Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-22, 19:58
  #1
Medlem
Fick en hemsk jävlar huvudverk för cirka en hqlvtimme sen. Har tagogt både ipren och alvedon men hjälper inte. Känner mig förvirrad snundtals och svårt att hänga med. Hur länge sitter skiten i? Gissar att det är någon for, m av migrän anfall? Ska upp och jobba imorgon jag har inte tod att ligga vaken och ha ont i huvudet.
Citera
2019-07-22, 20:00
  #2
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxan88
Fick en hemsk jävlar huvudverk för cirka en hqlvtimme sen. Har tagogt både ipren och alvedon men hjälper inte. Känner mig förvirrad snundtals och svårt att hänga med. Hur länge sitter skiten i? Gissar att det är någon for, m av migrän anfall? Ska upp och jobba imorgon jag har inte tod att ligga vaken och ha ont i huvudet.

1. Rök cannabis
2. Ring 1177
Citera
2019-07-22, 20:17
  #3
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Sätt en kall läskburk eller liknande runt ögat och blunda.
Citera
2019-07-22, 21:59
  #4
Medlem
TM-meditation dagligen hjälper utför det när du blir frisk så att huvudvärken inte återkommer,är bevisat.
Citera
2019-07-22, 22:38
  #5
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxan88
Fick en hemsk jävlar huvudverk för cirka en hqlvtimme sen. Har tagogt både ipren och alvedon men hjälper inte. Känner mig förvirrad snundtals och svårt att hänga med. Hur länge sitter skiten i? Gissar att det är någon for, m av migrän anfall? Ska upp och jobba imorgon jag har inte tod att ligga vaken och ha ont i huvudet.

Betablockerare kan hjälpa, googla Betablockerare migrän.
Citera
2019-07-22, 22:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxan88
Fick en hemsk jävlar huvudverk för cirka en hqlvtimme sen. Har tagogt både ipren och alvedon men hjälper inte. Känner mig förvirrad snundtals och svårt att hänga med. Hur länge sitter skiten i? Gissar att det är någon for, m av migrän anfall? Ska upp och jobba imorgon jag har inte tod att ligga vaken och ha ont i huvudet.
Cannabis
Citera
2019-07-23, 21:11
  #7
Medlem
När det väl slagit till är det _DU_ kan göra att distansera dig från yttre stimuli, dvs ta dig till ett tyst och mörkt rum och djupandas. I övrigt finns det mediciner som läkaren kan skriva ut. Sedan verkar du ju vara odiagnostiserad och gissar själv att det är migrän...

OM det är migrän så kan det vara bra att identifiera eventuella triggers. Den vanligaste orsaken är psykologisk stress. Näst vanligaste är kost... Om du listar ut dina triggers så kan du förebygga framtida attacker på ett smidigt sätt.
Citera
2019-07-23, 21:38
  #8
Medlem
Rastapunxs avatar
Diklofenak (voltaren) har hjälpt mig mer än Alvedon och Ipren. Finns nu i kapslar som ska vara bättre för magen.
Detta om man vill ha fria läkemedel, antar det finns bättre om man får utskrivet.
Annars är som det sagts mörker, tystnad och frisk luft bra tips.
Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback