Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej jag är en "såndär" som tycker att skaffar man barn, så är det fan ens ansvar ta hand om detta barn också och inte bara skjuta över detta på den andra parten för det är bekvämast så.
Vill du inte ta hand om barn praktiskt som man, så skaffa inga barn.
vad fan ska du ha barn till om du ändå inter vill vara med dem?
Där har du en sån där typisk feministgrej. Bara för att jag inte lever efter era normer så tar jag inte ansvar för mina barn. Detta påstående enbart p.g.a att jag och min fru valt att jag jobbar mer än henne.
Jag har nån gång när jag känt mig utarbetad halvt på skämt föreslagit att jag kanske kunde få vara hemmaman en period, hon är välutbildad och har idag när ungarna blivit större ett hyfsat välbetalt arbete.
Om vi skulle leva minimalistiskt kunde hon lätt försörja oss på enbart sin lön. Hon tittar bara på mig på det där sättet hon brukar göra när hon inte riktigt förstår var jag får alla mina idéer ifrån, tänker väl att antingen försöker han provocera mig eller också är han bara så trött att han inte riktigt tänker klart. Så hon byter bara ämne.
Jag tror att den rollfördelning vi gjort besparat oss massor av äktenskapliga bekymmer. Det har liksom aldrig behövt finnas någon kamp om vem som skulle göra vad där vi bägge inte haft energin till att göra en roll bra istället för två dåliga.
Men du ser det som att jag skiter i mina barn och inte tar ansvar för dem. Du reflekterar inte för en sekund över att det absolut mesta av mina inkomster tillfallit resten av familjen, inkl min fru. Dessutom har jag kunnat trygga deras försörjning framgent även i den händelse jag dör eller skulle träffa på någon kurvig brunett på en söderhavsö och stanna där.
Du tänker heller aldrig på att många av oss män i princip använder all ledig tid till barnens fritidsaktiviteter. Tränar dem, organiserar deras tävlingar, paddlar kajak, vandrar i fjällen, lär dem läsa, räkna, fiska, jaga, köra skiten ur motorfordon och kan sitta i timtals och lyssna på deras tankar utan att avbryta.
Det enda du tänker är att eftersom min fru, och i princip själv valt, jobbat mindre än mig så tar jag inte ansvar över mina barn.
Du är i sanning en enkelspårig filur.