2017-01-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Hur mycket väger du på ett ungefär?

56 kg
Citera
2017-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablu
Jag tyckte cykeln var ganska jobbig men inte omöjlig. Benen blev rätt möra efteråt. Är normal fysisk form och löptränar 1-2 ggr i veckan.
Har man pannben så går det, mjölksyran var det jobbiga. Är ovan vid cykling och cyklade bara ett par gånger innan.

Mitt tips för träningen är att satsa på hög mjölksyra och vänja sig vid det om man känner dig osäker.

Klarar man inte testarna så sök igen! Det är onödigt att stressa upp sig för det.

Okej och du klarade det? Ja det är mjölksyran som tar emot! Jo jag vet, så dum grej egentligen att oroa sig över men svårt att låta bli.
Citera
2017-01-31, 13:14
Medlem
Hej på er,

Som jag skrivit tidigare så var jag jätterädd
för cykeln. Tränade i ca 1,5 månad på cykel på intervall träning 45 sek riktigt tung ca 1,30 på start tyngden.
Gjorde även liknade tester på gymmet för att se var jag låg.
Väl på testet började jag cykla, efter lite mer än 5 min sa hon att jag va på nivå 2 och ökningen börjar. Fortsatte att trampa och plötsligt stoppade sköterskan testet och sa att jag var färdig. Fattade ingenting trodde det skulle vara mycket tyngre.
Sen kuggade jag hos psykologen, i efterhand så koncentrerade jag mig för mycket på cykeln och förlite på resten.
Mitt tips är att ni som är rädda för cykeln va inte det, man kan pressa sig sjukt mycket. Tänk på de andra sakerna istället.
Citera
2017-01-31, 13:14
Medlem
Fyfaan! Var nere på gymmet nyss, klarade till nivå 13, ca: 185 watt. Har 45 watt kvar. Just i nu läget känns det omöjligt. Blev svårt att hålla 65 rbm mot slutet. Gick att fortsätta cykla men som sagt alldeles för sakta halkade ner på 50-55 Rpm när jag passera nivå 13.

Förra veckan började jag köra intervaller, på nivå 5. Cyklade 2 min lugnt Temo 65rpm sen 2 min snabbt ca 100-110rpm. Upprepade detta 5 ggr.
Detta tre gånger i veckan och 2 helkropps träningar på gymmet. Har ni några andra tips?
( gjorde mig illa i början av januari så har inte kunnat träna förens i början av förra veckan, innan dess träna jag 4 dagar i veckan hela nov och dec)
Citera
2017-01-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardeddad
Hej på er,

Som jag skrivit tidigare så var jag jätterädd
för cykeln. Tränade i ca 1,5 månad på cykel på intervall träning 45 sek riktigt tung ca 1,30 på start tyngden.
Gjorde även liknade tester på gymmet för att se var jag låg.
Väl på testet började jag cykla, efter lite mer än 5 min sa hon att jag va på nivå 2 och ökningen börjar. Fortsatte att trampa och plötsligt stoppade sköterskan testet och sa att jag var färdig. Fattade ingenting trodde det skulle vara mycket tyngre.
Sen kuggade jag hos psykologen, i efterhand så koncentrerade jag mig för mycket på cykeln och förlite på resten.
Mitt tips är att ni som är rädda för cykeln va inte det, man kan pressa sig sjukt mycket. Tänk på de andra sakerna istället.

Nu är ju detta samtalet väldigt annorlunda från person till person, men skulle du kunna nämna nåt psykologen frågade om? Ämnen och områden som dom verkade extra intresserade av?
Citera
2017-01-31, 13:44
Medlem
crilleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-MEB
56 kg

Piece of Cake - fokusera på att träna kondition, lås dig inte på att cykla på gymet. De är inte i närheten, vad jag tycker, hur testet är på RM. På RM måste du kunna hålla dig inom en nivå, dvs samma tempo. Hamnar du under eller över så piper den. Visst antal sekunder som du är utanför nivån, så avbryts testet.

Jag fokuserade på att hålla mig inom min nivå, tittade på den, peppade mina cykelkompisar och vips, så var det över. Lägg inte all fokus på cykeln, ser man bara till att man har ett bra flås så löser man det.

Fokusera på psykologen istället. Över dina värderingar, åsikter. Psykologen hugger direkt om du bjuder in denne på något ämne, se till att du kan svara upp på det isåfall och kom med något positivt. Heller viktigt med ögonkontakt och att du är ärlig. Frågor Som testar dig för din ärlighet, kommer komma.

Slappna av, tänk på psykologen istället, cykeln löser du.
Citera
2017-01-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Piece of Cake - fokusera på att träna kondition, lås dig inte på att cykla på gymet. De är inte i närheten, vad jag tycker, hur testet är på RM. På RM måste du kunna hålla dig inom en nivå, dvs samma tempo. Hamnar du under eller över så piper den. Visst antal sekunder som du är utanför nivån, så avbryts testet.

Jag fokuserade på att hålla mig inom min nivå, tittade på den, peppade mina cykelkompisar och vips, så var det över. Lägg inte all fokus på cykeln, ser man bara till att man har ett bra flås så löser man det.

Fokusera på psykologen istället. Över dina värderingar, åsikter. Psykologen hugger direkt om du bjuder in denne på något ämne, se till att du kan svara upp på det isåfall och kom med något positivt. Heller viktigt med ögonkontakt och att du är ärlig. Frågor Som testar dig för din ärlighet, kommer komma.

Slappna av, tänk på psykologen istället, cykeln löser du.

