2019-08-03, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det gör jag faktiskt inte alls. Tvärtom så gillar jag ofta homosexuella män jag träffar på, de brukar vara väldigt trevliga människor. Sympatiska. Roliga. Avslappnade.
Givetvis finns det undantag.
Tack, då var ditt inlägg ett beröm av mig som trevlig, sympatisk, rolig, avslappnad.
Citera
2019-08-03, 11:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men du har ingen förståelse alls när kivnnor blir förbannade När de blir behandlade som underlägset skräp inte dugligt för annat än att knullas?

För DET är ju problemet som feminismen adresserar, och som tydligen retar gallfeber på vissa män som inte klarar tänka längre och vidare än sin egen nästipp.

Jodå, det kan jag visst förstå. Men för det första är ni så söta när ni blir förbannade, för det andra så verkar det som att det triggar er sexualdrift när man retar upp er lite. Ni knullar mycket intensivare efter det att ni haft något gulligt litet utbrott och blivit rosenrasande.
Man klappar er sedan lite ömt på huvudet och säger att allt kommer nog ordna sig och vips börjar ni försöka knäppa upp skjortan på oss.

Men, givetvis fattar jag att kvinnor blir förbannade av att bli behandlade som barn. Och det finns kvinnor som beter sig som sådana, likväl som det finns män. Och de flesta av oss människor kan sannolikt bete oss som småungar emellanåt. Det är mänskligt.

Problemet med feminism av idag är inte att den med rätta kritiserar manliga beteenden och egenskaper utan att många feminister vill styra andra människor i detalj och tror sig ha de gudomliga svaren på hur alla skall leva lyckligt i alla sina dagar.
Feminism handlar inte om manligt eller kvinnligt längre, det handlar om totalitär ideologi som även Hitler hade varit stolt över. Utrota allt och alla som motsäger dogmerna så kommer snart Utopia att uppnås.
Citera
2019-08-03, 11:50
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Men du har ingen förståelse alls när kivnnor blir förbannade När de blir behandlade som underlägset skräp inte dugligt för annat än att knullas?

För DET är ju problemet som feminismen adresserar, och som tydligen retar gallfeber på vissa män som inte klarar tänka längre och vidare än sin egen nästipp.

Var görs det?

Inte av regeringar, domstolar, arbetsliv, media, eller någon annan typ av offentlighet iallafall.

Så ur den synvinkeln har kvinnor ett fåtal individer som behandlar dem dåligt.
Det är inte så illa jämfört med den andra sidan...
Och dra inte upp kriminella handlingar, där är kvinnor rejält mindre utsatta än män.

Kvinnor har det i det stora ganska bra.
Absolut så pass bra att det inte på något vis motiverar den enorma smutskastningskampanj som pågår mot män och allt manligt.
Citera
2019-08-03, 11:57
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt så. Din kritik är bara prat, medans mina exempel är från verkligheten. Det är väldigt lätt att sitta i TV-soffan och kritisera t.ex "demokrati", men det har testats i åratal och är det som fungerar bäst.

Är det?

Det har testats i ca 100 år, och det leder ofta till snabba kast, social oro och liknande.

Den är även helt oförmögen att hantera mer än en stark gruppering. Så fort man har ett par grupperingar med få gemensamma umgängen får demokratin jättebekymmer.

Vi har dessutom många, många gånger misslyckats fatalt när vi försökt implementera demokrati på annan ort.
Diktaturer har däremot aldrig haft särskilt svårt att exportera sig....
Citera
2019-08-03, 12:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Är det?

Det har testats i ca 100 år, och det leder ofta till snabba kast, social oro och liknande.

Den är även helt oförmögen att hantera mer än en stark gruppering. Så fort man har ett par grupperingar med få gemensamma umgängen får demokratin jättebekymmer.

Vi har dessutom många, många gånger misslyckats fatalt när vi försökt implementera demokrati på annan ort.
Diktaturer har däremot aldrig haft särskilt svårt att exportera sig....
Vi har haft antydningar till demokrati i Europa i åtminstone i 3-500 år, även om t.ex inte kvinnor fått rösta. Absolut ska man kritisera demokratin. Sett hur Sverige fungerat de senaste fem åren så hade jag som diktator skött det bättre. Ett tag. Sedan hade jag ballat ur. Som Churchill sa, Democracy is the worst form of government. Except for all the rest.
Citera
2019-08-03, 12:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Pungtering:
Var görs det?

Inte av regeringar, domstolar, arbetsliv, media, eller någon annan typ av offentlighet iallafall.

Så ur den synvinkeln har kvinnor ett fåtal individer som behandlar dem dåligt.
Det är inte så illa jämfört med den andra sidan...
Och dra inte upp kriminella handlingar, där är kvinnor rejält mindre utsatta än män.

