2019-08-01, 14:12
Medlem
- Jag gjorde antagandet att killarna var påverkade av någon slags narkotika. Vi ville inte provocera dem, vi ville komma i väg från hela situationen, säger Asap Rocky.
Enligt artisten sade sällskapet att de inte ville ha något bråk, men målsäganden fortsatte att hetsa och följa efter gruppen.
Vid det tillfället kom målsägandens vän ut från Max.
- Då frågade han oss alla tre om vi hade hoppat på NN. Vi svarade nej, vi vill inte slåss med någon, gå bara i väg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jaha, du tror att ASAP har lust att åka dit för mord. Eller du kanske ser honom som Stockholms Travis Bickle? "Judge Rocky Dredd rensar stan och visar de fega svennarna hur de olagliga kaosblattarna ska behandlas. Hurra!"

Blir lack när svenska myndigheten daltar med muslimer då det märks från långa vägar att svenskar speciellt politikers, alla inom rätts systemet är rädda för bli kallade rasister om man pressar araben med svårare frågor.

Om domaren och nämnde männen inte inser att araben är en kriminell ensam kommande flykting som tiggde om bråk och fick på huvudet så ska det daltas. Patetiskt fan
Citera
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Rocky skulle valt peter ericsson just nu sveriges bästa brottsmåls advokat. Fått ner straffet till böter och villkorligt. Är Silbersky fortfarande advokat eller gått i pension

Hej,

Vaddå `fått ner straffet till böter och villkorligt`?

Pensionären Silbersky kommer dö i rättssalen
Citera
2019-08-01, 14:13
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH

Var vännen beväpnad?
– Nej, jag såg inte att han hade något.
Kan han vara beväpnad utan att du såg det?
– Jag tror inte det. Men tänk på en sak: den dagen var vi inte ute efter något bråk så att vi skulle behöva ha något.
Händer det att ni är ute efter att bråka?
– Nej.

Jag dör det här är det roligaste jag har läst.

Min översättning: Den dagen var vi inte ute efter något bråk, det är bara när vi går ut för att bråka som vi tar med oss vapen.

Rimligt, men hur skulle ASAP-sällskapet kunna veta att syftet med att gå ut just den kvällen inte var för att bråka? Hazaren jobbade ju väldigt hårt med att få igång ett bråk ganska omedelbart efter att han, helt omotiverat, gått fram och tagit kontakt med sällskapet.

Åklagaren måste känna sig som en jättelyckad människa nu. Jag hade kunnat betala flera tusen för att få veta hur många IQ Mustafa har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vaddå, ASAP och Co behöver ju all hjälp dom kan få när till och med domaren hjälper Hazarerna.

Det är det hela den här grejen handlar om, Sverige vill visa hur fint vi tar hand om våra afghaner.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Har du dumstruten på under hela fighten, eller tar du på den vid en given signal?

Du kan ju agera på din devis om du vill, att en påtänd hazar inte har kniv för att han inte dragit den och ta reda på om den slinker fram medan ni är i närkamp.
Citera
2019-08-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Blir lack när svenska myndigheten daltar med muslimer då det märks från långa vägar att svenskar speciellt politikers, alla inom rätts systemet är rädda för bli kallade rasister om man pressar araben med svårare frågor.

Om domaren och nämnde männen inte inser att araben är en kriminell ensam kommande flykting som tiggde om bråk och fick på huvudet så ska det daltas. Patetiskt fan

Killarna är afghaner/hazarer, om jag förstått saken rätt. Inte araber.
Citera
Medlem
- Vi försökte gå i väg, men de började följa efter oss, säger Asap Rocky.
- Jag känner min livvakt och han "följer protokollet", han ska skydda mig till varje kostnad, men han är inte våldsam som person.
- Jag är känd, så jag ville inte dra till oss uppmärksamhet. Jag bad dem lugnt, jag la till och med min hand på hans axel, för att visa att jag inte utgjorde något hot. Vi bönföll dem om att vi inte ville bråka.
Citat:
– Vi bad och bönade om att de inte skulle följa efter oss. Att vi inte ville slåss och hamna i fängelse. 19-åringen sa att han ville ha sina hörlurar. Och jag försökte förklara att han slog sönder dem på min livvakt. Vi har inte dina hörlurar. Då förstod jag att han inte ville vara rationell med oss utan det var pågående och vi försökte gå därifrån.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Rakim Mayers: - En sak ledde till en annan. Mitt synfält blockerades av min livvakt. Jag och assistenten hade fokus på våra telefonen. Sedan ser jag hur vakten lyfter bort målsägaren i hans tröjkrage och går bort med honom.
/Provokatör

Vilket är något som den bortklippta videon talar emot då man ser hur de redan planerar att blanda sig i när puttarna börjar, vilket är innan lyftet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Tips om bättre livesändning än tv4 mottages gärna.

Expressens.

https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/

Annars följer jag flera olika samtidigt och växlar mellan flikarna, för att vara säker på att man får det mesta med.
Citera
2019-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Det är det hela den här grejen handlar om, Sverige vill visa hur fint vi tar hand om våra afghaner.

Men vi gillar fan inte heroinpundande knivhazarer, ok att storpolitikerna ljuger och inte ens lever i verkligheten, men domare och nämndemän kan inte alla gömma sig i Svenskreservat.

Jag upprepar min begäran om bättre livesändning än tv4, någon som kablar ut utam censur måste väl finnas, om det så är aftonblaskan?
Citera
2019-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Mycket möjligt men å andra sidan stannade han bara där i en vecka också och det kan då ha stått klart att de inte vill ha med honom att göra.

Nej, han åkte tillbaka pga rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in