Citat:
Tja! för ett par veckor sedan fick jag en blixt rakt i nyllet av en fartkamera (ingen ide att ens försöka neka då bilden är en av dem bättre jag har på mig själv)
.
Vet inte hur allvarligt polishögskolan ser på en sådan händelse, tänker om det kan sätta några käppar i hjulen när man söker dit? Det var i securitasbilen jag satt i när bilden togs (Pinsamt jag vet men ibland får man faktiskt lite bråttom i dem bilarna även om man inte får överskrida hastigheten som vakt). Jobbar både som skyddsvakt, väktare och ska gå ordningsvakt efter sommaren med stabila meriter och en bakgrund inom militärpolisen. Så sjukt irriterande att få dendär jädra bilden när man inte har haft det minsta lilla på registret sen tidigare. Är inte så jättenervös men mest irriterad över att det kanske kan bromsa mina chanser att komma in...
Någon annan som tänkt söka fram emot våren 2019 som kanske också funderar över något eller har några erfarenheter vad P-H trycker på för punkter på bla. psyktesterna mm?
Får väl se vart tråden leder!
.Vet inte hur allvarligt polishögskolan ser på en sådan händelse, tänker om det kan sätta några käppar i hjulen när man söker dit? Det var i securitasbilen jag satt i när bilden togs (Pinsamt jag vet men ibland får man faktiskt lite bråttom i dem bilarna även om man inte får överskrida hastigheten som vakt). Jobbar både som skyddsvakt, väktare och ska gå ordningsvakt efter sommaren med stabila meriter och en bakgrund inom militärpolisen. Så sjukt irriterande att få dendär jädra bilden när man inte har haft det minsta lilla på registret sen tidigare. Är inte så jättenervös men mest irriterad över att det kanske kan bromsa mina chanser att komma in...
Någon annan som tänkt söka fram emot våren 2019 som kanske också funderar över något eller har några erfarenheter vad P-H trycker på för punkter på bla. psyktesterna mm?

Får väl se vart tråden leder!

Det kan både vara en nackdel och en fördel, beror på hur du lägger fram det, det som kan vara en nackdel är att det är så färskt, fördel är ju ifall du är ärlig med det men visa dig modig, skäms inte ens över det, var ärlig och rak och kör över psykologen, något jag lärt mig efter två omgångar med psykologen är att man ska fan stå på sig och vara lite "kaxig", dem kommer titta på ditt cv och hitta någon svagpubkt och sen trycka på den punkten och se ifall din svaga punkt får dig och falla i bitar, berätta som det är men håll det kort och rakt. Men som sagt, det hör kommer från någon som failat två gånger hos psykologen så ta det med en näve kardemumma.
Sist så försökte dem vända och vrida på mina erfarenheter till det värsta tänkbara,
Jag kanske inte stod på mig vad vet jag, eller så är det bara jävligt dumt att ha fått jobba med så många olika jobb innan man blir polis. Gå dit, gör din grej men gör det med mycket mod.