2013-02-03, 16:30
Medlem
snams avatar
Jag råkade ändra min "egen spelgräns" till 5kr per dag och undrar hur lång tid tar det innan den byts tillbaka? Försökte sätta tillbaka den på 100kr igen och den lägger sig under "Nästa periods tid/summa" och har gjort det nu i två dagar.
Citera
2013-02-04, 19:45
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snam
Jag råkade ändra min "egen spelgräns" till 5kr per dag och undrar hur lång tid tar det innan den byts tillbaka? Försökte sätta tillbaka den på 100kr igen och den lägger sig under "Nästa periods tid/summa" och har gjort det nu i två dagar.
Tror det ska vara en dag för dagsgränser, en vecka för veckogränser och en månad för månadsgränser.
Citera
2013-02-05, 21:37
Medlem
snams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Tror det ska vara en dag för dagsgränser, en vecka för veckogränser och en månad för månadsgränser.

Hittade svaret på deras hemsida. 2 dagar ska det ta

Men tack för svar.
Citera
2013-02-07, 22:28
Medlem
Tankade en trialversion av HEM2 och nu funkar det inte att stacka bord med HEM igång. Senaste action ploppar inte upp. Och det går inte heller klicka på bord 1, bord 2 och så vidare utan bara lobby när det gäller de där knapparna som finns på bordet i klienten.

Lösning?
Citera
2013-02-14, 20:19
Medlem
0ldMans avatar
Statistikprogrammet som finns på SVS, hur många händer kan man spela innan den nollställs? Hade tänkt spela 100 000 händer och vill kunna hålla reda på allt så den inte nollställs helt plötsligt.
Citera
2013-02-14, 20:27
Medlem
Tror bara det är 1k händer. Skaffa en trial av HEM2.
Citera
2013-02-14, 20:34
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Tror bara det är 1k händer. Skaffa en trial av HEM2.
Har redan spelat ca 1500 händer. Vet att på min gamla dator kunde den nollställas lite när som helst men det beror kanske på vilken prestanda man har.
Citera
2013-02-19, 17:14
Medlem
Alltid hört om att SVS skulle vara riggat och jag tror fan i mig de är de. Har aldrig i mitt liv rykt på så många triss,kåkar osv osv. Sitter och funderar på hur många gånger jag själv fått den vinnande handen mot stackarn med lägre kåk mm. Andra handen idag ryker jag på en kåk. Jag spelar minst 2 timmar om dagen, upp till 8-9 timmar ibland och då i stortsätt alltid på ps, ftp och 888poker. Det är någongång ibland jag sätter in lite pengar på svs bara för lite variation och varje gång blir det så på svs, VARJE gång.

Och jag säger inte såhär för att jag är en kass förlorare, vilket jag iof är MEN när jag spottar och fräser på en normal poker klient är de för att de ibland känns som att jag aldrig får in mina drag och att mina motståndare alltid får de, när man har dåliga dagar och man vet att de igentligen bara är slumpen. Sometimes you win sometimes you loose. Dock händer de i stortsätt aldrig att jag torskar på monster händer, har hänt men iprincip aldrig vilket också inte ska hända odds mässigt. Men på SVS därimot, där händer de tamigfan hela tiden.

Och när jag ändå talar om svs så. Alias kenta15 och alias redchilli är fuskare, satt och spelade en sitogo 6 pers och hamnade med dom 2 i slutet, skriver ett meddelande i chatten i stil med " varför reisade du inte tidigare din fjant, uppenbart att du hade...." varpå den andre som inte ens var med i potten svarar " han bluffade", jag kontrar med " vad babblar du om, inte dig jag spelade imot idiot" Och stjärnan svarar att de är hennes man, smart och erkänna i chatten att man fuskar, blev så sjukt uppenbart också när man väl tänkte på de. har rappoterat de iaf..

MVH
Citera
2013-02-20, 00:10
Medlem
Hur många brukade vara inne en kväll på Svenska Spels klient runt 2006-07?
Citera
2013-02-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daligfantai1
Alltid hört om att SVS skulle vara riggat och jag tror fan i mig de är de. Har aldrig i mitt liv rykt på så många triss,kåkar osv osv. Sitter och funderar på hur många gånger jag själv fått den vinnande handen mot stackarn med lägre kåk mm. Andra handen idag ryker jag på en kåk. Jag spelar minst 2 timmar om dagen, upp till 8-9 timmar ibland och då i stortsätt alltid på ps, ftp och 888poker. Det är någongång ibland jag sätter in lite pengar på svs bara för lite variation och varje gång blir det så på svs, VARJE gång.

