2019-08-03, 12:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vi har haft antydningar till demokrati i Europa i åtminstone i 3-500 år, även om t.ex inte kvinnor fått rösta. Absolut ska man kritisera demokratin. Sett hur Sverige fungerat de senaste fem åren så hade jag som diktator skött det bättre. Ett tag. Sedan hade jag ballat ur. Som Churchill sa, Democracy is the worst form of government. Except for all the rest.

Hur har man haft anknytning till demokrati när 50% av befolkningen har nekats rösträtt och bestämmanderätt?
Eller det var inte så viktigt när det gällde kvinnor?
Citera
2019-08-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Var görs det?

Inte av regeringar, domstolar, arbetsliv, media, eller någon annan typ av offentlighet iallafall.

Så ur den synvinkeln har kvinnor ett fåtal individer som behandlar dem dåligt.
Det är inte så illa jämfört med den andra sidan...
Och dra inte upp kriminella handlingar, där är kvinnor rejält mindre utsatta än män.

Kvinnor har det i det stora ganska bra.
Absolut så pass bra att det inte på något vis motiverar den enorma smutskastningskampanj som pågår mot män och allt manligt.

Ja du Pungteringen. VAR i världshistorien och i nutid, så behandlas/ betraktas kvinnor som sämre värda än män...? ingen aaaaaaaning hörredu.

Här kanske?
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

"Det är inte så illa jämfört med den andra sidan..."

nå berätta nu för mig vilka "regeringar, domstolar, arbetsliv, media, eller någon annan typ av offentlighet " som behandlar män som sämre värda än kvinnor enkom dugliga för att knullas?

varsågod berätta....
Citera
2019-08-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Men, givetvis fattar jag att kvinnor blir förbannade av att bli behandlade som barn. Och det finns kvinnor som beter sig som sådana, likväl som det finns män. Och de flesta av oss människor kan sannolikt bete oss som småungar emellanåt. Det är mänskligt.

Problemet med feminism av idag är inte att den med rätta kritiserar manliga beteenden och egenskaper utan att många feminister vill styra andra människor i detalj och tror sig ha de gudomliga svaren på hur alla skall leva lyckligt i alla sina dagar.
Feminism handlar inte om manligt eller kvinnligt längre, det handlar om totalitär ideologi som även Hitler hade varit stolt över. Utrota allt och alla som motsäger dogmerna så kommer snart Utopia att uppnås.

ja feminism är en ideolog. Ideologiers själva poäng! är att man har idéer om hur samhället ska ordnas.
Big surprize!

Hitler är ett FETT exempel på en man som drev en ideologi där kivnnor enkom betraktades som något underlägset som enkom existerade för att knullas och producera barn.
Du finner INGEN motsvarighet till dessa sunkiga idéer någonstans inom feminism gällande män.
Citera
2019-08-03, 12:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur har man haft anknytning till demokrati när 50% av befolkningen har nekats rösträtt och bestämmanderätt?
Eller det var inte så viktigt när det gällde kvinnor?
Med demokrati menas inte "alla ska rösta". 17-åringar får inte rösta. Tycker du det är ett problem? Jag tycker snarare det är ett problem att 18-20-åringar som inte ens kan partinamnen får rösta. Vi kunde gott ha rösträtt vid 21. Ännu bättre demokrati och samhälle får vi om vi har krav som förr i tiden på fast inkomst eller förmögenhet. Jag tror det återkommer i någon form i framtiden, mycket av dagens problem i Sverige kan jag härleda till lättledd idealistisk röstboskap, ofta kvinnlig men inte alltid, som förstör för oss vettiga svenskar. Med krav på vem som röstar ökar demokratin, inte minskar.
Citera
2019-08-03, 12:48
Medlem
Kvinnor är känslostyrda medan männen är rationella.
Kvinnor är inte lika demokratiska som män och i många fall förstår inte ens kvinnor vad demokrati är. De tror att vi stärker demokratin om vi förbjuder människor som är "högerextrema" (alltså normala) från att göra sin röst hörd.

