Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Grabben var alltså beredd att i praktiken utföra en krigshandling för att så snabbt som möjligt kunna tvinga sin egen befolkning att injiceras med obeprövad medicin samtidigt som han bevisligen inte tog sjukdomen på allvar själv. Den människan är ju fullständigt knäpp. Och han skäms alltså inte för det?
Fast då måste man komma ihåg hur stämningen var just då: land efter land stängde ner allting, det delades skräckvideos och hemska berättelser om hur plågsamt det är att dö i covid, och folk hade panik. Här på Flashback i covid-tråden diskuterades det t.ex. om man skulle kunna sätta en atombomb över Stockholm, för att det var där smittan spreds först, för att den inte skulle spridas till resten av landet. I ljuset av det är det inte konstigt eller fel, att en premiärminister funderar även över oortodoxa sätt att rädda sin egen befolkning. Jag tycker att det hedrar honom.
För övrigt var det något EU-land (jag minns inte vilket nu) som la beslag på medicinsk skyddsutrustning (masker, handskar, förklän och sådant som det snabbt blev brist på) på en internationell flygplats, när sändningen skulle föras över till ett annat plan. Då konfiskerade det landet (där flygplatsen var belägen) helt enkelt sändningen för sina egna behov. Så Johnson var inte alls den enda som hade sådana idéer. Solidariteten mellan EU-länderna försvann mycket fort, och jag tänker att DET visar hur mycket EU är värt egentligen...