Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Det kan vara precis vad som helst, men det är ett jävligt dåligt tecken att han beter sig illa mot folk han håller på att lära känna.
Det är nog önsketänkande från din sida att han försöker kontrollera. Det är snarare så att han saknar impulskontroll. Han har inte vett at bete sig vettigt länge nog för att snärja dig, och det faktum att du inte lägger benen på ryggen säger nog mer om dina problem än om hans.
Ja alltså vi har inte ens träffats i verkligheten och han ställer väldigt höga krav på en redan och om man inte uppfyller dom så hotas han eller ska straffas och vara sur på en. Eftersom jag vet att det är ett sätt att kontrollera och styra en person så ignorerar jag honom när han gör såhär, jag straffar han tillbaka på SITT straff som han försökte ge till mig

Det ska inte löna sig att försöka bestämma över mig.
Vart är önsketänkandet någonstans? Det är ju inte bara 1 sak han gör som är kontrollerande, det är ju flera olika taktiker han använder.
1. Bli sur och ignorera en när man inte gör som han säger.
2. Hotas med att vi inte ska prata mer.
3. Låter mig inte lägga mig när jag är trött och får mig att känna skuldkänslor för att han är needy och inte ska känna sig övergiven.
4. Han bråkar, skuldbelägger mig, anklagar mig för sina vanföreställningar, tar ut sina tillitsproblem på mig, blir arg om man inte har lust att sexchatta med honom, blir sur när man ska gå ut eller hitta på något med sina kompisar och "straffar en" genom att sura och så blir man tvungen att slicka röv och tjata och diskutera för att han ska bli glad igen
5. Det är mycket passiv aggressivitet från hans sida öht.
Jag tycker det är ett rätt så kontrollerande beteende från hans sida och är inget önsketänkande från min sida.

Jag tycker dock han är söt när han håller på såhär...som ett trotsigt barn som vill ha uppmärksamhet

Jag tycker inte det verkar som att han saknar impulskontroll? Han vet vad han gör. Varför lägga benen på ryggen innan det roliga har börjat? Man kan väl alltid lägga benen på ryggen sen också?