Tillochmed Feministiskt Initativ erkänner att män och kvinnors hjärnor fungerar olika: https://youtu.be/USiM0z7wRCk?t=43
Citera
2019-08-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Med demokrati menas inte "alla ska rösta". 17-åringar får inte rösta. Tycker du det är ett problem? Jag tycker snarare det är ett problem att 18-20-åringar som inte ens kan partinamnen får rösta. Vi kunde gott ha rösträtt vid 21. Ännu bättre demokrati och samhälle får vi om vi har krav som förr i tiden på fast inkomst eller förmögenhet. Jag tror det återkommer i någon form i framtiden, mycket av dagens problem i Sverige kan jag härleda till lättledd idealistisk röstboskap, ofta kvinnlig men inte alltid, som förstör för oss vettiga svenskar. Med krav på vem som röstar ökar demokratin, inte minskar.

Kvinnor ska absolut inte ha rösträtt. Kvinnor har generellt sett 0 förståelse för hur samhället fungerar.
Citera
2019-08-03, 12:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja feminism är en ideolog. Ideologiers själva poäng! är att man har idéer om hur samhället ska ordnas.
Big surprize!

Hitler är ett FETT exempel på en man som drev en ideologi där kivnnor enkom betraktades som något underlägset som enkom existerade för att knullas och producera barn.
Du finner INGEN motsvarighet till dessa sunkiga idéer någonstans inom feminism gällande män.

Haha, nä så länge vi beter oss enligt era önskemål och tvingar våra kvinnor att skriva över föräldradagar på oss kan ni nog acceptera att vi kan få gå runt fritt i samhället, åtminstone om vi ödmjukt kliver åt sidan ifall en kvinna vill ha något vi har.
Gör vi inte det får vi nog lov att betraktas som fritt villebråd.

Du är själv en sån där som med goda föresatser, likt Hitler, försöker tvinga på andra dina förvirrade idéer. Men jag är så oerhört tacksam över att du finns. Ingen, absolut ingen, på detta forum är ens i närheten av vara en lika stor ögonöppnare för vilken dårskap modern feminism är.

Från djupet av mitt hjärta, tack Merapi
Citera
2019-08-03, 13:14
Medlem
Citat:
Haha, nä så länge vi beter oss enligt era önskemål och tvingar våra kvinnor att skriva över föräldradagar på oss kan ni nog acceptera att vi kan få gå runt fritt i samhället, åtminstone om vi ödmjukt kliver åt sidan ifall en kvinna vill ha något vi har.
Gör vi inte det får vi nog lov att betraktas som fritt villebråd.

Du är själv en sån där som med goda föresatser, likt Hitler, försöker tvinga på andra dina förvirrade idéer. Men jag är så oerhört tacksam över att du finns. Ingen, absolut ingen, på detta forum är ens i närheten av vara en lika stor ögonöppnare för vilken dårskap modern feminism är.

Från djupet av mitt hjärta, tack Merapi

Nej jag är en "såndär" som tycker att skaffar man barn, så är det fan ens ansvar ta hand om detta barn också och inte bara skjuta över detta på den andra parten för det är bekvämast så.

Vill du inte ta hand om barn praktiskt som man, så skaffa inga barn.
vad fan ska du ha barn till om du ändå inter vill vara med dem?
Citera
2019-08-03, 13:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej jag är en "såndär" som tycker att skaffar man barn, så är det fan ens ansvar ta hand om detta barn också och inte bara skjuta över detta på den andra parten för det är bekvämast så.

Vill du inte ta hand om barn praktiskt som man, så skaffa inga barn.
vad fan ska du ha barn till om du ändå inter vill vara med dem?

Där har du en sån där typisk feministgrej. Bara för att jag inte lever efter era normer så tar jag inte ansvar för mina barn. Detta påstående enbart p.g.a att jag och min fru valt att jag jobbar mer än henne.
Jag har nån gång när jag känt mig utarbetad halvt på skämt föreslagit att jag kanske kunde få vara hemmaman en period, hon är välutbildad och har idag när ungarna blivit större ett hyfsat välbetalt arbete.
Om vi skulle leva minimalistiskt kunde hon lätt försörja oss på enbart sin lön. Hon tittar bara på mig på det där sättet hon brukar göra när hon inte riktigt förstår var jag får alla mina idéer ifrån, tänker väl att antingen försöker han provocera mig eller också är han bara så trött att han inte riktigt tänker klart. Så hon byter bara ämne.
Jag tror att den rollfördelning vi gjort besparat oss massor av äktenskapliga bekymmer. Det har liksom aldrig behövt finnas någon kamp om vem som skulle göra vad där vi bägge inte haft energin till att göra en roll bra istället för två dåliga.
Men du ser det som att jag skiter i mina barn och inte tar ansvar för dem. Du reflekterar inte för en sekund över att det absolut mesta av mina inkomster tillfallit resten av familjen, inkl min fru. Dessutom har jag kunnat trygga deras försörjning framgent även i den händelse jag dör eller skulle träffa på någon kurvig brunett på en söderhavsö och stanna där.

