2019-07-22, 23:03
Medlem
Ehhhh nej det är inte "psykoser", det är inget man valsar in och ut ur stup i kvarten. Däremot har han antagligen rätt mycket psykologiska problem, är skör och har låg självkänsla och det låter som du snarare triggar det eftersom du går igång på det. Jag tycker du låter rätt elak och egoistisk faktiskt. För dig funkar det att leka den här leken ett tag, men för honom gör det uppenbart redan rätt ont. Sen vill du ligga med honom och vandra vidare. Hur tror du han kommer må av det? Och om han är instabil kan det gå illa för dig med - riktigt illa.

Om du nu kommit till insikten att du inte kan ha en relation utan massa drama så är det nog bättre att du inte har någon relation tills du styrt upp den biten. Så du inte håller på och sårar och skadar dig själv och andra.
Citera
2019-07-23, 00:04
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Haha nej Han har faktiskt inga tatueringar öht! Han är en väldigt introvert och tystlåten person, gillar läsa böcker och vara själv. Det är ingen aggressiv person som skriker och har sig om folk fått den uppfattningen?

Han är osäker...att han anklagade mig sist för det där har nog att göra med att han är orolig att jag ska hitta någon annan som är bättre än honom. Men det är återkommande att just bli anklagad för otroheter och att man snackar med andra bakom ryggen på honom och sånt nästan varje dag... vart får han allt ifrån? Detta är ju vanföreställningar till 100%
Nej han knarkar inte, men dock dricker han ovanligt mycket kaffe!

Nä ok, här är min amatörmässiga observation som dock är baserad på livserfarenheten att ha levt nära en sjukligt svartsjuk och misstänksam person:
Personer som blir paranoida i samband med svartsjuka dissocierar på ett sätt som påminner om personer med borderline. Bara det obehagliga att den dominerande känslan i det dissocierade tillståndet ofta är ilska. Det kan liksom svartnar i skallen och all självkontroll försvinner. Då kan vad som helst hända, och bli inte förvånad om du råkar ut för våld.

Det är visserligen ett worst-case scenario, men om han så här tidigt visar tecken på att spåra ur i svartsjuka så kommer det sannolikt bli värre längre fram. Och du kommer inte kunna låta bli att trigga honom heller. Men ok, du slipper skära dig själv kanske?
Citera
2019-07-23, 00:50
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vad säger han själv?
Säg att det får inte bli så igen.

Tror du att det är rätt det du gör?
Demon.
Vanföreställningssyndrom är det han kanske lider utav! Stämmer in på det mesta hittills..(Psykoser har han haft förut har han sagt men inte ofta) Det har jag ju sagt, att han får sluta hålla på sådär och anklaga mig för massa saker som han fått för sig eller oroar sig för ska hända.

Vad gör jag?
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Han har stark intuition och ser stundvist din sanna natur helt enkelt. Vad killen behöver är en fin kristen flicka som hans mage kan lita på! Du är dålig för honom helt enkelt, gör det rätta och låt honom gå så han kan finna den fina tjejen som är rätt för honom.
Jaha, tror du han har en annan typ av kvinnosyn? Han kanske har blivit traumatiserad av ett ex som varit otrogen eller något förut, men varför ska jag straffas för det? Jag är en flirtig person, men absolut inte slampig, jag är en fin kristen flicka
Han är inte så oskyldig som du vill få han att låta som, han är en liten räv...hade han inte tyckt om mig så hade han nog gått själv, det är väl inget jag behöver berätta för honom? Paranoid är en sak men efterbliven är han inte.
Så du tycker detta beteendet är normalt? Detta meddelandet fick jag:

"Här sitter jag och skriver med dig.
Och du läser det jag skrev och sen svarar du inte på en halvtimme.
Hur tror du det känns?"

