2019-07-27, 15:00
Medlem
zajjahs avatar
Vad tycker ni? Är inte tobaken ett jävlar fördärv och missbruk? Som trubbar av individen och gör att denna slipper möta sina känslor och utvecklas som människa.
Känner att det har utmanat mig något enormt att avstå ifrån just tobak. Jag har vuxigt känslomässigt när jag inte längre kan trubba av med tobak.
Jag har tvingats möta all ilska och sorg jag burigt på.
Känns som att jag befunnigt mig i vilken sorts missbruk som helst och äntligen börjat nyktra till och känna mina egentliga känslor. Så jävlar befriande att det är helt jävlar underbart. Äntligen.

Så vad tycker ni? Är det ett fördärv som borde iligaliseras?
Citera
2019-07-27, 15:05
Medlem
Pallestroms avatar
Staten behöver dom pengarna.

Men ett förbud? Visst kanske det.

Fast klassas som narkotika något helt annat.
Citera
2019-07-27, 15:06
Avslutad
Nä.
Citera
2019-07-27, 15:07
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Vad tycker ni? Är inte tobaken ett jävlar fördärv och missbruk? Som trubbar av individen och gör att denna slipper möta sina känslor och utvecklas som människa.
Känner att det har utmanat mig något enormt att avstå ifrån just tobak. Jag har vuxigt känslomässigt när jag inte längre kan trubba av med tobak.
Känns som att jag befunnigt mig i vilken sorts missbruk som helst och äntligen börjat nyktra till och känna mina egentliga känslor. Så jävlar befriande att det är helt jävlar underbart. Äntligen.

Nä, låt folk använda tobak om dom vill, det har funnits så pass länge och man skall låta alla ha rätten att välja. Ju mer förbud desto mer Nordkorea blir det, och det vill vi ju inte ha, eller hur ?
Citera
2019-07-27, 15:10
Medlem
Borde säljas enbart i tobaksaffärer med minimal reklamation
Citera
2019-07-27, 15:16
Medlem
När kommer samma krav på alkohol? Alkohol ställer till med betydligt större problem än nikotin
Citera
2019-07-27, 15:17
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah

Förbjud tobak och legalisera cannabis istället, så vore Sverige ett mycket bättre land. Cannabis kan ju bota/behandla de flesta sjukdomar, tar bort stressen, gör dej lugn och fin och är mindre skadligt för kroppen än tobak. Dessutom är cannabis inte beroendeframkallande, vilket tobak är i allra högsta grad.

För den som inte förstår vad jag säger eller inte tror det, här är bevis https://www.youtube.com/watch?v=8aTbnO9I-TU&t=5s
Citera
2019-07-27, 15:19
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Förbjud tobak och legalisera cannabis istället, så vore Sverige ett mycket bättre land. Cannabis kan ju bota/behandla de flesta sjukdomar, tar bort stressen, gör dej lugn och fin och är mindre skadligt för kroppen än tobak. Dessutom är cannabis inte beroendeframkallande, vilket tobak är i allra högsta grad.

du glömde cannabisens mörkare sidor hörre du, som psykos, triggande av shizofreni, paranoia mm. Finns tyvärr ingen mirakelmedicin eftersom alla är olika.

Det man borde koncentrera sig på istället är att sprida det glada budskapet om att Jesus är uppstånden !
Citera
2019-07-27, 15:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
du glömde cannabisens mörkare sidor hörre du, som psykos, triggande av shizofreni, paranoia mm. Finns tyvärr ingen mirakelmedicin eftersom alla är olika.

Det man borde koncentrera sig på istället är att sprida det glada budskapet om att Jesus är uppstånden !

Kolla dokumentären jag addade i min edit. De mörkare sidorna som du hänvisar till uppstår bara så länge den är olaglig. Man blir paranoid för man blir rädd att bli påkommen med att göra något olagligt, och den vägen är det. Psykoser är extremt ovanliga, men kan bero på utblandat/orent t.ex diesel i hash osv, det smugglas ju i dieseltunnor. Dessa "mörka sidor" existerar inte i samhällen som legaliserat och som säljer verifierade varor i butik osv.
Citera
2019-07-27, 15:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Nej. Snarare borde narkotika legaliseras.
Citera
2019-07-27, 15:40
Medlem
Enzymes avatar
Om tobak blir olaglit skulle det vara riktigt goda nyheter för den organiserade brottsligheten.
Citera
2019-07-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Om tobak blir olaglit skulle det vara riktigt goda nyheter för den organiserade brottsligheten.
Ja och fram tills dess skötsamma och laglydiga människor skulle bli brottslingar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in