Citat:
Kan ni förstå att bära titeln "livvakt" men inte kunna numret till polisen i landet man arbetar i? Det är ju ett skämt.
Yanii. Jag tolkar det som att du inte har förstått eller läst, eftersom du verkar tro att detta gäller amerikanerna. Detta är inte fallet. Snarare är jag förundrad över att J stått med mobilen i handen och sagt att han ska ringa polis, efter att han anser att han har blivit angripen och fått sina lurar förstörda. Istället fortsätter han, tills förloppet slutar på sjukhus och i världspressen. Jag anser att Jafari borde ha kontaktat polis eller väktare precis som han sa, men han underlät detta och fortsatte istället förfölja ASAP och kompani.
s299 pdf/s292 Förhör med Jafari, Mustafa;
FL: Säger du eller han något i samband med detta?
Han bara sa gå härifrån annars så slår jag dig. Och jag svarade come on
Mustafa berättar vidare att hans vän Dawod sedan kommer fram till honom och undrar vad
som hänt. Mustafa berättar vidare att han då pekar ut den kraftiga killen och säger att han
blivit slagen av den kraftiga killen. Mustafa berättar att hans vän då säger till honom att de
ska gå därifrån. Men Mustafa säger då till sin vän att de tagit sönder han hörlurar och att de
tagit runt hans hals, varför ska de gå därifrån. Mustafa berättar att han då istället vill ringa
polisen. Därför har han sin telefon framme för att kunna ringa polisen.
s365 pdf/s358 Förhör med Williams, Timothy Leon
Varför ringde du inte polisen?
Man1 sade att han skulle ringa polisen. Jag tänkte inte på att ringa eftersom att jag hade fokus
på situationen där och då. Jag var i ett främmande land och kunde inte numret till polisen.
s390 pdf/s383 Förhör med Mayers, Rakim Athelaston
När dem här killarna följde efter oss så var det några afrikanska flickor som kom fram till
killarna och min grupp. Dem översatte åt oss och medlade åt oss. Vi bad tjejerna att ringa till
polisen. Vi är inte från Sverige så vi visste inte hur man ringer 911 eller vilket nummer man
ringer till polisen. Det enda vi visste var att vi inte ville att dem skulle följa efter oss. Tjejerna
sade till dem att de inte ska fortsätta följa efter oss.
s299 pdf/s292 Förhör med Jafari, Mustafa;
FL: Säger du eller han något i samband med detta?
Han bara sa gå härifrån annars så slår jag dig. Och jag svarade come on
Mustafa berättar vidare att hans vän Dawod sedan kommer fram till honom och undrar vad
som hänt. Mustafa berättar vidare att han då pekar ut den kraftiga killen och säger att han
blivit slagen av den kraftiga killen. Mustafa berättar att hans vän då säger till honom att de
ska gå därifrån. Men Mustafa säger då till sin vän att de tagit sönder han hörlurar och att de
tagit runt hans hals, varför ska de gå därifrån. Mustafa berättar att han då istället vill ringa
polisen. Därför har han sin telefon framme för att kunna ringa polisen.
s365 pdf/s358 Förhör med Williams, Timothy Leon
Varför ringde du inte polisen?
Man1 sade att han skulle ringa polisen. Jag tänkte inte på att ringa eftersom att jag hade fokus
på situationen där och då. Jag var i ett främmande land och kunde inte numret till polisen.
s390 pdf/s383 Förhör med Mayers, Rakim Athelaston
När dem här killarna följde efter oss så var det några afrikanska flickor som kom fram till
killarna och min grupp. Dem översatte åt oss och medlade åt oss. Vi bad tjejerna att ringa till
polisen. Vi är inte från Sverige så vi visste inte hur man ringer 911 eller vilket nummer man
ringer till polisen. Det enda vi visste var att vi inte ville att dem skulle följa efter oss. Tjejerna
sade till dem att de inte ska fortsätta följa efter oss.