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Om du tänder på detta betende så är du nog inte så frisk själv. Du lider av mindervädeskomplex och går igång på killar med sociopatisk läggning. Du här väll själv hur dåligt det låter?
Det där blir jag tvungen att googla min vän, 2 seconds later, Nej jag lider inte av det där, men han gör. Det är inte bra när det låter dåligt va? Det måste låta bra för att det ska vara bra
Citera
2019-07-23, 01:12
Medlem
Är er kontakt bara via nätet eller även IRL? Jag har erfarenhet av folk med psykos och om det är nån du träffar IRL så lär du märka om personen har det, om vi säger så. Är det via nätet så är det svårt att veta, både för dig och oss. Vad jag vet så har bipolära personer en tendens att få psykos.
Citera
2019-07-23, 03:31
Bannlyst
Du, det där låter inte ALLS bra.

Det är som en terapeut sa till mig en gång "Föreställ dig du festar med polarna och ni dricker och har kul och så har du en orm i badrummet, och du bestämmer dig för att släppa ut den och det är spännande och roligt en gång.. men andra gången biter den."

Han är spännande och rolig NU men när han klockan 3 en natt springer in till dig i sängen och hugger dig blodig över din påstådda otrohet, är det inte roligt längre.

GTFO.

Jag fattade själv tycke för en otroligt snygg kille som drack. Han varnade mig redan i början så fort vi var ensamma med ett "Så du vet så kan jag inte vara i en relation." Jag blev nyfiken och undrade varför inte? "För att jag blir så svartsjuk att jag blir psykotisk."

Jag nickade bara.. Jag som hade en massa killkompisar och allt, han syftade klart på min närmsta vän.. Killen hade blivit knäpp första veckan så det var bara att tacka och godnatta. Synd dock.. Jag gillade honom.
Citera
2019-07-23, 10:42
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Nejdu, jag säger att du har två alternativ

1 - SPRING medan du har chansen, innan du blivit kär.

1 - Ha en strikt KK relation där du inte ger honom ett uns makt/kontroll över dig. Knulla skiten ur varandra. Gå utan ett ord. Inget mer.

Jag kan inte fatta hur du av alla människor jag skrivit med är inne i detta?!! Ser du inte hur farligt detta kan bli?
Citera
2019-07-23, 11:16
Medlem
Verkar som att du ger honom blandade signaler istället för att vara ärlig, och driver en fullt "frisk" människa som har det lite svårt till desperation där han inte vet vad du vill, men har fått hint på att du är intresserad och därför försöker han extra hårt för att verkligen få svar på saken.

Sedan blir han såklart förvirrad och irriterad i hela charaden som du spelar. Det är inget fel på den människan, felet sitter hos dig. Sen måste jag fråga, skriver du åt en vän?
Citera
2019-07-23, 14:19
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Ehhhh nej det är inte "psykoser", det är inget man valsar in och ut ur stup i kvarten. Däremot har han antagligen rätt mycket psykologiska problem, är skör och har låg självkänsla och det låter som du snarare triggar det eftersom du går igång på det. Jag tycker du låter rätt elak och egoistisk faktiskt. För dig funkar det att leka den här leken ett tag, men för honom gör det uppenbart redan rätt ont. Sen vill du ligga med honom och vandra vidare. Hur tror du han kommer må av det? Och om han är instabil kan det gå illa för dig med - riktigt illa.

