2015-07-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Ta reda på vad det pratas om då innan du agerar advokat, please.
Ja det är säker vanligt, men det är nog ganska jämn fisk/reg-ratio där, dock. Men vem fan skulle bry sig om något sånt... kom igen, get the facts nigga

Rebuy-script fungerar ej, nej. Table-mod, menar du då skins? Jag har ett som heter "Grinder boss" nånting. Funkar utmärkt, helsvarta bord.

För ditt bästa hoppas jag att du är påverkad av något. Du har svårt att hålla en röd tråd och jag förstår inte vad du yrar om. Du både håller med mig och försöker köra din gangster mobbar attityd.

Åter igen, det är ingen konspirationsteori att folk teamar upp och pratar om sina händer. Det är du som är helt frånvänd från verkligheten.
Citera
2015-07-26, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Amen snälla nån nu får ni väl för i helvete skärpa till er. Era foliehattskonspirationer mot dessa 3 börjar bli EXTREMT patetiska, GE UPP NÅN JÄVLA GÅNG för i helvete. Du är inte speciellt smart va? Du vet att framförallt fiskar är misstänksamma mot "riggen" (som inte existerar) på SvS, nu när du skriver såhär på öppna forum, hur många fler tror du då lämnar siten?

Har du ens läst D***i* egna dagbok där han försvarar (säkert 10 A4 om dessa anklagelser) sig mot dessa anklagelser?

Jag skiter egentligen i vad ni sysslar med på FR men genom att sprida sån här dynga drabbas vi alla.

Och vadå du spelar 10/20 FR, vad är det för jävla BS? knappast att de rullar mer än ett sånt bord om dagen. Varför lever du kvar i 50-talet för? Är du såpass jävla dålig? Att folk ens spelar fullring 2015 är helt ofattbart för mig. Å andra sidan har jag förstått att de regs som vill spela "med mycket pengar" men är såpass kassa att de inte klarar det under FR gärna hamnar där. Men vad spelar det för roll egentligen? Eran $/hour blir ju så extremt kasst liten så ni är ju bara braindead all the way.

Kan du sluta skrämma iväg fisk från SvS nu genom att skrika om dina konspirationer utan nån form av grund att stå på? Kan vi vara överens om att du ger fan i det nu?

Givetvis så förekommer det att polare snackar live om sina händer vid bordet. Jag har själv gjort det många gånger för länge sen.

Det är ju otroligt dumt att inte tro att det inte förekommer i avancerade format runt om i världen..
Citera
2015-07-27, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Givetvis så förekommer det att polare snackar live om sina händer vid bordet. Jag har själv gjort det många gånger för länge sen.

Det är ju otroligt dumt att inte tro att det inte förekommer i avancerade format runt om i världen..

Jag säger inte emot detta?!?!?!?!?! Jag säger emot honom, han säger något helt annat.
Citera
2015-07-29, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Precis SS har en förmåga att tro att det bara är dom som ska gå med vinst och inte spelarna. Det skulle helt ärligt inte förvåna mig om raken hamnade på 20-25% av potten! Och det värsta av allt är att folk skulle fylla borden även om den hamnade på 90% eftersom vanliga Svenssons inte litar på dom "oärliga" nätbolagen.

Fast detta tror du ju inte på själv.. SvS är en av få siter kvar som faktiskt har så mycket fisk kvar (till och med fiskar går vinnande i sessions då och då) så det är nog bara att glömma, det enda jag saknar är lite mer pokerreklam för just SvSP men det lär ju aldrig hända..
Citera
2015-07-29, 11:00
Medlem
Angående fiskration på Svenska Spel. Gambla kanske är kul, men är det inte roligare att försöka bli bättre på en hobby man ändå lägger ner många timmar och även pengar på i månaden? En jävla massa där har ju antingen gett upp helt, eller ser de bara poker som ett nollsummespel? I rättegången mot bottarna sa en av de åtalade typ att 90 % av spelarna skiter i pengarna på SVS, pokern är bara ett tidsfördriv. Gå in på SVS Pokers Facebook-sida och läs kommentarer/hand"analyser" så ser man ju vilken begåvningsreserv vi har att göra med.

Jävligt skev fördelning på microstakesen där en liten grupp har löjliga winrates medan resten inte ens lär kunna ligga break-even (låt oss säga inte ha en downswing på mer än 4-5 buy-ins) över sample på ett par tusen händer. En FR-lirare på SVS som påstått att 10 % av spelarna på Ackeborden (0.25/0.50) håller 30bb/100. Kompletta spewtard whales kan dominera random 1/2 5-manna utan att någon skulle få för sig att orka bumhunta osv.

Då ska vi inte snacka om sngs/turneringar där folk gnetar på med -20 roi över samples på flera tusen turneringar. Någonting borde man ju kunna snappa upp med tiden.

Svår balansgång att inte mocka folk för att de är dåliga (inte min avsikt), men jag tycker bara det är en intressant diskussion att det som sagt är supervinnare respektive superförlorare på SVS.
Citera
2015-07-29, 11:32
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Angående fiskration på Svenska Spel. Gambla kanske är kul, men är det inte roligare att försöka bli bättre på en hobby man ändå lägger ner många timmar och även pengar på i månaden? En jävla massa där har ju antingen gett upp helt, eller ser de bara poker som ett nollsummespel? I rättegången mot bottarna sa en av de åtalade typ att 90 % av spelarna skiter i pengarna på SVS, pokern är bara ett tidsfördriv. Gå in på SVS Pokers Facebook-sida och läs kommentarer/hand"analyser" så ser man ju vilken begåvningsreserv vi har att göra med.

