• 1
  • 2
2019-07-27, 15:00
Medlem
zajjahs avatar
Vad tycker ni? r inte tobaken ett jvlar frdrv och missbruk? Som trubbar av individen och gr att denna slipper mta sina knslor och utvecklas som mnniska.
Knner att det har utmanat mig ngot enormt att avst ifrn just tobak. Jag har vuxigt knslomssigt nr jag inte lngre kan trubba av med tobak.
Jag har tvingats mta all ilska och sorg jag burigt p.
Knns som att jag befunnigt mig i vilken sorts missbruk som helst och ntligen brjat nyktra till och knna mina egentliga knslor. S jvlar befriande att det r helt jvlar underbart. ntligen.

S vad tycker ni? r det ett frdrv som borde iligaliseras?
Citera
2019-07-27, 15:05
Medlem
Pallestroms avatar
Staten behver dom pengarna.

Men ett frbud? Visst kanske det.

Fast klassas som narkotika ngot helt annat.
Citera
2019-07-27, 15:06
N.
Citera
2019-07-27, 15:07
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Vad tycker ni? r inte tobaken ett jvlar frdrv och missbruk? Som trubbar av individen och gr att denna slipper mta sina knslor och utvecklas som mnniska.
Knner att det har utmanat mig ngot enormt att avst ifrn just tobak. Jag har vuxigt knslomssigt nr jag inte lngre kan trubba av med tobak.
Knns som att jag befunnigt mig i vilken sorts missbruk som helst och ntligen brjat nyktra till och knna mina egentliga knslor. S jvlar befriande att det r helt jvlar underbart. ntligen.

N, lt folk anvnda tobak om dom vill, det har funnits s pass lnge och man skall lta alla ha rtten att vlja. Ju mer frbud desto mer Nordkorea blir det, och det vill vi ju inte ha, eller hur ?
Citera
2019-07-27, 15:10
Medlem
Borde sljas enbart i tobaksaffrer med minimal reklamation
Citera
2019-07-27, 15:16
Medlem
Nr kommer samma krav p alkohol? Alkohol stller till med betydligt strre problem n nikotin
Citera
2019-07-27, 15:17
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah

Frbjud tobak och legalisera cannabis istllet, s vore Sverige ett mycket bttre land. Cannabis kan ju bota/behandla de flesta sjukdomar, tar bort stressen, gr dej lugn och fin och r mindre skadligt fr kroppen n tobak. Dessutom r cannabis inte beroendeframkallande, vilket tobak r i allra hgsta grad.

Fr den som inte frstr vad jag sger eller inte tror det, hr r bevis https://www.youtube.com/watch?v=8aTbnO9I-TU&t=5s
Citera
2019-07-27, 15:19
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Frbjud tobak och legalisera cannabis istllet, s vore Sverige ett mycket bttre land. Cannabis kan ju bota/behandla de flesta sjukdomar, tar bort stressen, gr dej lugn och fin och r mindre skadligt fr kroppen n tobak. Dessutom r cannabis inte beroendeframkallande, vilket tobak r i allra hgsta grad.

du glmde cannabisens mrkare sidor hrre du, som psykos, triggande av shizofreni, paranoia mm. Finns tyvrr ingen mirakelmedicin eftersom alla r olika.

Det man borde koncentrera sig p istllet r att sprida det glada budskapet om att Jesus r uppstnden !
Citera
2019-07-27, 15:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
du glmde cannabisens mrkare sidor hrre du, som psykos, triggande av shizofreni, paranoia mm. Finns tyvrr ingen mirakelmedicin eftersom alla r olika.

Det man borde koncentrera sig p istllet r att sprida det glada budskapet om att Jesus r uppstnden !

Kolla dokumentren jag addade i min edit. De mrkare sidorna som du hnvisar till uppstr bara s lnge den r olaglig. Man blir paranoid fr man blir rdd att bli pkommen med att gra ngot olagligt, och den vgen r det. Psykoser r extremt ovanliga, men kan bero p utblandat/orent t.ex diesel i hash osv, det smugglas ju i dieseltunnor. Dessa "mrka sidor" existerar inte i samhllen som legaliserat och som sljer verifierade varor i butik osv.
Citera
2019-07-27, 15:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Nej. Snarare borde narkotika legaliseras.
Citera
2019-07-27, 15:40
Medlem
Enzymes avatar
Om tobak blir olaglit skulle det vara riktigt goda nyheter fr den organiserade brottsligheten.
Citera
2019-07-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Om tobak blir olaglit skulle det vara riktigt goda nyheter fr den organiserade brottsligheten.
Ja och fram tills dess sktsamma och laglydiga mnniskor skulle bli brottslingar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in