Om du nu kommit till insikten att du inte kan ha en relation utan massa drama så är det nog bättre att du inte har någon relation tills du styrt upp den biten. Så du inte håller på och sårar och skadar dig själv och andra.
Du har rätt i mycket av det du skriver! Jag försöker vara så singel jag bara kan men ibland får jag svårt att hålla mig borta och inte bli intresserad när jag ser något jag gillar. Nej, det verkar inte riktigt vara fullbordade psykoser han får, men något syndrom som har det i sig, läs svaret jag gav till Virgo1 för mer specifik information. Han har verkligen många psykologiska problem, och är jättekänslig, ja ibland är jag rätt egoistisk och triggar igång lite av detta beteendet, jag behövde inte visa vad jag hade på mig när jag skulle gå ut, det var ju lite som att provocera och be om att han skulle bli svartsjuk nu när jag tänker efter! Jag tänkte väl inte riktigt så då..ville bara visa min nya klänning som jag köpt, kanske inte så kul för honom att se när han sitter hemma och har tråkigt
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Nä ok, här är min amatörmässiga observation som dock är baserad på livserfarenheten att ha levt nära en sjukligt svartsjuk och misstänksam person:
Personer som blir paranoida i samband med svartsjuka dissocierar på ett sätt som påminner om personer med borderline. Bara det obehagliga att den dominerande känslan i det dissocierade tillståndet ofta är ilska. Det kan liksom svartnar i skallen och all självkontroll försvinner. Då kan vad som helst hända, och bli inte förvånad om du råkar ut för våld.

Det är visserligen ett worst-case scenario, men om han så här tidigt visar tecken på att spåra ur i svartsjuka så kommer det sannolikt bli värre längre fram. Och du kommer inte kunna låta bli att trigga honom heller. Men ok, du slipper skära dig själv kanske?
Men shit, exakt! Sättet han beter sig på ibland påminner om mig själv när jag blir osäker och börjar oroa mig för onödiga saker och ska bli svartsjuk och kontrollerande, många gånger så tänker jag "är det han eller jag som har borderline?" och han får mig att känna mig så mogen och normal när han beter sig såhär Att vi inte är bra för varandra är en sak som är 100% säkert. Jag brukar aldrig skära mig! Men jag älskar drama, och bråka med mina "pojkvänner" men han bråkar för mycket...jag orkar inte så ofta för småsaker dessutom. Dessutom så hotas han varannan dag om att vi ska sluta snacka och jag säger okej, sen är han tillbaka igen...han verkar inte vilja "gå" även om han hotas om det till och från och är jätte ostabil - jag har slutat ta hans hot på allvar då han bara säger så när han blivit upprörd över att ha fått för lite uppmärksamhet ifrån mig. Han skriver "Det är du som är för säker på vart du har mig" och "mattan kommer dras undan fort under fötterna på dig" Han typ...hatälskar en. Han är arg på mig men kan inte sluta vilja ha mig och ja, jag har utnyttjat det faktumet och leker lite med hans känslor fast jag tycker ju om honom på riktigt och är genuint intresserad...kan bara inte sluta hålla på

Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Är er kontakt bara via nätet eller även IRL? Jag har erfarenhet av folk med psykos och om det är nån du träffar IRL så lär du märka om personen har det, om vi säger så. Är det via nätet så är det svårt att veta, både för dig och oss. Vad jag vet så har bipolära personer en tendens att få psykos.
Ja, vi har aldrig träffats i verkligheten än. Jag har ungefär två veckor på mig att bestämma mig vad jag ska göra med honom, om jag ska säga hej då eller inte.

Jag vet, men jag vill ju inte riskera att träffa en person irl som får psykoser eller är lite schizofren, det är skitläskigt/obehagligt ju! Hade jag träffat honom i verkligheten så hade jag vetat om han får psykoser eller är konstig, men dessa vibbarna har jag fått via meddelanden och jag tänker "Om jag får dessa vibbarna härifrån undrar hur fan det blir i verkligheten då?"

Han har fått psykos förut i sitt liv. Men det jag specifikt undrade är om han har vanföreställningssyndrom då många saker tyder på det när jag läser på internet om det. Eller schizoaffektivt syndrom, en blandning av dom två förklarar hur jag upplevt honom via text. Här nedanför har jag klistrat in vad jag läste om som jag tyckte stämde bra på honom.

Citera
2019-07-23, 15:04
Bannlyst
Citat:
Hej mina kära Flashbackare!
Ibland behöver till och med den bäste hjälp och ibland råkade vara idag!

