Citat:
Ursprungligen postat av
blodigdiarre
Ormars farlighet och giftighet diskuteras ju ofta, men ytterst sällan hör man något om de mentala reaktionerna. Ormar är ju faktiskt skrämmande och jävligt äckliga även om nu våra svenska huggormar är måttligt farliga. Jag vet att jag kommer bli biten endera dagen, såpass mycket är jag ute på bärplockning, frågan är bara när. Så nu tänkte jag fråga dig som faktiskt har blivit ormbiten:Hur var det? Tog du det lite lugnt och väntade eller kastade du dig i en taxi till akuten? Skräckslagen eller livrädd eller bara lite kymig till mods? Mardrömmar? Ser du ormar överallt eller kör du obekymrat ner händerna i blåbärsriset och riskerar nästa bett? Berätta, jag vill gärna veta hur ni känt mentalt efter ormbett, både direkt efter och efter en längre tid.
Nja. Inte orm direkt, men ändå giftig.
Blev spindel biten av *okänd exotisk art* o fick konstiga utslag på den armen.
Sen när jag inte kunde lyfta upp armen ovanför axeln o fick ont i bröstet åkte jag till den lokala orts doktorn o fick en spruta.
Nu för tiden håller jag mig gärna borta från spindlar, även i sverige, för det vet man aldrig om såna giftiga spindlar kan råka rymma ut o bli en del av den insekt fauna.
Bränt barn luktar bränt.