• 1
  • 2
2019-07-13, 09:10
Medlem
torskentorskenssons avatar
Jag gillar inte dom andra på gymmet. Jag vill kunna styrketräna utan att stå och vänta att de fåtal fria vikterna är lediga, eller att ha någon som står och stampar fötterna och väntar på att jag ska bli klar. Därför har jag tänkt att man skulle köpa ett hemmagym (typ powerrack, stång, vikter, bänk etc), hyra ett shurgardförråd och träna därifrån. Jag har inte plats för ett hemmagym i min lilla lägenhet. Är det någon som haft samma tankar eller rentav genomfört detta? Tillåts sådan verksamhet ens av företagen som hyr ut förråd? Tacksam för era tankar och synpunkter.

Mvh Torsken.
Citera
2019-07-13, 09:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskentorskensson
Jag gillar inte dom andra på gymmet. Jag vill kunna styrketräna utan att stå och vänta att de fåtal fria vikterna är lediga, eller att ha någon som står och stampar fötterna och väntar på att jag ska bli klar. Därför har jag tänkt att man skulle köpa ett hemmagym (typ powerrack, stång, vikter, bänk etc), hyra ett shurgardförråd och träna därifrån. Jag har inte plats för ett hemmagym i min lilla lägenhet. Är det någon som haft samma tankar eller rentav genomfört detta? Tillåts sådan verksamhet ens av företagen som hyr ut förråd? Tacksam för era tankar och synpunkter.

Mvh Torsken.

Har du räknat på vad det skulle kosta att bo lite större? Det tror jag är både smidigare då du har grejerna hemma, och dessutom slipper du gymma i ett deprimerande förråd.
Citera
2019-07-13, 09:18
Medlem
oldtimedrunks avatar
Förrådet får enbart användas till att förvara gods, inget annat enligt Shurgards villkor.
https://www.shurgard.se/-/media/shur...8.pdf?la=sv-se
Citera
2019-07-13, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Har du räknat på vad det skulle kosta att bo lite större? Det tror jag är både smidigare då du har grejerna hemma, och dessutom slipper du gymma i ett deprimerande förråd.

Kanske mellan 1-2 miljoner om jag vill ha ett extrarum på samma läge. Hur stort förråd behöver man egentligen om man ska få plats med en powerrack och lite vikter? 3x3m? eller mer?
Citera
2019-07-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Förrådet får enbart användas till att förvara gods, inget annat enligt Shurgards villkor.
https://www.shurgard.se/-/media/shur...8.pdf?la=sv-se

Såhär står det i det du länkade.

Citat:
Följande är inte tillåtet för kunden:
 förvaringsenheten får inte användas som arbetsplats,
 ingen kommersiell verksamhet får bedrivas från förvaringsenheten,
 förvaringsenheten får inte användas som registrerat kontor eller säte för
öretag,
 förvaringsenheten får inte användas för olagliga, kriminella eller omoraliska
aktiviteter eller skatteflykt,
 elektriska apparater och annan utrustning/tjänster får inte kopplas in i
förvaringsenheten utan skriftligt tillstånd från Shurgard; alla godkända
elektriska apparater ska alltid vara avstängda under Kundens frånvaro,
 Inga fasta föremål får installeras i eller på lagringsenheten utan föregående
skriftligt tillstånd från Shurgard.

Det står inget om att ha det som hemmagym skulle vara förbjudet.
Citera
2019-07-13, 09:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Kanske mellan 1-2 miljoner om jag vill ha ett extrarum på samma läge. Hur stort förråd behöver man egentligen om man ska få plats med en powerrack och lite vikter? 3x3m? eller mer?

Hur mycket mer skulle du få betala per månad för det extra rummet? Hyran för ett 3x3 är väl ändå runt 1000-lappen tänker jag?

Nu får du inte ens göra så här, men om du hade fått, är det ens lönt att hålla på, eller är det bättre att bara bo större? Jag tror det senare.
Citera
2019-07-13, 09:27
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Såhär står det i det du länkade.

Det står inget om att ha det som hemmagym skulle vara förbjudet.

Står också såhär: Artikel 2. Omfattning och definition
2.1 Shurgard ger kunden rätt att disponera och använda förvaringsenheten i enlighet med villkoren i avtalet med enda syfte att förvara tillåtet gods. Kunden får inte använda förvaringsenheten i något annat syfte.
Citera
2019-07-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Står också såhär: Artikel 2. Omfattning och definition
2.1 Shurgard ger kunden rätt att disponera och använda förvaringsenheten i enlighet med villkoren i avtalet med enda syfte att förvara tillåtet gods. Kunden får inte använda förvaringsenheten i något annat syfte.

Skulle dom verkligen reagera då? Inte som jag stör någon annan. Undrar dom kan jag bara säga att jag flyttar om i förrådet.
Citera
2019-07-13, 09:36
Medlem
yz44s avatar
Varför ringer du inte och frågar?
Citera
2019-07-13, 09:48
Medlem
Citat:

Då landar du på samma kostnad, 1 miljon har en "månadskostnad" på ca 700:- efter ränteavdrag, med dagens räntor.

Oavsett kommer ventilationen ett förråd att vara otillräckligt för att gymma i.

Leta efter en lägenhet i en bostadsrättsförening som har gym, de brukar aldrig vara särskilt använda så minimum risk att det är väntetid på utrustning. Därtill brukar alla styrelser vara glada om någon medlem vill ta ansvar för gymmet, så du borde enkelt kunna se till att rätt utrustning finns.
Senast redigerad av Afghan-frisyr 2019-07-13 kl. 09:50.
Citera
2019-07-13, 09:52
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Skulle dom verkligen reagera då? Inte som jag stör någon annan. Undrar dom kan jag bara säga att jag flyttar om i förrådet.

Tillåter dom det så är det snart någon annan som bara ska sova där mellan kl 22-06 och mena att det inte stör någon osv.

Du kan ju alltid testa och se om de upptäcker dig och vad som händer då.

Oavsett vilket så kommer du att få betala minst 1500kr i månaden för ett förråd i passande storlek att träna i, troligtvis mer.
Citera
2019-07-13, 10:04
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Skulle postats till ts... vet inte hur jag tar bort det. "Skaffa större lägenhet eller ett hus så du kan ha ett skapligt stort rum för gym. Eller garaget."
Senast redigerad av Goodinbed 2019-07-13 kl. 10:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in