2016-05-11, 18:26
Medlem
liamss avatar
Sjukt att det är 800 platser som ska fyllas vt 2017
Citera
2016-05-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liiloo
Hittar ingen info om det men läste i en artikel att Växjö skulle ta in 250 stycken nu i höst. Så då är det ju bara 300 platser kvar som ska fördelas på Umeå och Stockholm plus distans..

Läste precis på Linnéuniversitetets hemsida att Växjö har totalt 225 platser.
Citera
2016-05-11, 18:43
Medlem
Dessutom 50 platser på distans i Växjö. Vet dock inte om dessa 50 är inkl. eller exkl. de 225 platser det stod att de hade. Nån som har någon info på detta?
Citera
2016-05-11, 19:19
Medlem
Nör man blir antagen, får man välja vart man vill plugga?
Citera
2016-05-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Nör man blir antagen, får man välja vart man vill plugga?
Du får ange var du helst vill plugga, men inte säkert att du får det du prioriterar högst. Jag känner en kille som exempelvis bodde väldigt nära Sörentorp men hamnade i Umeå.
Citera
2016-05-13, 14:45
Medlem
liamss avatar
Har mailat RM nu och jag fick svaret att antagningsbeskeden skickas ut förhoppningsvis i slutet på nästa vecka 😊
Citera
2016-05-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Du får ange var du helst vill plugga, men inte säkert att du får det du prioriterar högst. Jag känner en kille som exempelvis bodde väldigt nära Sörentorp men hamnade i Umeå.

Så om jag klarar alla tester och inte får min önskade ort, då har jag inget annat val än att tacka nej till utbildningen..?
Citera
2016-05-13, 15:40
Medlem
Citat:
Så om jag klarar alla tester och inte får min önskade ort, då har jag inget annat val än att tacka nej till utbildningen..?

Om du inte lyckas hitta någon på den ort du önskar att studera på som också vill byta till den ort du blivit tilldelad. Måste gå 1:1 på det hela, annars fungerar det inte att byta.
Citera
2016-05-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippinburger
Om du inte lyckas hitta någon på den ort du önskar att studera på som också vill byta till den ort du blivit tilldelad. Måste gå 1:1 på det hela, annars fungerar det inte att byta.

Segt, men tack för heads up
Citera
2016-05-13, 15:47
Medlem
Citat:
Segt, men tack för heads up

Du kan ju alltid önska om att endast söka till just en specifik ort också och utesluta de andra två. Chansen antar jag blir betydligt mindre att man kommer in, men den möjligheten finns.

Det gjorde i alla fall två stycken ur min grupp. Vi var 3st som klarade oss genom alla tester, och de två hade endast möjlighet att gå om de kom in i Stockholm.
Citera
2016-05-13, 15:55
Medlem
Disclosures avatar
Är det svårare att komma in på distansutbildningen? Tänker att den kanske är mer populär?
Citera
2016-05-13, 21:14
Bannlyst
https://polisen.se/Bli-polis/Ansokan/Antagningskrav/

''Särskild behörighet

Minst betyget Godkänt (E eller G eller 3) i följande kurser:

Svenska 3 eller svenska kurs B eller 3 åk svenska eller etapp 3 i svenska eller motsvarande kunskaper från äldre svenska betyg eller utländska betyg

Engelska 6 eller engelska kurs B eller 3 åk engelska eller etapp 3 i engelska eller motsvarande kunskaper från äldre svenska betyg eller utländska betyg

Samhällskunskap 1b alternativt 1a1 och 1a2 eller samhällskunskap kurs A eller 2 åk samhällskunskap eller etapp 2 i samhällskunskap eller motsvarande kunskaper från äldre svenska betyg eller utländska betyg

Historia 1b alternativt 1a1 och 1a2 eller historia kurs A eller 2 åk historia eller etapp 2 i historia eller motsvarande kunskaper från äldre svenska betyg eller utländska betyg''

Det står inget om att man måste ha godkänt i matte A innan för ca 1-2 år sen så behövde man det men nu så står det ej det så jag antar att man ej behöver det? Jag har nämligen inte godkänt i matte A enda ämnet jag ej har betyg i, alla andra ämnen har jag Vg-mvg i.

Men till frågan, kan jag söka till polishögskolan? eller måste jag göra högskoleprovet? Men sen är saken för att höga högskoleprovet så måste du ha godkänt i kärnämnen, därav matten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in