Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-03-08, 09:04
  #1
Medlem
Jag har eventuellt ett jobb på gång i Mullsjö.

Känner inte till trakten så värst bra så jag skulle vilja ha info om Mullsjö och tips på vart det är bra att bo.

Vi planerar att köpa en gård eller villa. Maxpris 1,2 miljoner ungefär.

Kan även tänka mig att pendla en bit för att få mer boende för pengarna.
Citera
2006-03-08, 11:08
  #2
Medlem
Madchilds avatar
Mullsjö... Vet absolut ingenting om den hålan mer än att det ligger drygt 2 mil från Jönköping. Inget ont om Mullsjö, men att pendla känns kanske lite roligare...
Citera
2006-03-08, 13:14
  #3
Medlem
Mullsjö ska du nog akta dig för. Det är skit att fastna i en liten håla.
Citera
2006-03-08, 18:44
  #4
Medlem
buyzabas avatar
Instämmer med föregående talare. Jag har själv bott i en håla på landet i snart 5 år, blev medtvingad när jag var 15 av mina föräldrar. Nu längtar de tillbaka till Skåne men det är väldigt svårt att bli av med ett hus i världens ände.
Citera
2006-04-01, 01:37
  #5
Medlem
pilt77s avatar
Mullsjö är en riktig håla. Jag hade hellre pendlat från jönköping. Eller kanske satsat på ett hus i Habo, Då bor du ju nära vättern iaf
Citera
2006-04-01, 17:39
  #6
Banned
malmen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilt77
Mullsjö är en riktig håla. Jag hade hellre pendlat från jönköping. Eller kanske satsat på ett hus i Habo, Då bor du ju nära vättern iaf
Mullsjö är ett frireligöst samhället med 90% pingstvänner Den årliga Nyhemsveckan som är pingstvännernas samlingsplats varje år. Är man inte pingisvänner el missionare så är man alkisar och Nasister. Så är mulljsö som kommun....
Citera
2006-04-01, 21:28
  #7
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
Mullsjö är ett frireligöst samhället med 90% pingstvänner Den årliga Nyhemsveckan som är pingstvännernas samlingsplats varje år. Är man inte pingisvänner el missionare så är man alkisar och Nasister. Så är mulljsö som kommun....
Nyhemsveckan är pingstvännernas parningshögtid, apropå nazister så var det ett flertal korsbränningar där för ett tiotal år sen, nassarna har haft flera möten i trakten under åren som gått. Jag har bott i både Falköping och Jönköping och pendlat däremellan och fått intrycket av att Mullsjö inte är något bra samhälle att bo i. I lokaltidningarna finns Mullsjö ofta med i brottsspalten där det står om inbrott i villa/lägenheter/bilar, vandalisering m.m.

Jag föreslår hellre Habo, Bankeryd eller Jönköping som alla ligger inom 25 min med tåg, eller Falköping som ligger 20 min bort med tåg fast åt andra hållet. Jag håller Jönköping som nr 1 här även om det är lättare att hitta billigare och bättre hus i de andra städerna. Lycka till!
Citera
2007-01-18, 17:41
  #8
Medlem
bo inte på Stallgatan iallafall, eller tunnelgatan, undvik dom gatorna.

annars är mullsjö en trevlig liten kommun med ca 3 mil till jönköping, perfekt om man vill bort från storstaden, det finns det mesta här och är som sagt inte långt in till jönköping.
Citera
2007-01-18, 21:03
  #9
Medlem
hajkuus avatar
Jag skulle nog akta mig för Mullsjö.
Även om jag bara varit där på besök så domineras hålan av tokiga frireligösa idioter. Det kan vara värt att pendla, även om Jönköping knappast kan ses som en metropol.
Citera
2007-01-18, 21:17
  #10
Medlem
H.E.L.s avatar
För 1,2 miljoner får du mycket hus i Mullsjö. Däremot så suger byn balle.

Habo är rätt nära och ok.

Annars är ju Jönköping bra, men dyrt som satan. Har själv precis pungat ut med ca 3 miljoner för en central villa.
Citera
2007-01-18, 21:29
  #11
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
För 1,2 miljoner får du mycket hus i Mullsjö. Däremot så suger byn balle.

Habo är rätt nära och ok.

Annars är ju Jönköping bra, men dyrt som satan. Har själv precis pungat ut med ca 3 miljoner för en central villa.

Jämnfört med resten av Sverige är nog inte Jönköping "dyrt som satan"
Bor du i Stockholms/Göteborg/Malmö området så skulle en cental villa för 3MSEK ses som tokbilligt.
Citera
2007-01-18, 21:33
  #12
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Jämnfört med resten av Sverige är nog inte Jönköping "dyrt som satan"
Bor du i Stockholms/Göteborg/Malmö området så skulle en cental villa för 3MSEK ses som tokbilligt.

Ja, men jämfört med Mullsjö menade jag.Han har ju max 1,2 mille att spendera. Du får samma hus för en tredjedel av priset i Mullsjö som i Jönköping.
Fast som du säger så är Jönköping inte särskilt dyrt jämfört med storstäderna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback