2022-02-15, 13:00
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Men när du klagar över om en manlig karaktär bär smink och utstickande kläder UTAN att han är transvestit, då är du inte totalt efterbliven?
En transa är som en emo, gothare, glamrockare, punkare, etc. bara att han har extrema kroppsmodifikationer
Du blir alltså arg om en manlig karaktär ej har enkla säckiga kläder, men så fort det rör sig om en transa så skall du försvara hans stil medd näbbar och klor

Jag försvarar ingen. Jag bryr mig helt enkelt inte att det medverkar en transvestit i en för övrigt mycket bra serie. Försvara med näbbar och klor? Du är inte den vassaste kniven i lådan.
Citera
2022-02-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Jag försvarar ingen. Jag bryr mig helt enkelt inte att det medverkar en transvestit i en för övrigt mycket bra serie. Försvara med näbbar och klor? Du är inte den vassaste kniven i lådan.
Hade en manlig karaktär sett ut så här:
https://allabouttherock.co.uk/wp-content/uploads/2015/07/dregen.ashx_.jpg
så hade du stängt av
Citera
2022-02-15, 13:11
Medlem
Citat:
Bra att du har koll.
Jag har koll på vad transnormalisering gör med normies som i vanliga fall säger till andra män att klippa håret kort och ta på sig kostym med slips, ja
Det är dekandensen ni liberaler är ute efter, inte frihet i sig
Citera
2022-02-15, 13:13
Medlem
Citat:
Jag har koll på vad transnormalisering gör med normies som i vanliga fall säger till andra män att klippa håret kort och ta på sig kostym med slips, ja
Det är dekandensen ni liberaler är ute efter, inte frihet i sig

Du vet väl knappt vad du babblar om själv. Du verkar verkligen totalt efterbliven. Liberaler vad kom det in i bilden? Dekadens heter det för övrigt så lär dig stava din clown. Du har fortfarande inte svarat på frågan. Följer du serien eller har du bara sett ett avsnitt?
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2022-02-15 kl. 13:16.
Citera
2022-02-15, 13:16
Medlem
Citat:
Du vet väl knappt vad du babblar om själv. Du verkar verkligen totalt efterbliven. Liberaler vad kom det in i bilden? Dekadens heter det för övrigt så lär dig stava din clown.
Försvarar man transors rätt att transa medans man kräver att övriga män skall klä sig normalt och moget så är man liberal, ja
Citera
2022-02-15, 14:00
Medlem
Citat:
Nu kom det där härliga ordet igen transinkludering. Du verkar ha svårt med läsförståelsen, men jag har frågat dig vid upprepade tillfällen om du har sett hela serien eller bara ett enstaka avsnitt?
Jag vägrar titta på en hycklande tv-serie som pushar för transinkludering samtidigt som den pushar för konformism för övriga män
Citera
2022-02-15, 14:05
Medlem
Citat:
Jag vägrar titta på en hycklande tv-serie som pushar för transinkludering samtidigt som den pushar för konformism för övriga män

ok då vet jag.
Citera
2022-02-15, 15:30
Medlem
Citat:
Den har ett cast med män i modeenliga eller traditionella kläder med en mallplacerad transa som sticker ut och bara är där för "toleransens" skull

Ok. Du har alltså inte sett den.

Jag hade också mina fördomar, tro mig. Jag avskyr woke men sen blev det ändå att jag valde att se den och än sålänge ångrar jag inte mig!

Ge den en chans. Skippa den om du inte gillar den, du bryr dig uppenbarligen tillräckligt mycket för att skriva i en tråd om en serie du inte sett.
Citera
2022-02-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ok. Du har alltså inte sett den.

Jag hade också mina fördomar, tro mig. Jag avskyr woke men sen blev det ändå att jag valde att se den och än sålänge ångrar jag inte mig!

Ge den en chans. Skippa den om du inte gillar den, du bryr dig uppenbarligen tillräckligt mycket för att skriva i en tråd om en serie du inte sett.
Andra alternativa klädstilar eller livsstilar får alltså plats utöver att vara trans?
Citera
2022-02-15, 15:37
Medlem
Citat:
Andra alternativa klädstilar eller livsstilar får alltså plats utöver att vara trans?

Släpp det nu. Tråden handlar om en tv-serie. Se den eller skit i det.
Citera
2022-02-16, 14:26
Medlem
sebastian_s avatar
Oerhört synd att serien inte bara var en välskriven ,edgy och ganska realistisk serie utan att den likt 99%av dagens dramaserie skulle ta till det billiga homogreppet. 3-4 avsnitt in så kändes den riktigt fräsch, men sen kom nates pappas homosex på motellet, rue blev lesbisk och jules blev transa eller något. Förstår de inte hur urvattnat det är? En djupare vänskap och vanliga heteonormativa utmaningar är mycket intressantare att följa för de 98% som är hetrosexuella i verkligheten.
Citera
2022-02-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Klart med en tredje säsong

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto