2019-09-13, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulfsson
Har du provat milbona ifrån Lidl? Hur är valio i jämförelse?

Är inte valio produkter typ laktosfria eller något sånt?

Edit: valios gårdsgoda verkar inte vara laktosfritt... Frågan är bara hur det är med sältan? Den verkar inte finnas i extrasaltat version?
Har provat den. Den är mycket mjukare i konsistensen och inte samma ”smak” som gårdsgoda/bregott.
Citera
2019-09-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulfsson
Har du provat milbona ifrån Lidl? Hur är valio i jämförelse?

Är inte valio produkter typ laktosfria eller något sånt?

Edit: valios gårdsgoda verkar inte vara laktosfritt... Frågan är bara hur det är med sältan? Den verkar inte finnas i extrasaltat version?
Nä, det är av normalsort. Men man kan salta själv med saltkar precis som man gjorde förr om man vill ha mera saltsmak. Det vill man ju och man kan salta precis så mycket man vill. Kostar 35 kr på City Gross så det är 12 kr billigare, tror jag att det var.
Citera
2019-10-10, 18:00
Medlem
På restauranger vispar man upp rumstempererat smör och förvarar det i rumstemp. Varför duger inte det?
Citera
2019-10-11, 04:33
Medlem
Rent smör av samma tillverkare brukar vara dyrare men jag tycker om saltblandningen. Valio smör skulle leda till samma kilopris som Bregott, cirka. Hur länge har ni kunnat ha smör i rumstemperatur, dygnet runt eller i kylen under natten?
Citera
2019-10-11, 12:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeedAbiggerBoat
Jag är less på att betala sinnessjuka 45kr:ish för bredgott, men finns det något alternativ som ens kommer nära i smak?
Köp smör när det kostar 30:-/pkt, och sen blanda i lite rapsolja.
Så har du tjänat nästan 15:-.

Men varför inte ha helt vanligt smör framme i rumstemp för daglig konsumtion?
Det tar även i solsken rätt lång tid innan det blir dåligt, och när det är dåligt så kan ingen missa det.
Men gör man inte åt nått och det blir dåligt om och om igen, så har man heller inget behov av bregott.
Citera
2019-10-11, 12:15
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Om man förvarar vanligt smör i en vinkyl då?
Citera
2019-10-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
100% smör, kylskåpstempererat, svensk osthyvel. Perfekt varje gång.
Roligt tips som fungerar bra. Och det blir rullar vid kallare temp.
Citera
2019-10-18, 04:05
Medlem
Köpte Milbona Bordsguld Extrasaltat på Lidl, helt i klass med Bregott.
Citera
2019-10-18, 04:07
Bannlyst
Man måste förbruka en jävla massa Bregott eller ha fruktansvärt dålig ekonomi om man börjar gnälla över priset på bordsmargarin.
Citera
2019-10-18, 04:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeedAbiggerBoat
Handlar för fan inte om det, jag har pengar både så det finns och blir över. Det handlar om att jag inte vill bli uppkörd. Men det fattar väl inte du kan jag tänka mig.

Du vill inte vad sa du, uppkörd?
Citera
2019-10-18, 04:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Köp smör när det kostar 30:-/pkt, och sen blanda i lite rapsolja.
Så har du tjänat nästan 15:-.

Men varför inte ha helt vanligt smör framme i rumstemp för daglig konsumtion?
Det tar även i solsken rätt lång tid innan det blir dåligt, och när det är dåligt så kan ingen missa det.
Men gör man inte åt nått och det blir dåligt om och om igen, så har man heller inget behov av bregott.

An Outbreak of Listeria Monocytogenes Serotype 3a Infections from Butter in Finland

https://doi.org/10.1086/315453
Citera
2019-10-18, 08:03
Medlem
TraXzmans avatar
För inte alls så länge sen har väl coop börjat med sitt eget smörmärke med 70% fetthalt normal till extrasaltat fast det då är ett billigare (budgetalternativ) till kvalitetssmör. Jag skulle vilja påstå att dom kommit närmast Bregott smaken fast det är lite mindre rundare smak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in