2019-07-27, 18:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Yanii. Jag tolkar det som att du inte har förstått eller läst, eftersom du verkar tro att detta gäller amerikanerna. Detta är inte fallet. Snarare är jag förundrad över att J stått med mobilen i handen och sagt att han ska ringa polis, efter att han anser att han har blivit angripen och fått sina lurar förstörda. Istället fortsätter han, tills förloppet slutar på sjukhus och i världspressen. Jag anser att Jafari borde ha kontaktat polis eller väktare precis som han sa, men han underlät detta och fortsatte istället förfölja ASAP och kompani.

s299 pdf/s292 Förhör med Jafari, Mustafa;
FL: Säger du eller han något i samband med detta?
Han bara sa gå härifrån annars så slår jag dig. Och jag svarade come on
Mustafa berättar vidare att hans vän Dawod sedan kommer fram till honom och undrar vad
som hänt. Mustafa berättar vidare att han då pekar ut den kraftiga killen och säger att han
blivit slagen av den kraftiga killen. Mustafa berättar att hans vän då säger till honom att de
ska gå därifrån. Men Mustafa säger då till sin vän att de tagit sönder han hörlurar och att de
tagit runt hans hals, varför ska de gå därifrån. Mustafa berättar att han då istället vill ringa
polisen. Därför har han sin telefon framme för att kunna ringa polisen.

s365 pdf/s358 Förhör med Williams, Timothy Leon
Varför ringde du inte polisen?
Man1 sade att han skulle ringa polisen. Jag tänkte inte på att ringa eftersom att jag hade fokus
på situationen där och då. Jag var i ett främmande land och kunde inte numret till polisen.

s390 pdf/s383 Förhör med Mayers, Rakim Athelaston
När dem här killarna följde efter oss så var det några afrikanska flickor som kom fram till
killarna och min grupp. Dem översatte åt oss och medlade åt oss. Vi bad tjejerna att ringa till
polisen. Vi är inte från Sverige så vi visste inte hur man ringer 911 eller vilket nummer man
ringer till polisen. Det enda vi visste var att vi inte ville att dem skulle följa efter oss. Tjejerna
sade till dem att de inte ska fortsätta följa efter oss.
Kan ni förstå att bära titeln "livvakt" men inte kunna numret till polisen i landet man arbetar i? Det är ju ett skämt.
Citera
2019-07-27, 18:07
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kan ni förstå att bära titeln "livvakt" men inte kunna numret till polisen i landet man arbetar i? Det är ju ett skämt.

Snarare är jag förundrad över att J stått med mobilen i handen och sagt att han ska ringa polis, efter att han anser att han har blivit angripen och fått sina lurar förstörda. Istället fortsätter han, tills förloppet slutar på sjukhus och i världspressen. Jag anser att Jafari borde ha kontaktat polis eller väktare precis som han sa, men han underlät detta och fortsatte istället förfölja ASAP och kompani.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-27, 18:09
Medlem
Profanitys avatar
Citat:

Inte egentligen med tanke på givna förutsättningar.

Nordamerikansk neger, tjock dessutom.

Inte ett geni på att hantera sin telefon gällandes fullständiga ord.

KFC!
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det finns alltså absolut inget konkret som tyder på att BO bar kniv.

Detta bör poängteras igen. Finns några i tråden som av någon anledning verkar väldigt intresserade av att smutskasta brottsoffret.

Citat:

Arbetar själv med sådant. Det du nämner är självklart
Senast redigerad av BonitaPietila 2019-07-27 kl. 18:12.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tack. där ser man. En pundare bråkade alltså med en annan pundare. Så jävla konstigt. Förstår ännu mindre varför alla verkar rikta sitt agg mot afganen och skriker "free asap" i kör.

Hade väl varit bättre att knarkarna hade tagit varandra i hand och rökt en pipa tillsammans.

Det är för att det delvis är en PR firma inblandad som ASAP har öst in pengar i för att ge honom en bra image samtidigt som ASAP inte är bosatt i Sverige vilket ger både invandringskritiker och genuint rasister en möjlighet att hata på en invandrare även om det är rent hyckleri.

Det förstnämnda är dock det som gör mest då det är de som har satt upp affisher osv över stockholm och har fått med sig Kim Kardashian och Kanye
Citera
2019-07-27, 18:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Detta bör poängteras igen. Finns några i tråden som av någon anledning verkar väldigt intresserade av att smutskasta brottsoffret.

Det bör vid det här laget sitta på förstasidan tsm med FUP:en, jag har mina misstankar om varför man försöker skapa en trådsanning om en kniv som inte är relevant eller existerande men kan inte bekräfta de misstankarna.
Citera
2019-07-27, 18:13
Medlem
Citat:

Du ska stå kvar i hörnet med dumstruten på ett tag till, du hade helt fel som påstod att kniv inte hade omnämnt i FUP. Ondahamstern kan göra dig sällskap som hade fel om att man inte kan komma undan med att man inte kände till lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag anser att domen var fruktansvärt felaktig då det inte spelar någon roll, svenska lagar gäller i Sverige och om du inte vet om vad en lag säger så är det dennes problem.

Du har fått exempel på motsatsen men du blundar för verkligheten.
Senast redigerad av flekstor 2019-07-27 kl. 18:16.
Citera
2019-07-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du ska stå kvar i hörnet med dumstruten på ett tag till, du hade helt fel som påstod att kniv inte hade omnämnt i FUP.

En kniv inne i huvud var nämnt, Inte någon fysisk kniv i verkliga livet.
Citera
2019-07-27, 18:16
Medlem
absolut-justices avatar
Börjar lukta skunk nu när vi ser till aktörerna i soppan utanför MAX och bakom kulisserna.

