2019-07-18, 18:53
  #1
Medlem
TravisScotts avatar
Någon annan som kollar på denna serie och vad tycker ni om den?

Hittills tycker jag att den är mycket intressant för att vara ett ”tonårsdrama” då den är väldigt grafisk och ger en inblick i en ung missbrukares liv.
Citera
2019-07-18, 20:08
  #2
Bannlyst
Riktigt bra serie, huvudpersonen gör ett bra jobb. Kul att ha en transa med också utan att hela serien ska handla om att hon är en transa men minsann kan andas och gå med egna ben ändå.
Citera
2019-07-22, 22:49
  #3
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Har nog aldrig sett en 'ungdoms' show som är så vågad, med bl.a sex och droger.
Språket är mycket bra och verklighetstroget, musiken är skitbra.
Suveräna skådisinsatser allround!
Fantastisk liten show!
Nu är vi uppe på S01-E06.
Ger rätt så höga poäng för denna.
Citera
2019-07-30, 00:17
  #4
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Oj,
Så oerhört starkt, sällan skådats.
S01-E07, wow alltså.
Jä_la va bra!
Citera
2019-08-04, 17:41
  #5
Medlem
Och showens budskap är att det är OK att vara en bortskämd attentionwhore och att du slipper att klippa dig och skaffa dig ett jobb som man så länge du outar dig som trans?
Det är alltså en del av den nya överklassen vänsterliberalerna bakom denna show är OK med som de menar att vi "cis" män ska föda genom skattepengar som går till deras kulturbidrag och låtsatsverksamheter, så de kan leva som tonåringar livet ut?
Att vara trans förresten innebär inte att du ser bättre ut i smink än en random manlig glamrockare eller emo, för även om vi antar att du kan ha en kvinnlig själ så sitter den fortfarande i en manlig kropp, därför kan transor gott också växa upp, klippa sig och skaffa sig ett jobb så länge de har en manlig kropp.
Citera
2019-08-04, 18:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Riktigt bra serie, huvudpersonen gör ett bra jobb. Kul att ha en transa med också utan att hela serien ska handla om att hon är en transa men minsann kan andas och gå med egna ben ändå.
Varför ha med en transa överhuvudtaget? Det finns mängder med alternativa livstilar som inte visas på film och tv. Det rimmar illa med att tv och filmindustrin i vanliga fall vill bevara grupptrycket med snaggat hår och säckiga jeans och t-shirt eller kostym och slips för manliga"cis" karaktärer.
Citera
2019-08-05, 23:34
  #7
Medlem
Totalt humorlös, charmlös, orealistisk och melodramatisk serie. Förstår inte alls hyllningar. Dialogen var ofta pinsam och karaktärerna platta. Den där uttråkade monologen som Rue höll kändes som ett skämt. Visst serien är väldigt grafisk men annars är det ju en klichéfyll tonårsserie man redan sett 100 ggr tidigare.

Det positiva är att serien är väldigt vacker och man förförs av ljusen och hur kameran används. That's about it.
Citera
2019-08-06, 03:32
  #8
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Totalt humorlös, charmlös, orealistisk och melodramatisk serie. Förstår inte alls hyllningar. Dialogen var ofta pinsam och karaktärerna platta. Den där uttråkade monologen som Rue höll kändes som ett skämt. Visst serien är väldigt grafisk men annars är det ju en klichéfyll tonårsserie man redan sett 100 ggr tidigare.

Det positiva är att serien är väldigt vacker och man förförs av ljusen och hur kameran används. That's about it.
Ge oss då 100 exempel på din blajåsikt, jag göra det lätt för dig, nämn fem.
Citera
2019-08-06, 11:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Ge oss då 100 exempel på din blajåsikt, jag göra det lätt för dig, nämn fem.

Blev du kränkt för att jag inte tycker att denna högts mediokra serie inte är ett mästerverk? Den är verkligen ett praktexempel på yta utan innehåll.

Så du menar att du aldrig tidigare sett tonårsserier eller filmer där karaktärerna är deppiga, knarkar, har sex och är stereotyper (the jock, nörden, goten, bimbon)? Skins (i princip som Euphoria men med mycket mer värme och charm), Tretton, My So Called Life, 13 Reasons Why, The Breakfast Club, Kids, Riverdale är bara några exempel.
__________________
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2019-08-06 kl. 11:31.
Citera
2019-08-06, 18:20
  #10
Medlem
Det som gör att folk gillar serien är väl att alla de vanliga stereotyperna som man känner igen är med men att huvudpersonen inte är en del av dem. Det liknar ju hur man själv upplever sin omgivning, man delar gärna in andra i grupper eller förenklar personer medan man själv "bara är sig själv". Sedan är det väl skönt att det inte ska vara så himla positivt jämt utan att problem belyses med förståelse för problemens natur och hur de faktiskt är en del av vårat moderna samhälle och inte bara ett symtom som man kan sopa under mattan.


Fast vad vet jag, ska börja kolla på episod 3 nu
Citera
2019-08-07, 02:31
  #11
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Blev du kränkt för att jag inte tycker att denna högts mediokra serie inte är ett mästerverk? Den är verkligen ett praktexempel på yta utan innehåll.

Så du menar att du aldrig tidigare sett tonårsserier eller filmer där karaktärerna är deppiga, knarkar, har sex och är stereotyper (the jock, nörden, goten, bimbon)? Skins (i princip som Euphoria men med mycket mer värme och charm), Tretton, My So Called Life, 13 Reasons Why, The Breakfast Club, Kids, Riverdale är bara några exempel.
Jag ska inte sitta här kritisera dåliga-Tv-shower-åsikter (liksom värsta hookad tv-show-kollare själv!), men måste nämna att din smak är lite off target..
Citera
2019-08-14, 13:50
  #12
Medlem
krillmors avatar
Riktigt bra serie faktiskt! fint att det kommer en säsong 2 också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in