Kvinnor har det i det stora ganska bra.
Absolut så pass bra att det inte på något vis motiverar den enorma smutskastningskampanj som pågår mot män och allt manligt.
Dessa argument, att kvinnor behandlas som skit i samhället, när faktum är att de istället föds med silversked i mun, är bland det mest underliga som vi (ständigt) diskuterar på FB. Jag fattar inte varifrån det kommer. Hur kan man vara så blind. Det måste vara sexismen som förblindar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-03 kl. 12:07.
Citera
2019-08-03, 12:11
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Dessa argument, att kvinnor behandlas som skit i samhället, när faktum är att de istället föds med silversked i mun, är bland det mest underliga som vi (ständigt) diskuterar på FB. Jag fattar inte varifrån det kommer.

Det verkar ingen riktigt förstå... för feministerna har en tendens att bli arga, skrika om sexualbrott, våld i relationer och att bibliotekarier inte tjänar mer än högskoleingenjörer...

Det andra inlägget känns som vi går lite väl off topic med... Så jag lämnar det obesvarat, även fast det verkligen kliar i fingrarna av iver inför den diskussionen.
Citera
2019-08-03, 12:12
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Vi har haft antydningar till demokrati i Europa i åtminstone i 3-500 år, även om t.ex inte kvinnor fått rösta. Absolut ska man kritisera demokratin. Sett hur Sverige fungerat de senaste fem åren så hade jag som diktator skött det bättre. Ett tag. Sedan hade jag ballat ur. Som Churchill sa, Democracy is the worst form of government. Except for all the rest.

Även i demokratier kommer makten så småningom fjärma sig ifrån folket precis som diktatorer tenderar att göra, därav att du tycker dig kunna sköta saker och ting bättre själv.
Jag påstår inte att du har fel, men det där med att bygga samhällen och sedan försöka administrera dem har visat sig vara en lite oförutsägbar utmaning, som det så fint heter.

Du är säkert en trevlig, avslappnad och på alla sätt duglig man, trots att du inte är bög men gå inte i fällan att likt feminister tro att du sitter på alla svar. Goda lösningar kan komma ifrån det håll man minst anar, ibland faktiskt t.o.m ifrån feministhåll. Det är sällsynt, men det har hänt.
Citera
2019-08-03, 12:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Exakt så. Din kritik är bara prat, medans mina exempel är från verkligheten. Det är väldigt lätt att sitta i TV-soffan och kritisera t.ex "demokrati", men det har testats i åratal och är det som fungerar bäst.

Min åsikt är inte att det fungerar speciellt väl med rättssystemet världen över med tanke på korruption etc. Att en domstol som fungerar väl är bra är sin sak men det förefaller inte fungera så lysande. Men du tycker ju allt män gör är tipptopp oavsett vad så jag är inte förvånad.
Citera
2019-08-03, 12:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Min åsikt är inte att det fungerar speciellt väl med rättssystemet världen över med tanke på korruption etc. Att en domstol som fungerar väl är bra är sin sak men det förefaller inte fungera så lysande. Men du tycker ju allt män gör är tipptopp oavsett vad så jag är inte förvånad.
Och var finns det mest korruption, i västländer där män sedan mer än 500 år skapat domstolar och rättsväsende. Eller i öst-länder och fattiga länder där klaner, familjer, diktatorer, har styrt alla år utom kanske de 50 senaste?

Att få ett perfekt samhälle tar 1000-tals år. Vi är mitt i den utvecklingen. Vi har kommit fantastiskt långt. Kvinnor har vad jag vet inte bidragit alls när det gäller t.ex domstolar och rättsväsende, men det är inget fel med det, ni behövs lika mycket men av andra skäl.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-08-03 kl. 12:24.
Citera
2019-08-03, 12:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tack, då var ditt inlägg ett beröm av mig som trevlig, sympatisk, rolig, avslappnad.

Jag skrev "givetvis finns det undantag".Du skulle kunna vara ett undantag.
Men faktum är att jag tror att du är en ganska trevlig person i verkliga livet. Bortom dina tramsiga medvetet provocerande inlägg här kan det mycket väl finnas något bra.
Citera
2019-08-03, 12:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du är säkert en trevlig, avslappnad och på alla sätt duglig man, trots att du inte är bög men gå inte i fällan att likt feminister tro att du sitter på alla svar. Goda lösningar kan komma ifrån det håll man minst anar, ibland faktiskt t.o.m ifrån feministhåll. Det är sällsynt, men det har hänt.
Det är en missuppfattning att jag, eller andra, är emot "feministlösningar". Jag är emot dåliga lösningar var de än kommer från. Förslag som jag med mitt förnuft kan förutse inte fungerar, har provats förut, är utopisk idealitet, går emot människans natur osv. Att "kvinnan ska ha samma lön som mannen" är t.ex en dåligt fungerande lösning som inte är hållbar. "Alla som utför samma arbete bör ha samma lön" är mycket bättre.

Sexism är t.ex en dålig lösning, jag är emot sexism. Tyvärr är (vänster-)feminister de största sexisterna och jag motarbetar därför (vänster-)feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in