Citat:
Ursprungligen postat av
buzzkillington
Uppenbarligen inte. Kan du förklara vad du menar då?
Jag kan lova dig att det finns riktigt dåliga piloter som flyger fallskärmshoppare, och jag kan lova att det finns en jävla massa hoppare som slarvar med sin utrustning eller som har väldigt dålig koll på den. Det är två högst troliga orsaker till att sånt här händer.
Jag håller helt med dig!
Jag tror på dig till 100%!
Om vi jämför med standarden inom trafikpiloter (som inte alltid är där dom borde vara på kunskapskravslistan, så tror jag att det är etter värre med hoppiloter tyvärr). Av den enkla anledning att miljön där dom opererar är betydligt slappare, samt att kontrollerna av piloterna ligger på PPL-nivå i de allra flesta fall.
Vad menar jag med att dina hopp inte spelar någon roll?
Jag menar bara att i din hopputbildning så ingår inte en bråkdel av vikt och balansuträkningar för flygplan, mot vad det gör om du tar ett flygcertifikat.
Hur kan jag ha mage att kräka ur mig allt detta? Tja, jag kanske har en grundläggande insikt genom mitt arbete på TS luftfart?
Men i just detta fall så lutar min personliga åsikt åt materialutmattning/materialfel, men jag vet inte! Vi får vänta på att SHK gör sitt jobb och ger oss förklaringen.