Jag pratar med en kille som jag tycker om, men jag börjar misstänka att han lider av psykoser. Han är bipolär och etniskt svensk, tror det är viktiga detaljer i det hela.

Mitt stora problem är att denna personen kan anklaga mig för att snacka med andra och vara ”otrogen” (nej, vi är inte ens tillsammans) titt som tätt helt från ingenstans, och börja bete sig väldigt ostabilt och ”needy”. Han misstolkar mycket och drar egna slutsatser ofta och jag blir tvungen att ryta ifrån och säga att jag har inte alls det ljugit om att jag varit och handlat och istället varit på dejt med en annan kille. Ja, ni hör ju själva hur sjukt detta är. Han är jävligt paranoid ALLMÄNT, och när han säger dessa sakerna så är han helt övertygad om att det verkligen är så. Men efter jag pratat honom till rätta så brukar han bli normal igen. Detta är ett återkommande beteende från honom. Mycket svartsjuka och kontrollerande och jag märker hur sur han blir när jag berättat vad jag gjort under dagen om jag umgåtts med vänner eller gått ut.

Jag måste ju erkänna att jag tänder lite på det här beteendet samtidigt som det även stör mig/blir orolig annars hade jag ju inte skapat tråden utan bara sagt adjö.

Förutom att springa, vad borde jag mer göra? Jag börjar misstänka att han är sociopat också men va fan, jag är nyfiken ändå... hjälp mig förstå vad han håller på med (förutom att kontrollera, det förstår jag ju att han försöker med.) Och ja jag får absolut skylla mig själv som söker spänningen i udda personer

Det jag undrar är:
Får han psykoser? Hur är en psykotisk person/hur kan jag veta om detta är psykoser han får? Ändrar dom ofta personlighet också? Han pendlar lite i olika då och då och det är det jag finner sexigt och inte kan sluta intressera mig, det är spännande hela tiden
När du skrev smygkåta pm till två av mina användare + några till och jag påpekade det så gick du direkt in i försvarsställning ts.
Du förkunnade att du minsann är singel och skriver till vem du vill.
Du trodde jag var avundsjuk eller något.
Fast jag tyckte mer att det var roligt för jag förstår hur du tänker haha.
Ts det är du som är paranoid.
Men det är för att du känner att folk inte litar på dig, och det är för att du själv är opålitlig.

Istället för att hålla på och vara en knäppgök så kan du väl bjuda honom på en glass?
Citera
2019-07-23, 15:12
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Du, det där låter inte ALLS bra.

Det är som en terapeut sa till mig en gång "Föreställ dig du festar med polarna och ni dricker och har kul och så har du en orm i badrummet, och du bestämmer dig för att släppa ut den och det är spännande och roligt en gång.. men andra gången biter den."

Han är spännande och rolig NU men när han klockan 3 en natt springer in till dig i sängen och hugger dig blodig över din påstådda otrohet, är det inte roligt längre.

GTFO.

Jag fattade själv tycke för en otroligt snygg kille som drack. Han varnade mig redan i början så fort vi var ensamma med ett "Så du vet så kan jag inte vara i en relation." Jag blev nyfiken och undrade varför inte? "För att jag blir så svartsjuk att jag blir psykotisk."

Jag nickade bara.. Jag som hade en massa killkompisar och allt, han syftade klart på min närmsta vän.. Killen hade blivit knäpp första veckan så det var bara att tacka och godnatta. Synd dock.. Jag gillade honom.
Men han dricker eller knarkar inte! Men jo han har varnat mig en gång för sig själv angående att någon gång så kanske han inte kan kontrollera sig själv och att "det jag gör är farligt" när jag provocerat och fått han att känna sig "mordisk" som han så fint uttryckte det. Jag är också boven i det hela, och jag triggar uppenbarligen igång hans negativa sidor och det är inte första gången jag gjort det hos en man.

Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Nejdu, jag säger att du har två alternativ

1 - SPRING medan du har chansen, innan du blivit kär.

