Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Jag har läst ASAP Rockys förhör (i FUP) och han har råkat ut för flera attacker under sin karriär. Folk som använt grovt våld och kniv mm.
Det är väl naturligt att han blivit påverkad av detta.
På så sätt kan man förstå honom.
Afghanen å sin tur, har säkert erfarenheter av hur respektlöst rika kan bete sig, och pissa på "fotfolket" så ofta de kan, varpå hela hans "jag vill ha tillbaka mina hörlurar som du slängde upp på taket"-tirad är förståelig på sitt sätt.
Hela den här situationen handlar om två blattar som vuxit upp i svåra förhållanden på varsitt håll, och som nu mötts och där den enes orättvisa är den andres trivialitet och vice versa.
Själv har jag
OTROLIGT kul i detta nu åt:
https://www.svd.se/fallet-asap-rocky-far-min-hjarna-att-explodera
Citat:
Plötsligt är nu delar av den svenska högern engagerade hiphopfans – en genre många högerdebattörer annars brukar beskylla för dagens samhällsproblem. Man argumenterar också plötsligt, som Timbros Lars-Anders Johansson eller SvD:s Ivar Arpi, långt och länge för rätten att använda våld på gator och torg.
Höger blev Vänster, och Vänster blev Höger under detta fall.
Jag har kunnat mobba AFA/extremvänstern för att de gick och blev nazister mellan 1995 och nu, och nu kan jag även mobba nazister/extremhögern för att de gick och blev niggerlovers under 2019.