket tydligt att se på deras sociala medier.
Citera
2019-12-20, 08:38
Medlem
Det här är helt OT, men jag besökte Kiruna för ca 20 år sen och älskade det. Ingenstans har jag mött så extremt fulla, men samtidigt trevliga, människor. Förstår att det kan gå över styr med den konsumtionen av rusmedel, men tycker att det är väldigt tråkigt.
Citera
2019-12-20, 09:37
Medlem
Citat:
Svårt att svara när man inte vet vem du menar.

Nej precis och som du skriver har en del av dessa barn så tänker inte gå in på vem jag syftar på. Får helt enkelt hoppas på att namnet dyker upp igen på annat sätt så jag kan få mer information.
Citera
2019-12-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Själv skiter jag i att man lägger ut namnen på knarkarna och dom som lever fan - men ändå rätt ska vara rätt .
Vare sig B*rgström den yngre eller F*ygare är med i kretsen längre . Bägge två har flyttat från stan för rätt länge sen och lagt ner skiten .
B*ergström och F*ygare har fått ordning på sina liv
Går mycket tydligt att se på deras sociala medier.

Helt korrekt. Dock finns det ju 3 stycken B*rgström. Bara för att man själv har slutat så betyder det inte nödvändigtvis att man klippt banden till sin bekantskapskrets. Dvs det behöver inte vara den boende själv som svinar, stör, stjäl, kör påverkad osv.
Citera
2019-12-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Lämna ängeln utanför detta, hon vet kanske inte vad hennes skönhet kan få män att göra men ändå.

Tragiskt allt detta ocj jag vill se 18 år men låter långsökt hon skulle utlöst detta.

Har inte skrivit att hon utlöst det hela , utan konstaterade fakta att hon faktiskt haft ihop det med alla 4 herrarna. Tycker mig se i hennes förhör en skapligt narcissistisk person som är en bra manipulatör..
Citera
2019-12-20, 21:39
Medlem
Hur länge brukar det dröja innan ljudfiler skickas ut till de som beställt, i regel?
Citera
2019-12-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Hur länge brukar det dröja innan ljudfiler skickas ut till de som beställt, i regel?
Som jag har fattat det blir ljudfilerna offentliga samtidigt som domen kommer, har aldrig beställt ljud själv men det är vad jag fått berättat till mig.
Citera
2019-12-22, 19:07
Medlem
Vem/vilka är det som skändar JDs grav? Så hemskt...Såg på JDs mammas fb att någon/några gått lös på hans och farmorns grav 😔
Citera
2019-12-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Vem/vilka är det som skändar JDs grav? Så hemskt...Såg på JDs mammas fb att någon/några gått lös på hans och farmorns grav 😔
Fruktansvärt , sånt ska inte ens få hända , vad tar det är folk som beter sig så , beklagar verkligen anhöriga som drabbas på det här viset 🤒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in