Citat:
Ursprungligen postat av oxydon
Hur kommer det sig att de inte har casinospel på SS när dom har Triss och annat skit? Är det för att det är större chans att vinna på roulette än på Triss?
Tror de sökte om kasino med, men regeringen gick en medelväg och tillät poker men ej kasino. SS vill nog ha bägge, men det var inte politiskt möjligt, möjligen kan det bli det i framtiden om de märker att många spelar på utlandsbaserade nätkasinon så kan de, som de så fint säger, "kanalisera" ett redan existerande spelintresse= styra över kasinospelandet från utländska siter till Svenska Spel. Men det ligger kanske några år in i framtiden.
Först var det att alls komma ut på nätet för SS, sedan att utöka antalet spel med t ex Oddset och bingo och sådant. Sedan pokern. Nästa är nog kasino, men när är svårt att säga. Men de har ju alla andra spel nu så inget hindrar kasino mer än politiska beslut, och om politikerna ser att pengar till statskassan finns att tjäna kommer de nog mjukna med tiden även gällande kasino, pokern hade sina motståndare, de är rätt tysta nu, nästa blir att övertyga om att SS ska få ha internetkasino också.