Jävligt skev fördelning på microstakesen där en liten grupp har löjliga winrates medan resten inte ens lär kunna ligga break-even (låt oss säga inte ha en downswing på mer än 4-5 buy-ins) över sample på ett par tusen händer. En FR-lirare på SVS som påstått att 10 % av spelarna på Ackeborden (0.25/0.50) håller 30bb/100. Kompletta spewtard whales kan dominera random 1/2 5-manna utan att någon skulle få för sig att orka bumhunta osv.

Då ska vi inte snacka om sngs/turneringar där folk gnetar på med -20 roi över samples på flera tusen turneringar. Någonting borde man ju kunna snappa upp med tiden.

Svår balansgång att inte mocka folk för att de är dåliga (inte min avsikt), men jag tycker bara det är en intressant diskussion att det som sagt är supervinnare respektive superförlorare på SVS.
Blir mer som ett jobb när man börjar fördjupa sig och plugga på. Tror de flesta tycker det är kul att klicka lite knappar och känna att man vunnit några hundringar och helt glömma bort att man förlorade en tusenlapp förra veckan så man tekniskt sett inte är plus precis som det är kul att satsa på hästar även fast man ligger mer back än Grekland.
Citera
2015-07-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Blir mer som ett jobb när man börjar fördjupa sig och plugga på. Tror de flesta tycker det är kul att klicka lite knappar och känna att man vunnit några hundringar och helt glömma bort att man förlorade en tusenlapp förra veckan så man tekniskt sett inte är plus precis som det är kul att satsa på hästar även fast man ligger mer back än Grekland.
Exakt, det är variansen/slumpen som gör att det finns en pokerekonomi + enkla spelregler/grundkoncept. Vilka skulle betala pengar för att möta mycket bättre motståndare i schack t.ex.? I poker däremot kommer ju alla någon gång in i kortare heaters där du inte kan göra annat än vinna. Då kan man ju som du säger gärna minnas detta, kanske till och med intala sig att man egentligen kan vinna om man bara skulle ta det seriösare, då man bevisligen "vunnit förr"...

Sen handlar det väl mycket om hur mycket gambler du är respektive vilken förståelse du har för spelteori och vad som är +EV på sikt. Skulle du säga till fisken att det matematiskt är omöjligt att plusa i längden om du konstant går in i potter med mycket sämre händer än dina motståndare så skulle nog många bara rycka på axlarna och fortsätta spela samma händer som innan.
Citera
2015-07-29, 11:53
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Exakt, det är variansen/slumpen som gör att det finns en pokerekonomi + enkla spelregler/grundkoncept. Vilka skulle betala pengar för att möta mycket bättre motståndare i schack t.ex.? I poker däremot kommer ju alla någon gång in i kortare heaters där du inte kan göra annat än vinna. Då kan man ju som du säger gärna minnas detta, kanske till och med intala sig att man egentligen kan vinna om man bara skulle ta det seriösare, då man bevisligen "vunnit förr"...

Sen handlar det väl mycket om hur mycket gambler du är respektive vilken förståelse du har för spelteori och vad som är +EV på sikt. Skulle du säga till fisken att det matematiskt är omöjligt att plusa i längden om du konstant går in i potter med mycket sämre händer än dina motståndare så skulle nog många bara rycka på axlarna och fortsätta spela samma händer som innan.
Precis. Bäst att inte säga det till dem alls. Nackskott på er som klagar på fiskar vid borden De spelar för att det är skoj och om eran negativitet förstör deras skoj resulterar det i ett stopp och ingen mer fisk.
Citera
2015-07-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Blir mer som ett jobb när man börjar fördjupa sig och plugga på.
Behöver ju inte göra mer än att söka sig till pokerforum eller titta på en Twitch-stream för att ta sitt spel till en annan nivå. Finns massa gratis skit på YouTube med. Läser man Minimedia och allt annat slask vanliga tidningar skriver om poker inser man ju att pokern mest är pengar numera. Under boomen var det ju mycket poker som skicklighetsspel som lockade, att alla kunde bli bättre.

Säger inte att det är önskvärt för en själv att alla ens motståndare börjar studera poker ( ), men blir illamående av hur tråkig bild allmänheten ges av poker i vanlig media. Är ju ungefär lika intressant som att läsa en notis om att en okänd gubbe vunnit på lotto. Trots att det är jävligt mycket skicklighet och hårt slit bakom att slå de högsta cash-gamesen idag.
Citera
2015-07-29, 12:28
Medlem
Avstängd chatt så skyll inte på mig. Tycker bara det är en rätt intressant diskussion med vilken bb/100 folk kan hålla på SVS jämfört med andra sajter. Raken med i beräkningen såklart. Och vilken skillnad det är spelmässigt mot motsvarande nivåer på Pokerstars om du bara går på inköp/blindsen.
Citera
2015-07-29, 16:21
Medlem
Vad tror ni marknadspriset/månad är om man hyr ut sitt SVS-konto till ett amerikanskt pokerproffs? Ska väl inte vara några problem att lira på SVS från USA.
Citera
2015-07-29, 17:33
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Vad tror ni marknadspriset/månad är om man hyr ut sitt SVS-konto till ett amerikanskt pokerproffs? Ska väl inte vara några problem att lira på SVS från USA.
Det blir visst problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in