1 - Ha en strikt KK relation där du inte ger honom ett uns makt/kontroll över dig. Knulla skiten ur varandra. Gå utan ett ord. Inget mer.

Jag kan inte fatta hur du av alla människor jag skrivit med är inne i detta?!! Ser du inte hur farligt detta kan bli?
Jag älskar att leka med elden, och brukar inte vara rädd och dras till destruktiva relationer eller är en blivande faktor till att dom blir det. Jag är ingen ängel till mina "partners" och gillar att ta risker för spänningens skull. Jag blir omogen när det kommer till mina egna förhållanden för att jag är en skadad person som tänder på fel/konstiga/farliga saker. Jag vet vad som är rätt och fel och tycker om att hjälpa oskyldiga människor ur destruktiva relationer, eftersom att jag vet hur mycket stryk en människa får av detta och hur pass nedbruten en person blir. Jag förstår om du tänker "Vilken dubbelmoral" men för mig så var mitt syfte att skydda er och varna för människor som "oss" i kärleksrelationer eftersom vi är väldigt kontrollerande och förstör era liv.

Anledningen till att jag dras till mina är för att jag är en av dom som skapar och gör dom destruktiva och ibland psykiskt misshandlar mina partners och får tillbaka samma medicin. Men ni oskyldiga kvinnor ska inte behöva ta emot sånt och speciellt inte vara omedvetna om det också! Jag gillar det på sätt och vis och det är mitt heroin, jag kan typ inte leva utan det. Jag är helt enkelt inte normal och har en väldigt snevriden bild av vad kärlek är och hur man visar den till mig personligen.

Jag är van vid att bli psykiskt misshandlad och även misshandla tillbaka och blir inte nedbruten för jag vet vad det är som händer och blir istället smickrad av att personen försöker manipulera/kontrollera mig. Jag är expert inom området och det går inte att "lura" manipulationens mamma då allt är underhållning/lek för mig Min lek tillbaka är när jag låtsas att jag blivit manipulerad och tror på allt han säger och sen när jag drar och lämnar honom för gott så står han där chockad och undrar hur fan jag lyckades dra och varför jag inte är beroende av honom och så snabbt gick vidare med en ny man...jag tävlar dessutom med dom, det är allt annat än hälsosamt.

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
De sjuka med dig är ju att du går igång på sociopatiskt betende...
Exakt! Riktigt jävla sjukt är det... men egentligen vad är det som definierar specifikt sociopatiskt beteende?

Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Verkar som att du ger honom blandade signaler istället för att vara ärlig, och driver en fullt "frisk" människa som har det lite svårt till desperation där han inte vet vad du vill, men har fått hint på att du är intresserad och därför försöker han extra hårt för att verkligen få svar på saken.

Sedan blir han såklart förvirrad och irriterad i hela charaden som du spelar. Det är inget fel på den människan, felet sitter hos dig. Sen måste jag fråga, skriver du åt en vän?
Han är allt annat än frisk! Ja jo jag ger nog blandade signaler ibland, beror på vilket humör jag är på. Ja han blir väldigt frustrerad AV ATT FÅ SITT SPEL SPELAT MOT SIG.... Han har nämligen psykiskt misshandlat sitt ex rätt hårt i sin förra relation...att jag hämnas lite åt henne och ger henne lite upprättelse utan att hon vet det skadar väl ingen förutom gärningsmannen egentligen? Han kommer ju få sin belöning också om han står ut Jag tycker om honom på riktigt, han är den sexigaste mannen personlighetsmässigt som jag någonsin pratat med och jag är mycket intresserad av honom Nej, jag skriver inte åt en vän.
Citera
2019-07-23, 15:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
När du skrev smygkåta pm till två av mina användare + några till och jag påpekade det så gick du direkt in i försvarsställning ts.
Du förkunnade att du minsann är singel och skriver till vem du vill.
Du trodde jag var avundsjuk eller något.
Fast jag tyckte mer att det var roligt för jag förstår hur du tänker haha.
Ts det är du som är paranoid.
Men det är för att du känner att folk inte litar på dig, och det är för att du själv är opålitlig.