Tack så jättemycket för ditt svar! Blev genast lugnare. Psykologsamtalet tycker jag konstigt nog inte känns så farligt, kanske naivt men tänker att så länge jag är ärlig och lugn borde det gå bra. Har du exempel på frågor när du menar "frågor som testar dig för din ärlighet"? Förstår att man inte ska förbereda sig inför exakta frågor heller då det låter inmatat men blev lite nyfiken nu.
Citera
2017-01-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
Cyklingen var väldigt enkelt. Även för mig som hatar konditionsträning. Minns att når sjuksyrran sa åt mig att sluta trampa så blev jag väldigt förvånad eftersom jag knappt hade börjat känna nått i benen. Det som skrämde upp mig dock inför testet var att man cyklade på gymmet innan. Jag tror att jag, samt flera andra här inne, inte lyckas ordna rätt inställningar på cykeln vilket gör att det känns tyngre än vad testet är.

Finns det nån här i tråden som tyckte cyklingen var tung? Och vad hade du för aktivitetsnivå innan testet?

Hur tränad är du? Eller utövar du någon form av sport?
Citera
2017-01-31, 20:20
Medlem
Isokai - träna marklyft och sen i cabelcross/smithmaskin med drag från midjan upp till hakan. Borde funka bra? Hur tungt ska man orka? Marklyft - sin egna vikt eller mer, men draget från midjan upp till hakan - hur mycket ska man orka här tro? va tränar ni på för kilon?

Cykeltest - träna kondition, löpning och/eller spinning. Kan vara bra o träna allsidigt- starka ben borde käka mjölksyra till frukost. Intervaller?

Psykolog samtalet - rannsaka sig själv, fundera på hur man uppfattas som person, vilka kvalitéer man har. Bra sidor kontra mindre bra sidor. Fundera på varför man vill bli polis? Något mer man ska fundera på? vill inte ha inövada svar - men vara reflekterad.

Säkerhetsintervjun - Hur grundliga är dem här? Närmaste familjen vill dem ju såklart kika på tänker jag, men hur långt? Kollar dem upp avlägsna släktingar/kusiner man inte har kontakt med? Frågor som "har du begått något brott?" kommer säkert upp. Men jag har aldrig gjort något grovt eller blivit tagen för något. Kanske kört för fort på motorvägen någon gång, testat köra en kompis moppe innan jag var 15. Men är det ens relevant o säga det? För det känns som att om man svarar "nej" så fattar dem att man ljuger för att alla har ju gjort något? Cyklat utan hjälm i undre tonåren eller utan lampor. Suttit i en park en skön sommar dag med polarna o knäckt ett par öl. Kissat utomhus i buskarna. Eller va tusan som helst.
Idag är det helt annat än för 10 år sen. Jag är ju mer medveten och vill vara laglydig, föregå med ett gott exempel.. Finns det någon som är felfri?
Va har ni för tankar kring detta?
Senast redigerad av kimson07 2017-01-31 kl. 20:23.
Citera
2017-01-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimson07
Isokai - träna marklyft och sen i cabelcross/smithmaskin med drag från midjan upp till hakan. Borde funka bra? Hur tungt ska man orka? Marklyft - sin egna vikt eller mer, men draget från midjan upp till hakan - hur mycket ska man orka här tro? va tränar ni på för kilon?

Cykeltest - träna kondition, löpning och/eller spinning. Kan vara bra o träna allsidigt- starka ben borde käka mjölksyra till frukost. Intervaller?

Psykolog samtalet - rannsaka sig själv, fundera på hur man uppfattas som person, vilka kvalitéer man har. Bra sidor kontra mindre bra sidor. Fundera på varför man vill bli polis? Något mer man ska fundera på? vill inte ha inövada svar - men vara reflekterad.

Säkerhetsintervjun - Hur grundliga är dem här? Närmaste familjen vill dem ju såklart kika på tänker jag, men hur långt? Kollar dem upp avlägsna släktingar/kusiner man inte har kontakt med? Frågor som "har du begått något brott?" kommer säkert upp. Men jag har aldrig gjort något grovt eller blivit tagen för något. Kanske kört för fort på motorvägen någon gång, testat köra en kompis moppe innan jag var 15. Men är det ens relevant o säga det? För det känns som att om man svarar "nej" så fattar dem att man ljuger för att alla har ju gjort något? Cyklat utan hjälm i undre tonåren eller utan lampor. Suttit i en park en skön sommar dag med polarna o knäckt ett par öl. Kissat utomhus i buskarna. Eller va tusan som helst.
Idag är det helt annat än för 10 år sen. Jag är ju mer medveten och vill vara laglydig, föregå med ett gott exempel.. Finns det någon som är felfri?
Va har ni för tankar kring detta?

Precis det du undrar över på säkerhetsintervjun undrar jag med. 😂 för man vill ju vara ärlig såklart. 👍
Citera
2017-02-01, 11:58
Medlem
Någon som testas nu i februari? Och var?

https://www.facebook.com/groups/1875847375971446/
Senast redigerad av Beardeddad 2017-02-01 kl. 12:01.
Citera
2017-02-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salsius
Nu är ju detta samtalet väldigt annorlunda från person till person, men skulle du kunna nämna nåt psykologen frågade om? Ämnen och områden som dom verkade extra intresserade av?

Jättesvårt att säga, allt är ju personligt, de går på om man verkar avvikande på vissa punkter kanske verkar osäker på sitt Egna svar. Går även på personlighetstestet. Bara vara ärlig och kanske tänka efter på svaren, snabba svar är inte alltid bra.

https://www.facebook.com/groups/1875847375971446/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in