• 1
  • 2
2019-07-22, 19:49
Medlem
jjujjus avatar
Hej mina kära Flashbackare!
Ibland behöver till och med den bäste hjälp och ibland råkade vara idag!

Jag pratar med en kille som jag tycker om, men jag börjar misstänka att han lider av psykoser. Han är bipolär och etniskt svensk, tror det är viktiga detaljer i det hela.

Mitt stora problem är att denna personen kan anklaga mig för att snacka med andra och vara ”otrogen” (nej, vi är inte ens tillsammans) titt som tätt helt från ingenstans, och börja bete sig väldigt ostabilt och ”needy”. Han misstolkar mycket och drar egna slutsatser ofta och jag blir tvungen att ryta ifrån och säga att jag har inte alls det ljugit om att jag varit och handlat och istället varit på dejt med en annan kille. Ja, ni hör ju själva hur sjukt detta är. Han är jävligt paranoid ALLMÄNT, och när han säger dessa sakerna så är han helt övertygad om att det verkligen är så. Men efter jag pratat honom till rätta så brukar han bli normal igen. Detta är ett återkommande beteende från honom. Mycket svartsjuka och kontrollerande och jag märker hur sur han blir när jag berättat vad jag gjort under dagen om jag umgåtts med vänner eller gått ut.

Jag måste ju erkänna att jag tänder lite på det här beteendet samtidigt som det även stör mig/blir orolig annars hade jag ju inte skapat tråden utan bara sagt adjö.

Förutom att springa, vad borde jag mer göra? Jag börjar misstänka att han är sociopat också men va fan, jag är nyfiken ändå... hjälp mig förstå vad han håller på med (förutom att kontrollera, det förstår jag ju att han försöker med.) Och ja jag får absolut skylla mig själv som söker spänningen i udda personer

Det jag undrar är:
Får han psykoser? Hur är en psykotisk person/hur kan jag veta om detta är psykoser han får? Ändrar dom ofta personlighet också? Han pendlar lite i olika då och då och det är det jag finner sexigt och inte kan sluta intressera mig, det är spännande hela tiden
Citera
2019-07-22, 19:54
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Jag pratar med en kille som jag tycker om, men jag börjar misstänka att han lider av psykoser. Han är bipolär och etniskt svensk, tror det är viktiga detaljer i det hela.

Mitt stora problem är att denna personen kan anklaga mig för att snacka med andra och vara ”otrogen” (nej, vi är inte ens tillsammans) titt som tätt helt från ingenstans, och börja bete sig väldigt ostabilt och ”needy”. Han misstolkar mycket och drar egna slutsatser ofta och jag blir tvungen att ryta ifrån och säga att jag har inte alls det ljugit om att jag varit och handlat och istället varit på dejt med en annan kille. Ja, ni hör ju själva hur sjukt detta är. Han är jävligt paranoid ALLMÄNT, och när han säger dessa sakerna så är han helt övertygad om att det verkligen är så. Men efter jag pratat honom till rätta så brukar han bli normal igen. Detta är ett återkommande beteende från honom. Mycket svartsjuka och kontrollerande och jag märker hur sur han blir när jag berättat vad jag gjort under dagen om jag umgåtts med vänner eller gått ut.

Jag måste ju erkänna att jag tänder lite på det här beteendet samtidigt som det även stör mig/blir orolig annars hade jag ju inte skapat tråden utan bara sagt adjö.

