2022-12-17, 12:15
Medlem
Förstår dig! Har du tidigare haft jobb som flitigt inkluderar människor? t.ex äldrevård, skola etc
Citera
2022-12-19, 19:08
Medlem
Gjorde testerna för några veckor sedan. Inga konstigheter på dem fysiska och inte hos psykologen heller. Men det gäller att vara sig själv, ha ambitioner och vara ödmjuk. Man ska komma ihåg vad man säger så man säger samma sak på säkprövningen.
Citera
2022-12-20, 19:08
Medlem
Psykologen har en skala de går efter och de sätter värden mellan 1-5. Vad är ett godkänt resultat?
Citera
2022-12-21, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allsang
Psykologen har en skala de går efter och de sätter värden mellan 1-5. Vad är ett godkänt resultat?

Har dem? Trodde bara man fick veta om man var godkänd eller inte. Jag fick aldrig veta något och det syntes heller inte i mitt prövningspapper någon siffra utan bara ett godkänt G.
Citera
2022-12-21, 11:10
Medlem
Mr.Reids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontanaz
Har dem? Trodde bara man fick veta om man var godkänd eller inte. Jag fick aldrig veta något och det syntes heller inte i mitt prövningspapper någon siffra utan bara ett godkänt G.

Om man begär ut sitt utlåtande står det flera siffror på en skala mellan 1-5. Har själv inte gjort det men andra i den här tråden har beskrivit det så. Likt dig står det bara ett "G" på pappret jag fick av psykologen.
Citera
2022-12-23, 10:40
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontanaz
Du behöver få minst en trea på samtliga moment för att bli godkänd har skrönan länge varit. Har dock bekanta som tagit ut sitt utlåtande och då fått en tvåa på något moment så oklart vad som egentligen gäller. Kan vara att snittbetyget ska bli tre eller nått.
Citera
2022-12-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Du behöver få minst en trea på samtliga moment för att bli godkänd har skrönan länge varit. Har dock bekanta som tagit ut sitt utlåtande och då fått en tvåa på något moment så oklart vad som egentligen gäller. Kan vara att snittbetyget ska bli tre eller nått.

Som man krävs 3 på psykolog, 5 på cykel och 6 på isokai, det fick jag höra. Övriga grenar var det bara godkänt eller icke godkänt och inget betyg sattes.
Citera
2022-12-31, 12:50
Medlem
Jag gjorde prövningen i höstas. Datortesterna tyckte jag var väldigt lätta och dessutom väldigt roliga. Alla fysiska tester och undersökningar gick som väntat och till slut kom jag till den ökända psykologen. Blev godkänd både på psykologen och säkerhetsprövningen efter. Någon mer som kände sig lite omskakad efter säkerhetsprövningen?

Jag tyckte att hela prövningen var skitrolig och kände direkt att jag hade kommit helt rätt när jag var där inne. Var lite smått nervös på tåget men när jag väl kom på plats gick jag bara runt med ett leende under hela prövningens gång. 13 dagar senare fick jag veta att jag blivit antagen.

Har vi någon i tråden som faktiskt går(eller gått) på utbildningen? Hade varit kul att veta lite mer hur upplägget ser ut när man väl kommit in på skolan.
Citera
2023-01-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicale
Jag gjorde prövningen i höstas. Datortesterna tyckte jag var väldigt lätta och dessutom väldigt roliga. Alla fysiska tester och undersökningar gick som väntat och till slut kom jag till den ökända psykologen. Blev godkänd både på psykologen och säkerhetsprövningen efter. Någon mer som kände sig lite omskakad efter säkerhetsprövningen?

Jag tyckte att hela prövningen var skitrolig och kände direkt att jag hade kommit helt rätt när jag var där inne. Var lite smått nervös på tåget men när jag väl kom på plats gick jag bara runt med ett leende under hela prövningens gång. 13 dagar senare fick jag veta att jag blivit antagen.

Har vi någon i tråden som faktiskt går(eller gått) på utbildningen? Hade varit kul att veta lite mer hur upplägget ser ut när man väl kommit in på skolan.

Kul och grattis! Börjar du till våren eller nästa höst? Vilket lärosäte?
Citera
2023-01-09, 09:09
Medlem
Någon som fått omställningsstudiestöd beviljat? Verkar vara ett riktigt nålsöga att passera för att få det beviljat. Speciellt PHS studenter under 40 år.

Jag börjar PHS nu till hösten men kommer skjuta upp det till VT 2024 efter att ha läst att omställningsstudiestödets pott (idag ca 1,3 miljarder), kommer att utökas med ytterligare 2,8 miljarder inför 2024. Högre sannolikhet att de på CSN blir mer generösa då?
Citera
2023-01-17, 19:29
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Man ska ha tre på alla men de kan släppa förbi en tvåa om de anser att man under utbildningens gång kommer utvecklas så att man når upp på en trea på allt
Citera
2023-01-18, 15:01
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Man ska ha tre på alla men de kan släppa förbi en tvåa om de anser att man under utbildningens gång kommer utvecklas så att man når upp på en trea på allt
Det låter fullt rimligt. Hört att de ändrat så att individer kan tänkas få till önskade egenskaper under utbildningens gång istället för att ha dessa fullt ut redan vid antagningstillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in