På sidan 140 i fup:en drar Mustafas advokat Magnus Strömberg järnet med att klaga på att sjukhuset och polisen inte dokumenterat skadorna korrekt. Sen har vi en holmgång med olika tydande av Mustafas skador och Mustafa själv kutar som en besatt till olika vårdcentraler för att få olika intyg på samma skador. Sen rakar sig Mustafa i huvudet för att få fram skadorna tydligare vilket bara är skrapsår....

Sen får man se i protokollen att den suddiga film där Asap kastar Mustafa i backen är tagen med en iPhone X av Khadra Mohammad, samma brud som sen skickar in filmen till TMZ. Sen visar polisen upp högupplösta stillbilder från Appelbegsgatan som ska vara en videofilm typ "tagning 2" som aldrig skickades till TMZ, men som visar hur Mustafa då ska sitta på trottoaren och få hjälp av brudarna medans ASAP:s gäng går bort mot Sveavägen.

Den sekvensen finns inte någonstans i fup, MEN stillbilder från denna "tagning 2" visar då närbilder på Mustafas skador. Så Khadra började alltså dokumentera Mustafas skador i detalj förutom att sälja tagning 1 till TMZ och jakt runt pelaren med mycket skak....

Redan i ambulanser anger Mustafa att GM är en "kändis"....
Mustafas polare höll sig sedan gömd tills den 20/7....
Polisen tog högupplösta foton på Mustafa:s skador den 2/7-timmar innan dom sen häktade Asap.
Men polisen kunde alltså inte agera trots att de redan 50min efter larm visste att det var ASAP....
Mustafa reste sig sekunder efter 1:a kastet och sen var det jakt runt pelaren med mera stryk...

Magnus Strömbergs mail sid 140 är väldigt genomskinlig i att allt handlar om kommande skadestånd, och hur sur han blev när sjukhuset S:t Göran tog halvtaskiga bilder + Mustafas vårdcentrals-turne till Fridhemsplan-Skärholmen m.m.

Och nu har ju Strömberg ännu större problem då flaskhalsen som skulle bli trumf, visade sig sakna både fingeravtryck och DNA från de misstänkta. Någon idé på att kolla upp målsägaren i detta lyser helt med sin frånvaro så hela utredningen visar klart att man gjort allt för att kunna nagla ASAP och inte ens svävat tanken på att även kolla upp målsägaren trots att han är daktad från tidigare brott.....

Ser vi till hela utredningen saknar den nog motstycke jämfört med andra misshandelsfall som sker på kvällen i city, när vi har poliser som åker till Norrköping, eller en buss med 4 poliser + bandspelare som åker hem till Khadra väl sent i utredningen, hela utredningen luktar i praktiken halvpanik beroende på de resultat som man fick fram + en åklagarcirkus som närmar sig Assange-fallet.

I Assangefallet överklagade man 1:a åklagaren nedläggning av "våldtäkt", som då togs upp igen...
Varför har inte Asap:s ombud överklagat nedläggningen av Mustafas agerande...

Sen har primadonna-cirkusen nypremiär, med ny-gamla deltagare....

Mårten Schultz började twittra om "absolution" sent igår-något som Flashback haft uppe i snart 1 vecka.
Carl Bildt, f.d landsförrädare som senast påstod att det inte gick att förhöra Assange på en ambassad, det tyckte däremot HD som satte en blåslampa i arslet på Mariannen Ny, f.d överåklagaren som sen raderade sina tjänstemail som hon fått från FBI...

Det är skunk i detta....
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-27 kl. 18:35.
Citera
2019-07-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
En kniv inne i huvud var nämnt, Inte någon fysisk kniv i verkliga livet.

Det påstods att ingen som var på plats hade pratat om en kniv och att det var ett bevis för att det inte funnits någon kniv, detta påstående var som sagt var en fantasi:
Citat:
Fast det kände ju ingen av amerikanerna till, PLUS att ingen som var på plats har pratat om, eller sett någon kniv. Det har inte påträffats någon kniv.

Släpp detta nu.
Citera
2019-07-27, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Du menar att Sverige avskaffade Grundlagen 1973 - och att alla kan göra som de vill utan straff...
Varför kan du inte googla själv ditt mongo?
https://www.metro.se/nyheter/straff-kortas-mamma-visste-inte-att-barnaga-var-forbjudet-i-sverige-_Y3Pn3_Lv
Citera
2019-07-27, 18:26
Medlem
Xius avatar
Citat:

Nej det finns inget konkret som tyder på att J eller kompisen bar kniv.

Däremot känns det hyfsat irrationellt att agera som J gör. Som lekman uppfattar även jag J och hans kompis som påverkade av något. Jag finner även Js agerande irrationellt då han även efter att han känt sig angripen, hotad och skämdes av livvakten fortsatt sitt agerande och inte gått därifrån. J har stått med med mobilen i handen, sagt både till sin vän och livvakten att han ska ringa polisen, vet telefonnumret, och sedan inte gör det.
Istället för att ringa polis eller kalla på väktare så väljer han att inte göra detta, han går inte heller åt något annat håll trots upprepade tillsägelser, utan bara fortsätter. Detta talar också för ett irrationellt beteende, och det är synd att det inte kommit fram några filmer på dessa personer (ännu) från tidigare på kvällen, som tydligare kanske kan ge en bild av om de var påverkade.

Att fortsätta med detta, under ett ganska långt förlopp, gör att i varje fall jag hyser sympati för om ASAP och kompani drar slutsatsen att alla hästar inte är hemma i stallet och i värsta fall att personen bär en spruta och/eller är beväpnad.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in