Du tänker heller aldrig på att många av oss män i princip använder all ledig tid till barnens fritidsaktiviteter. Tränar dem, organiserar deras tävlingar, paddlar kajak, vandrar i fjällen, lär dem läsa, räkna, fiska, jaga, köra skiten ur motorfordon och kan sitta i timtals och lyssna på deras tankar utan att avbryta.
Det enda du tänker är att eftersom min fru, och i princip själv valt, jobbat mindre än mig så tar jag inte ansvar över mina barn.
Du är i sanning en enkelspårig filur.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-03 kl. 13:37.
Citera
2019-08-03, 13:37
Medlem
Citat:
Big surprize!

Många feminister har en värre syn på män än vad Hitler hade om kvinnor.

För Hitler hade iaf kvinnorna en viktig roll, medan många feminister helst ser ett samhälle helt utan män. Männen är i deras ögon inte bra i något avseende.
Citera
2019-08-03, 13:41
Medlem
Citat:
Där har du en sån där typisk feministgrej. Bara för att jag inte lever efter era normer så tar jag inte ansvar för mina barn. Detta påstående enbart p.g.a att jag och min fru valt att jag jobbar mer än henne.
Jag har nån gång när jag känt mig utarbetad halvt på skämt föreslagit att jag kanske kunde få vara hemmaman en period, hon är välutbildad och har idag när ungarna blivit större ett hyfsat välbetalt arbete.
Om vi skulle leva minimalistiskt kunde hon lätt försörja oss på enbart sin lön. Hon tittar bara på mig på det där sättet hon brukar göra när hon inte riktigt förstår var jag får alla mina idéer ifrån, tänker väl att antingen försöker han provocera mig eller också är han bara så trött att han inte riktigt tänker klart. Så hon byter bara ämne.
Jag tror att den rollfördelning vi gjort besparat oss massor av äktenskapliga bekymmer. Det har liksom aldrig behövt finnas någon kamp om vem som skulle göra vad där vi bägge inte haft energin till att göra en roll bra istället för två dåliga.
Men du ser det som att jag skiter i mina barn och inte tar ansvar för dem. Du reflekterar inte för en sekund över att det absolut mesta av mina inkomster tillfallit resten av familjen, inkl min fru. Dessutom har jag kunnat trygga deras försörjning framgent även i den händelse jag dör eller skulle träffa på någon kurvig brunett på en söderhavsö och stanna där.

Du tänker heller aldrig på att många av oss män i princip använder all ledig tid till barnens fritidsaktiviteter. Tränar dem, organiserar deras tävlingar, paddlar kajak, vandrar i fjällen, lär dem läsa, räkna och kan sitta i timtals och lyssna på deras tankar utan att avbryta.
Det enda du tänker är att eftersom min fru, och i princip själv valt, jobbat mindre än mig så tar jag inte ansvar över mina barn.
Du är i sanning en enkelspårig filur.

jag skiter i hur du och din fru löser något som helt.

Fakta är att män som grupp tar avsevärt mindre ansvar över sina egna barn än vad kivnnor som grupp gör.
Detta kostar kivnnor i pengar, trygghet, frihet, hälsa, karriärmöjligheter etc etc...
samt! det kostar män ( och barn!) i ex. förlorade social kontakt med sina barn, skilsmässor, ensamhet, hälsa och självmord ..bara som ex.

Antingen väljer man att försöka göra något åt saken eller så skiter man i det...
jag tycker nu att vi bör göra något åt saken.

Och jag finner det rätt anmärkningsvärt att vissa blir så satans upprörda i pälsen över att vissa nu vill det..

Det finns inget tvång what so ever...för dig som man och pappa att tvingas ta ut pappledighet....ingen kan tvinga dig..men räkna inte med att vi ska betala ut våra sura skattemedel för att du ska kunna ge bort din tid till morsan istället.
Citera
2019-08-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Många feminister har en värre syn på män än vad Hitler hade om kvinnor.

För Hitler hade iaf kvinnorna en viktig roll, medan många feminister helst ser ett samhälle helt utan män. Männen är i deras ögon inte bra i något avseende.

haha nej det har de inte....det kan jag lova dig.

Inget samhälle kan överleva utan män, a fact! som tom feminister fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in