Och jag säger inte såhär för att jag är en kass förlorare, vilket jag iof är MEN när jag spottar och fräser på en normal poker klient är de för att de ibland känns som att jag aldrig får in mina drag och att mina motståndare alltid får de, när man har dåliga dagar och man vet att de igentligen bara är slumpen. Sometimes you win sometimes you loose. Dock händer de i stortsätt aldrig att jag torskar på monster händer, har hänt men iprincip aldrig vilket också inte ska hända odds mässigt. Men på SVS därimot, där händer de tamigfan hela tiden.

Och när jag ändå talar om svs så. Alias kenta15 och alias redchilli är fuskare, satt och spelade en sitogo 6 pers och hamnade med dom 2 i slutet, skriver ett meddelande i chatten i stil med " varför reisade du inte tidigare din fjant, uppenbart att du hade...." varpå den andre som inte ens var med i potten svarar " han bluffade", jag kontrar med " vad babblar du om, inte dig jag spelade imot idiot" Och stjärnan svarar att de är hennes man, smart och erkänna i chatten att man fuskar, blev så sjukt uppenbart också när man väl tänkte på de. har rappoterat de iaf..

MVH

Bra att sätta dit fuskare även om jag ogillar det som jag tycker är ett olämpligt språket vid ett poker-bord.

Det där riggsnacket på svenska spel är ju rena smörjan. Jag har också åkt på saker man kan bli sne på men så är det på alla ställen. Poker utan konstiga händer hade i sig vart konstigt.

Jag floppade själv en nöt-kåk på en annan sajt med JJ på handen. Givetvis floppade min käre medspelare 2 sexor till för ett fyrtal. Och ingen kom å droppade ner den sista kneckten på turn eller river heller. Sånt händer ju och är bara att kasta av sig. Annars saboterar det ju bara spelet mer än det behöver.

Fick KK 2 händer i rad och torskade dom båda gångerna med all in. Första mot AA såklart. Andra mot samma spelare som också hade KK (där det ena K:et var hjärter-K såklart). Rigg?
Citera
2013-02-20, 12:13
Medlem
herrgurkas avatar
Miljonbedrägeri på Svenska Spels nätpoker
http://www.di.se/artiklar/2013/2/20/miljonbedrageri-pa-svenska-spels-natpoker/

Pressmeddelande:

Citat:
Vi vill informera om att vi i dagarna stängt av 14 spelare som vi misstänker brutit mot bolagets regler för spel i samband med onlinepoker. Misstanken gäller om dessa spelare tillskansat sig fördelar på ett otillbörligt sätt, med hjälp av otillåtna hjälpmedel.

En polisanmälan är gjord och Lotteriinspektionen är informerad. Vi ser mycket allvarligt på det inträffade och har inlett en egen utredning för att bringa klarhet i vad som skett. Vi välkomnar samtidigt att polisen tar sig an ärendet.

Om det visar sig att ett brott har begåtts är det vår tydliga ambition att kompensera drabbade kunder.

Innan utredningen är färdig kommer vi tyvärr att ha svårt att svara på detaljerade frågor.

Vår verksamhet bygger på ett stort ansvarstagande för våra kunders spelvanor och spelsäkerhet. Våra säkerhetsrutiner är under ständig utveckling för att vi ska kunna förhindra och försvåra fusk och manipulation. Är ni osäkra på våra spelregler och allmänna kundvillkor. Vänligen läs dem på svenskaspel.se/poker

Har ni frågor, vänligen kontakta vår kundservice 0770-11 11 11 eller gå in på vårat pokerforum på svenskaspel.se där vi kommer kontinuerligt att besvara era frågor och funderingar.

Mvh
Svenska Spel
Senast redigerad av herrgurka 2013-02-20 kl. 12:22.
Citera
2013-02-20, 12:34
Medlem
14 spelare avstängda från Svenska Spels poker pga fusk

https://svenskaspel.se/artiklar/poker/spelinformation/pokerinformation-fran-svenska-spel

https://svenskaspel.se/?pageid=/forum/Poker/lasinlagg&topicID=27882

Både polis och Lotteriinspektionen är inkopplad i ärendet. Verkar vara rätt så allvarligt?

Någon som vet vad fuskarna nickar? Skulle vara intressant att veta då man säkert skulle känna igen dessa namn.

SVS nämner att "kunder" som förlorat pengar mot dessa ska bli kompenserade, men det är SVS som vi snackar om då är det nog lite för bra för att vara sant.

EDIT: http://www.di.se/artiklar/2013/2/20/miljonbedrageri-pa-svenska-spels-natpoker/?qr=i-dag
Senast redigerad av NgulBanan 2013-02-20 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in