2019-07-13, 10:12
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskentorskensson
Jag gillar inte dom andra på gymmet. Jag vill kunna styrketräna utan att stå och vänta att de fåtal fria vikterna är lediga, eller att ha någon som står och stampar fötterna och väntar på att jag ska bli klar. Därför har jag tänkt att man skulle köpa ett hemmagym (typ powerrack, stång, vikter, bänk etc), hyra ett shurgardförråd och träna därifrån. Jag har inte plats för ett hemmagym i min lilla lägenhet. Är det någon som haft samma tankar eller rentav genomfört detta? Tillåts sådan verksamhet ens av företagen som hyr ut förråd? Tacksam för era tankar och synpunkter.

Mvh Torsken.

Skaffa större lägenhet eller ett hus så du kan ha ett skapligt stort rum för gym. Eller garaget. Inspirationen i ett förråd lär vara noll. Dessutom kommer folk att glo och undra vad i helvete du håller på med. Du som inte gillar folk. Eller är det bara dom på gymet du inte gillar ?
2019-07-13, 10:23
Medlem
Citat:
Jag gillar inte dom andra på gymmet. Jag vill kunna styrketräna utan att stå och vänta att de fåtal fria vikterna är lediga, eller att ha någon som står och stampar fötterna och väntar på att jag ska bli klar. Därför har jag tänkt att man skulle köpa ett hemmagym (typ powerrack, stång, vikter, bänk etc), hyra ett shurgardförråd och träna därifrån. Jag har inte plats för ett hemmagym i min lilla lägenhet. Är det någon som haft samma tankar eller rentav genomfört detta? Tillåts sådan verksamhet ens av företagen som hyr ut förråd? Tacksam för era tankar och synpunkter.

Mvh Torsken.

Jag skulle kollat efter billiga förråd/ lokaler i fastigheterna runt där jag bodde.
Citera
2019-07-13, 10:28
Medlem
Qactuars avatar
Det är ju väldigt hög "förnekningsbarhet" på TS plan. Alltså det är ju bara att hyra förrådet och börja träna, sedan om någon uppmärksammar det så säger man bara att man funderade på ta hem träningsutrustningen och ville testa lite innan man släpade allt.
Citera
2019-07-13, 10:31
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Står också såhär: Artikel 2. Omfattning och definition
2.1 Shurgard ger kunden rätt att disponera och använda förvaringsenheten i enlighet med villkoren i avtalet med enda syfte att förvara tillåtet gods. Kunden får inte använda förvaringsenheten i något annat syfte.
Han förvarar ju sina vikter där, sen att han har tvångstankar och lyfter dessa upp och ner 100 gånger har han säkert ett läkarintyg på.
Citera
2019-07-13, 10:36
Medlem
borrizs avatar
Skaffa en kolonistuga till hösten (då är priserna lägre).
Citera
2019-07-13, 10:52
Medlem
Klarar du dig på 3*3 meter så hyr ett varmgarage istället, en enskild plats alltså, i mitt hus kostar 3*6 meter 500:-/månad med el, vatten och avlopp. Dom får man använda ganska friskt så länge man inte bor där eller utför omfattande reparationer, nu pratar jag rent generellt om allmännyttans garage. Och får du inbrott i garaget så är dom ute efter bil eller mc och lämnar dina tunga vikter ifred.
Citera
2019-07-13, 10:59
Medlem
Som sagt, försök ordna så att du har ett gym hemma. Ekonomin? Du kan räkna med att det så gott som alltid är billigare att äga än att hyra. Shurguard är inte billigt, jag fattar inte hur folk kan ha det som "källarförråd" alltså långtidsförvaring i åratal... En gammal byrå från moster...
Jag antar att du vill gymma i fred men billigare än förråd skulle nog vara medlemskap hos något gym. Då får du dusch, bastu och fik på köpet...
Flyttar du till större och bygger gym hemma har du 0 meter till gymmet hela tiden, hur roligt är det att åka till Shurguard i november när det regnar på snedden...
Lycka till!
Citera
2019-07-13, 11:29
Medlem
Glöm den idén nu för de tillåtet inte det. Antingen lär du dig gilla gym, tränar utomhus eller så flyttar du till en vettigare bostad. Om inte gym är viktigt för dig så flytta inte. Får oss var det bland de viktigare så vi äger ett hemmagym med all utrustning du kan tänka dig att man behöver.
Citera
2019-07-13, 11:40
Medlem
Har du inget vindsförråd eller källarförråd som tillhör din lägenhet där du bor?

Sedan kan du ju gymma hemma i lägenheten även om den är liten. Skivstång och vikter stuvar du under sängen och drar fram. Är det för lite plats så ordnar du så att du kan vända upp sängen på kanten upp mot väggen.

Du behöver egentligen bara skivstång och vikter. Bänk behöver du inte, ypperlig övning att pressa liggandes på golvet. Rack behöver du inte, kan frivända upp vikterna och så kör du knäböj med så mycket du frivänder. Om du vill ha rack kan du fixa två fristående rack"stolpar" som du också kan stuva in under bänken eventuellt eller ställa undan enklare.

Egentligen behöver du inte vikter alls om träningsformen inte spelar så stor roll. Ordna upp ett par romerska ringar i taket så kan du bli ett gymnastiskt monster hemmavid.
Citera
2019-07-13, 12:10
Medlem
TokyoBarns avatar
Håller med resten här, bortkastade pengar.

Kör vanligt gym tills du har möjlighet att flytta till större lya, alternativt kör utegym på kvällarna/nätterna när folket ligger hemma och glor på tv.

brukar finnas utegym i dom flesta städer numera. mvh
Citera
2019-07-13, 15:01
Medlem
Citat:
Kanske mellan 1-2 miljoner om jag vill ha ett extrarum på samma läge. Hur stort förråd behöver man egentligen om man ska få plats med en powerrack och lite vikter? 3x3m? eller mer?

Jag har 4x3 meter (dvs 12 kvadrat) i mitt garage och har allt jag behöver:
Böjställning
Styrkelyftsstång
SSB bar
Hex bar
Swissbar
Hantelställ med 10 par hantlar mellan 17,5-45
Kg
Kettlebells (7 par: 8 kg, 12 kg, 16 kg, 20 kg, 24 kg, 28 och 32 kg)
Bulgarian bag
Balansboll
3 medicinbollar
Viktstativ
250 kg i viktskivor
Gummiband med flertalet olika motstånd
Kedjor (4-12 kg)
Maghjul

Så komplett det bara kan bli!
Citera
2019-07-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag har 4x3 meter (dvs 12 kvadrat) i mitt garage och har allt jag behöver:
Böjställning
Styrkelyftsstång
SSB bar
Hex bar
Swissbar
Hantelställ med 10 par hantlar mellan 17,5-45
Kg
Kettlebells (7 par: 8 kg, 12 kg, 16 kg, 20 kg, 24 kg, 28 och 32 kg)
Bulgarian bag
Balansboll
3 medicinbollar
Viktstativ
250 kg i viktskivor
Gummiband med flertalet olika motstånd
Kedjor (4-12 kg)
Maghjul

Så komplett det bara kan bli!

Ska inte klanka ner på dig även om jag ser att du saknar en uppsättning Captain of Crunch grippers. Kedjorna väger upp det. Fick du ordning på gymmet till ett vettigt pris eller fick du öppna kontot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in