Istället för att hålla på och vara en knäppgök så kan du väl bjuda honom på en glass?
Nej det är faktiskt inte sant, det där pm:et var jävligt gammalt för fleeera månader sedan. Det var du som inte hade loggat in på länge och som skrev till mig sen och då brukade jag ju inte svara som du märkte, sen blev du sur och skulle skapa trådar för att du kände dig dissad. Men du behöver inte vara ledsen, du är också sexig!

Jag tycker det är bättre om han bjuder mig på sin glass istället
Citera
2019-07-23, 15:41
Medlem
Citat:
Men han dricker eller knarkar inte! Men jo han har varnat mig en gång för sig själv angående att någon gång så kanske han inte kan kontrollera sig själv och att "det jag gör är farligt" när jag provocerat och fått han att känna sig "mordisk" som han så fint uttryckte det. Jag är också boven i det hela, och jag triggar uppenbarligen igång hans negativa sidor och det är inte första gången jag gjort det hos en man.

Jag älskar att leka med elden, och brukar inte vara rädd och dras till destruktiva relationer eller är en blivande faktor till att dom blir det. Jag är ingen ängel till mina "partners" och gillar att ta risker för spänningens skull. Jag blir omogen när det kommer till mina egna förhållanden för att jag är en skadad person som tänder på fel/konstiga/farliga saker. Jag vet vad som är rätt och fel och tycker om att hjälpa oskyldiga människor ur destruktiva relationer, eftersom att jag vet hur mycket stryk en människa får av detta och hur pass nedbruten en person blir. Jag förstår om du tänker "Vilken dubbelmoral" men för mig så var mitt syfte att skydda er och varna för människor som "oss" i kärleksrelationer eftersom vi är väldigt kontrollerande och förstör era liv.

Anledningen till att jag dras till mina är för att jag är en av dom som skapar och gör dom destruktiva och ibland psykiskt misshandlar mina partners och får tillbaka samma medicin. Men ni oskyldiga kvinnor ska inte behöva ta emot sånt och speciellt inte vara omedvetna om det också! Jag gillar det på sätt och vis och det är mitt heroin, jag kan typ inte leva utan det. Jag är helt enkelt inte normal och har en väldigt snevriden bild av vad kärlek är och hur man visar den till mig personligen.

Jag är van vid att bli psykiskt misshandlad och även misshandla tillbaka och blir inte nedbruten för jag vet vad det är som händer och blir istället smickrad av att personen försöker manipulera/kontrollera mig. Jag är expert inom området och det går inte att "lura" manipulationens mamma då allt är underhållning/lek för mig Min lek tillbaka är när jag låtsas att jag blivit manipulerad och tror på allt han säger och sen när jag drar och lämnar honom för gott så står han där chockad och undrar hur fan jag lyckades dra och varför jag inte är beroende av honom och så snabbt gick vidare med en ny man...jag tävlar dessutom med dom, det är allt annat än hälsosamt.

Exakt! Riktigt jävla sjukt är det... men egentligen vad är det som definierar specifikt sociopatiskt beteende?

Han är allt annat än frisk! Ja jo jag ger nog blandade signaler ibland, beror på vilket humör jag är på. Ja han blir väldigt frustrerad AV ATT FÅ SITT SPEL SPELAT MOT SIG.... Han har nämligen psykiskt misshandlat sitt ex rätt hårt i sin förra relation...att jag hämnas lite åt henne och ger henne lite upprättelse utan att hon vet det skadar väl ingen förutom gärningsmannen egentligen? Han kommer ju få sin belöning också om han står ut Jag tycker om honom på riktigt, han är den sexigaste mannen personlighetsmässigt som jag någonsin pratat med och jag är mycket intresserad av honom Nej, jag skriver inte åt en vän.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sociopati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in