2016-05-26, 18:30
Medlem
liamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_d
Du är garanterad plats eftersom jag tackar nej till min plats i Umeå. Bor själv i södra delarna av landet och var endast intresserad av att plugga på distans.

Edit !! Umeå var mitt tredje val när man skulle fylla i på webbenkäten !!

Ja okej! Har du inte planer på att försöka byta till distans? 😊
Citera
2016-05-27, 18:52
Medlem
kalle_ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liams
Ja okej! Har du inte planer på att försöka byta till distans? 😊

Sambon gravid med andra barnet. Blir tack men nej tack och eventuellt en ny ansökan om 2-3 år när ekonomin är på topp igen. "Barn är inte billiga i drift direkt"
Citera
2016-05-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkanbob
Finner det ytterst komiskt att du på något sätt hävdar att polis skulle vara någon typ av högutbildning, visst det är eftergymnasial utbildning men det krävs inte mycket innanför pannbenet för att klara den. Naturvetenskap/teknik på gymnasiet är säkert mer krävande. (För att undvika påhopp som lågutbildad så flikar jag här in att jag för tillfället läser mitt fjärde år på ett civilingenjörsprogram med inriktning data. Jag och flera andra studenter har kodat ett program åt er på polismyndigheten och jag blir inte ens förvånad om den koden jag skrev där kommer och leda till att fler riktiga brottslingar döms än du någonsin kommer vara i närheten av.) Att du ska ta fast några pedofiler låter väldigt gulligt, antar att du ännu inte är polis. Lycka till med det.

Vad är ditt problem?
Senast redigerad av Boytoy1 2016-05-27 kl. 22:19.
Citera
2016-05-31, 11:11
Medlem
crilleos avatar
Intressant läsning, utredning lämnas över till Ygeman idag.

Citat:
Följande punkter ur utredningsförslagen presenterade utredaren Petra Lundh i Umeå, enligt universitetets webb:

Att betygen blir mer styrande än idag.
Att den webbaserade ansökan samt ”begåvningstestet” slopas.
Att lämplighetstestet och någon form av psykologisk bedömning blir kvar, liksom de fysiska och medicinska kraven.
Att körkortskravet blir kvar.
Att kravet på svenskt medborgarskap för anställning som svensk polisman kvarstår.

http://polistidningen.se/2016/05/ing...lisutbildning/
Citera
2016-05-31, 14:53
Medlem
liamss avatar
Fick veta nu att jag har kommit in i Umeå. Chanserna var enligt RM minimala att lyckas byta till Stockholm
Citera
2016-05-31, 19:19
Medlem
Är det någon som vet om de fortfarande går efter meritpoäng i första gallringen? Någon med ett snitt under 12,5 som gått vidare?
Citera
2016-05-31, 19:24
Medlem
liamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villesnille
Är det någon som vet om de fortfarande går efter meritpoäng i första gallringen? Någon med ett snitt under 12,5 som gått vidare?

De kommande uttagningarna så räcker det med att man har slutbetyg. Det är många som har haft under 12,5
Citera
2016-05-31, 22:37
Medlem
Sweetie94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villesnille

I förra sökomgången gick jag vidare och har lägre än 12. så de går absolut.
Citera
2016-06-03, 00:49
Medlem
Hej,

Tänkte söka på mitt HP. Är det något särskilt jag bör välja på antagning.se
Citera
2016-06-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaerd
Hej,

Tänkte söka på mitt HP. Är det något särskilt jag bör välja på antagning.se

Jag är VÄLDIGT osäker om man ens kan söka på HP till polisutbildningen.
Citera
2016-06-03, 10:52
Medlem
Sökte och har fått brev från rek.myndigheten. Hur stor chans har jag med 16.6 betyg + 2.5 merit och 1.75 HP?
Citera
2016-06-03, 10:57
Medlem
duochjagitrafikens avatar
Vill söka till polishögskolan men vill inte bli en patrullerande, tråkig polis. Vill istället ha ett kontorsjobb, som "polis".

Hur söker man dessa jobb? Är det via polishögskolan eller på annat sätt?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in