Förutom att springa, vad borde jag mer göra? Jag börjar misstänka att han är sociopat också men va fan, jag är nyfiken ändå... hjälp mig förstå vad han håller på med (förutom att kontrollera, det förstår jag ju att han försöker med.) Och ja jag får absolut skylla mig själv som söker spänningen i udda personer

Det jag undrar är:
Får han psykoser? Hur är en psykotisk person/hur kan jag veta om detta är psykoser han får? Ändrar dom ofta personlighet också? Han pendlar lite i olika då och då och det är det jag finner sexigt och inte kan sluta intressera mig, det är spännande hela tiden

Det kan vara paranoid schizofreni eller någon annan form av paranoia. Men det viktiga är väl inte att fastslå exakt diagnos utan att han är en svag människa eftersom han är inkapabel att leva i verkligheten, och ni tjejer gillar väl inte svaga killar? Hitta nån mindre patetisk.
Citera
2019-07-22, 19:55
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:

Det jag undrar är:

Bryt kontakten genast om du värderar din mentala hälsa och potentiellt sett ditt eget liv, kvinnomördare har liknande mentalitet.
Citera
2019-07-22, 19:55
Medlem
Han lider av mindervärdeskomplex och känner sig underlägsen. Han har tydligen noll självkänsla och är typexemplet på en incel.
Fly och blocka honom är mitt råd.
Citera
2019-07-22, 19:57
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:

Det jag undrar är:

Men snälla du, det här ger mig ont i magen. SPRING! Du tycker min man är knepig, men det här ger mig ångest!! Kan inte ställa diagnos på det du skrivit, men tecknen är ju inte positiva alls.
Citera
2019-07-22, 20:06
Medlem
Du misstänker att han är psykiskt sjuk men tänder på det och tycker det är sexigt? kvinnor alltså..

Han låter knas. Kan vara allt från gaslighting, mild psykos eller en klassisk kvinnoboxare.
Citera
2019-07-22, 20:10
Bannlyst
Det blir svårt att svara på utan att känna till din killes hela situation.
kanske är det psykoser, kanske finns det någon logisk förklaring bakom det hela som kanske skulle leda till ett ”aha” moment om ni pratade ut om det.

men prata inte ut om det!
gör en tråd på flashback istället och shlomo sa att det är psykos och han har alltid rätt.

eller så kan du googla

kanske är du en fet skäggig man i blöja och kissflaska under skrivbordet och duktig på att trolla.

tror kenta sjöng en låt om sånt här förr
Citera
2019-07-22, 20:42
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det kan vara paranoid schizofreni eller någon annan form av paranoia. Men det viktiga är väl inte att fastslå exakt diagnos utan att han är en svag människa eftersom han är inkapabel att leva i verkligheten, och ni tjejer gillar väl inte svaga killar? Hitta nån mindre patetisk.
Att han är svag som fan, är ett faktum och det vet han också om själv. Jag brukar inte tända på psykiskt svaga män, men jag ville prova något nytt och jag tycker att han är väldigt söt ibland...så pojkig och sårbar och det är jag inte van vid och då vill jag bara krama honom och skydda honom från allt ont i världen. Jag känner mig som hans mamma och jag gillar det. Han har intressanta sidor i sin personlighet också, detta var dom stora nackdelarna. Jag ska kolla upp paranoid schizofreni

Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Bryt kontakten genast om du värderar din mentala hälsa och potentiellt sett ditt eget liv, kvinnomördare har liknande mentalitet.
Jag vet att min mentala hälsa kommer ta stryk om jag inleder en relation med den här personen. Jag har ingenting att vinna här, bara förlora men jag kan ändå inte sluta vilja ha honom Jag blir inte enkelt intresserad av en kille, han måste vara speciell och bli utvald av mig. Innan jag "slog till" så hade jag spanat in mitt "offer"under en lite längre tid

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Han lider av mindervärdeskomplex och känner sig underlägsen. Han har tydligen noll självkänsla och är typexemplet på en incel.
Fly och blocka honom är mitt råd.
Du har rätt, jag vet inte varför jag gick från alfahanne till loser...jag ville väl "fixa honom" och göra honom till en stark man då jag ser potential i honom fastän han är väldigt skadad sen innan. Det kommer vara som att lära en gammal hund att sitta, svår att ha och göra med är han också, envis som bara den och han gör mig riktigt jävla arg mellan varven.

Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Men snälla du, det här ger mig ont i magen. SPRING! Du tycker min man är knepig, men det här ger mig ångest!! Kan inte ställa diagnos på det du skrivit, men tecknen är ju inte positiva alls.
Jo jag vet, men jag vill verkligen ha sex med honom (tror aldrig jag velat ha sex med en människa så mycket förut som med honom) Tänkte inte ha något seriöst, en kort romans bara och sen dra då det är mycket som jag inte kan leva med som han har som vanor/egenskaper och det är en sån person jag hade rådgivit varenda en att springa ifrån! Jag själv är inte rädd eftersom jag vet att jag är psykiskt stark och inte kommer att bli fast

Hela hans personlighet är olagligt sexig, allt han säger är alltid så jävla sexigt och hans röst är helt jävla underbar...man smälter. Vi tänder på exakt samma saker, det är inte varje dag man hittar en människa som är lika pervers som en själv Jag gillar att han inte är normal Jag har verkligen svårt att finna människor intressanta och jag tror att det är det som gjort att jag blivit så intresserad av honom, han ger mig det jag vill ha...det är som att han verkligen förstått hur jag är och ger mig det, jag bryr mig inte ens om det är falskt...jag gillar att han mättar mig på detta viset, bättre leksak kan jag ju inte hitta?

Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Han är slut.
Du vann svartepetteri.
Man behöver ju inte gifta sig...man kan ju bara ha lite kul
Citera
2019-07-22, 20:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Du misstänker att han är psykiskt sjuk men tänder på det och tycker det är sexigt? kvinnor alltså..

Han låter knas. Kan vara allt från gaslighting, mild psykos eller en klassisk kvinnoboxare.
Hahaha fan jag vet! Riktigt vrickat egentligen... men ja det stämmer. Jag fascineras av psykopater och tycker att dom är sexiga, bara det är ju helt skadat. Jag kan inte vara med en vanlig man, jag blir uttråkad i längden, det måste hända saker hela tiden och han ger mig jävligt mycket drama, det är jag inte van vid, det var ju alltid jag som brukade skapa draman Jag misstänker verkligen att han brukar få psykoser rätt ofta, det verkar som det men han säger ingenting när jag frågar och jag har kollat upp angående hans diagnos (bipolär) och det verkar vara rätt vanligt...

Hahaha kvinnoboxare Jag gråter av skratt!
Citat:
Ursprungligen postat av Siddhartagautama
Det blir svårt att svara på utan att känna till din killes hela situation.
kanske är det psykoser, kanske finns det någon logisk förklaring bakom det hela som kanske skulle leda till ett ”aha” moment om ni pratade ut om det.

men prata inte ut om det!
gör en tråd på flashback istället och shlomo sa att det är psykos och han har alltid rätt.

eller så kan du googla

kanske är du en fet skäggig man i blöja och kissflaska under skrivbordet och duktig på att trolla.

tror kenta sjöng en låt om sånt här förr
Jag har försökt prata med honom om detta, det blir undanflykter. Han undviker hela samtalet när jag går in på ämnet, han döljer något och jag försöker lista ut vad det är. Fast iof..han kanske inte ens vet att han får psykoser Han verkar inte ta sin medicin iallafall... han säger konstiga saker ibland och tror att han är "king" och kan bete sig rätt barnsligt och sen i andra vevan tycka att han är helt värdelös...han är ostabil som fan!
Citera
2019-07-22, 21:28
Medlem
Det låter som han går på tjack. Tjejen har exakt samma problem efter lite dos i kaffét.
mvh
Citera
2019-07-22, 21:50
Medlem
ShallowInfidels avatar
Han har stark intuition och ser stundvist din sanna natur helt enkelt. Vad killen behöver är en fin kristen flicka som hans mage kan lita på! Du är dålig för honom helt enkelt, gör det rätta och låt honom gå så han kan finna den fina tjejen som är rätt för honom.
Citera
2019-07-22, 21:55
Medlem
Citat:

Det jag undrar är:
Om du tänder på detta betende så är du nog inte så frisk själv. Du lider av mindervädeskomplex och går igång på killar med sociopatisk läggning. Du här väll själv hur dåligt det låter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in