2019-07-30, 01:49
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Själv har jag OTROLIGT kul i detta nu åt:

https://www.svd.se/fallet-asap-rocky-far-min-hjarna-att-explodera

Kommer inte åt artikeln, men har ända sedan det här hände storligen förbluffats över hur en våldsbenägen afro-amerikansk rappare som "heter" A$AP Rocky blir en posterboy för allt som anses fel med svensk invandrings- och integrationspolitik, MSM och nödvärnsrätt.

You can not make this shit up!
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-30 kl. 01:56.
Citera
2019-07-30, 01:50
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dessutom brukar svenska domstolar inte acceptera argument av typen "men jag trodde ju att han hade kniv/en laddad pistol/en giftspruta osv och agerade utifrån detta hot, alltså ska det bedömas så". Jag påminner mig fall där någon har viftat med en hyfsat välgjord revolverattrapp och försökt begå rån, med följd att den angripne svarat som om ett dödligt hot förelåg - det har inte accepterats fullt ut som nödvärn.

Det är ju hyfsat sjukt. Säger ju mer om att svensk rätt inte riktigt är rätt.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men på gatan fungerar det så.

ASAP var dock inte här i egenskap av att vara gatubarn. Han var här i egenskap av att vara världsartist.

Citat:
Läser man FUP så ser man att ASAP Rocky har attackerats förut.

Det har Jag med... av NMR'are som inte uppskattade att jag var bög på allmän plats. Efter deras senaste sprängningar kan jag därmed anta att de bär på bomber, varpå ett skott i huvudet är det enda svar man kan ge när man trakasseras av NMR oavsett situation...

Som du ser, så blir det orimligt ganska kvickt när man i Sverige försöker urskulda en helt klart kriminell reaktion med argumentet "Men enligt Min erfarenhet så..."

Such a response will NEVER work in a Swedish court.

Citat:
Så han lider inte av någon paranoia utan det är en del av hans verklighet.

Att ge sig in i en kroppsnära fight med någon man misstänker vara knivbeväpnad, verkar inte så rådigt...

Citat:
Rättvisan är ofta så blind att den upptäcker bara en bråkdel av allt som sker.

Rättvisan är Beroende av Angiverisamhället. Om Angiverisamhället fallerar, så gör även Rättvisan det.

Citat:
Rättvisan är lika blind som en nyfödd mullvad.

Indeed. It needs Your help to function.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Eller så törs inte aphanerna dra kniv. Nu säger du att det är motstridigt. Men aphanerna kanske var lite tveksamma fast de förföljde. Den aphanen som senare hade kniv verkade inte riktigt vara med på att förfölja.

Vilket inte är ett hållbart argument, han vågade slå med knyten näve och han vågade kasta/slå med sina hörlurar, varför skulle han inte våga dra kniv om han hade?
Citera
2019-07-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilket inte är ett hållbart argument, han vågade slå med knyten näve och han vågade kasta/slå med sina hörlurar, varför skulle han inte våga dra kniv om han hade?

För att han med stor sannolikhet inte skulle lyckas hugga ner alla tre och komma undan med det.
Citera
Avstängd
Citat:
Känner du till konceptet av verklighetsexempel?

Jag säger inte att det är omöjligt att han bar kniv men det finns inget vittne som såg kniv, ingen som har hört att han har hotat med kniv ovanpå att vi ser hur han slår med knytnäve och hörlurar.

Varför drog han aldrig kniv om han bar en?

"inte omöjligt". Jag skulle säga att det är troligt, på gränsen till mycket troligt att han bar kniv.
Och osannolikt att han inte bar kniv.

"Varför drog han aldrig kniv om han bar en?"
För att han blev rädd alternativt att rätt läge inte uppenbarade sig.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur stor chans tror du att han skulle kunnat hugga ner alla tre och sedan fly platsen utan att åka dit? Rätt liten chans skulle jag säga så det var rimligt att inte dra kniven i det läget.

Det är inte sånt man brukar tänka på när adrenalinet pumpar, har man någonsin varit i en situation där det börjar närma sig våld eller där våld förekommer så brukar man inte tänka på olika scenarion utan man börjar gå in i ett djuriskt tillstånd. (Detta gäller även svenskar)
Citera
2019-07-30, 01:54
Medlem
Citat:
Det är ju hyfsat sjukt. Säger ju mer om att svensk rätt inte riktigt är rätt.

Ja, jag kan hålla med om att just den bedömningen generellt är rätt underlig.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Det kanske inte var Jafari som hade kniven. Den andra var inte riktigt med på noterna vad jag sett. Kanske han hade kniv.

För övrigt spelar det ingen roll om någon hade kniv. Det är rimligt att anta att aphanerna bar kniv.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"inte omöjligt". Jag skulle säga att det är troligt, på gränsen till mycket troligt att han bar kniv.
Och osannolikt att han inte bar kniv.

"Varför drog han aldrig kniv om han bar en?"
För att han blev rädd alternativt att rätt läge inte uppenbarade sig.

Nja, jag håller inte med dig, om han vågar slåss med allt inklusive sina hörlurar mot någon som är ens dubbla storlek så vågar han nog dra kniv.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte sånt man brukar tänka på när adrenalinet pumpar, har man någonsin varit i en situation där det börjar närma sig våld eller där våld förekommer så brukar man inte tänka på olika scenarion utan man börjar gå in i ett djuriskt tillstånd. (Detta gäller även svenskar)

Har du varit med om det många gånger?
Aphannen har det och har en del rutin.
Citera
2019-07-30, 01:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det kanske inte var Jafari som hade kniven. Den andra var inte riktigt med på noterna vad jag sett. Kanske han hade kniv.

För övrigt spelar det ingen roll om någon hade kniv. Det är rimligt att anta att aphanerna bar kniv.

Vilket återigen visar på att knivdisskusionen är ganska korkad då det är sådana som banan som försöker framställa det som att Jafari absolut hade kniv osv.

Det enda jag säger är att hade han burit kniv så hade den åkt fram, bär man vapen så tenderar den att åka fram oavsett hur rädd man är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in