2019-07-25, 10:46
Medlem
Sedan är det förstås så att Bildt använde samma uttryck om ASAP som Trump använde
om Löfven. Och både hade väl i någon mening rätt. Men sannolikheten för att någon av
de både statsmännen någonsin skall ha lyssnat på Rocky är, milt uttryckt, minimal ...
Citera
2019-07-25, 10:49
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Åklagaren tror sig nog inte kunna fälla ASAP för grov misshandel, däremot för misshandel av normalgraden.

Det viktiga är att få ASAP fäld för NÅGOT, oavsett hur ringa - annars måste ju staten punga ut med tiotals miljoner kronor i ersättning.

Och så är det. Korrupta Sverige. Nu får han betala ett par kronor i böter för att Sverige bevisar sin goda sida (men sen att Rocky förlorarde 30m+ det är ett annan femma) trots att han slagit på Sveriges kelgrisar.

Det är nästan så man har lust att stå med ett plakat när Rocky åker hem,

"Welcome back to Swedistan"
Citera
2019-07-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bilderna på skadorna är mycket graverade, men jag är inte övertygad om att dessa skador verkligen uppstått i samband med misshandeln.

Jag noterar att datum och klockslag på när bilderna togs inte stämmer, 2019-06-30 09:35 är ca 12 timmar innan kastet.

Föreställer bilderna verkligen just denna MÄ eller kan det vara bilder på ett annat brottsoffer? Kan det uteslutas att MÄ har tillfoga sig själv skadorna i efterhand?

Frågor som måste ställas och utredas, tidiga uppgifter gjorde gällande att MÄ fick lämna akuten efter 1 timme, med skador som dessa så kan den uppgiften inte stämma.

Sen försvann afghanen, hann skadorna läka då, hur ser han ut idag?

/Provokatör

Beträffande skadorna så måste åklagaren i sin bevisning ha ett rättsintyg från sjukhuset som tog hand om den "skadade" där det klart framgår vilken typ av skador det var när han kom in till akuten samt vilken behandling han fått där mm mm.
Citera
2019-07-25, 10:51
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tackar!

ser inte bra ut för asap...

Skärsår på armarna brukar dessutom tyda på att man sökt försvara sig gm att skydda huvud/resten av kropp.
Senast redigerad av BonitaPietila 2019-07-25 kl. 10:56.
Citera
2019-07-25, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bilderna på skadorna är mycket graverade, men jag är inte övertygad om att dessa skador verkligen uppstått i samband med misshandeln.

Jag noterar att datum och klockslag på när bilderna togs inte stämmer, 2019-06-30 09:35 är ca 12 timmar innan kastet.

Föreställer bilderna verkligen just denna MÄ eller kan det vara bilder på ett annat brottsoffer? Kan det uteslutas att MÄ har tillfoga sig själv skadorna i efterhand?

Frågor som måste ställas och utredas, tidiga uppgifter gjorde gällande att MÄ fick lämna akuten efter 1 timme, med skador som dessa så kan den uppgiften inte stämma.

Sen försvann afghanen, hann skadorna läka då, hur ser han ut idag?

/Provokatör
Är inte bilderna på skadorna tagna av sjukvårdspersonalen eller polisen?
Citera
2019-07-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du har ett par poänger men det finns även en hel del frågetecken. Hur Afghanen kunde avskrivas med motiveringen nödvärn är absurd. Skall man under en längre tid kunna förfölja, trakassera, provocera och slå någon med tillhygge och hävda nödvärn. Absurt.
I realiteten hade ASAP inte mycket annat val än att spöa dem. De var uppenbart helt inställda på att fortsätta och eskalera trakasserierna. Följet måste sägas ha gjort allt i sin makt för att stoppa trakasserierna fredligt. Tjejerna i följet blev slagna / sexuellt antastade. Livvakten attackerad.
För att stoppa dem fanns bara ett alternativ. Att slå dem tillräckligt för att stoppa dem. En örfilhade inte räckt. Han fick en del stryk men gick nästan oskadd ur händelsen.
Jag har inte insyn i det material som åklagaren säger sig ha så jag kan inte bedöma om det du säger är korrekt i juridisk mening (om det nu är det du vill ge uttryck för). Jag har inget annat val än att lita på åklagarens omdöme. Jag ber att få gratulera att du känner att du kan göra annat
Citera
2019-07-25, 10:55
Medlem
Få misshandelsfall har väl så tydlig bevisning som detta med filmkameror i massor.
Sen att den där rapparen har en felaktig bild av svensk rätt och tror man får misshandla folk som man tycker är dryga å besvärliga är en annan sak. Det är inte självförsvar att dra nån i backen å sparka på den för den är dryg. Sen alla jävla snyft storys gör mig bara trött.....buhu det är så syns om mig för jag blir bara behandlad som alla andra här.... jävla stackare!
Citera
2019-07-25, 10:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
ser inte bra ut för asap...

Håller med dig, i mitt tycke så får blir det minst misshandel av normalgraden
Citera
2019-07-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Sluta tramsa. Det finns rätt gediget forskningsunderlag på att det förhåller sig precis tvärtom. Du löper både större risk att bli åtalad och dömd med utländsk bakgrund vid likartade förutsättningar jämfört med en helsvensk och du löper också större risk att få ett hårdare straff.

Nja Det finns forskning, som går i den riktningen. Jag skulle inte säga att forskningsunderlaget är gediget.

Till ex i April(?) kom en undersökningen, som visade att så var fallet efter 2015 (2017) men inte tidigare.

https://www.expressen.se/nyheter/invandrare-doms-hardare-for-sexbrott-enligt-ny-studie/

Hur som helst det finns liten forskning i ämnet. Men jag skulle klart misstänka att det stämmer men jag skulle aldrig säga gedigen. Det behövs fler studier.
Citera
2019-07-25, 11:01
Medlem
Fascinerande hur en del väljer att applicera rasismteorier på allt. Visst, rasism kan riktas mot alla och från alla.

Skrattade lite åt att det inte finns ett enda svenskt namn och möjligen inte heller en enda svensk med i detta scenario. Varken som GM, BO eller vittne. De vittnena som fanns upptagna i stämningsansökan var ju inte heller det sett till namn, även om de skulle kunna vara det sett till annat.

Så alla vurmare av att skrika rasism. Hur är det nu? Hahaha
Citera
2019-07-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Rättsvidrigt enligt svenska politikers uppfattning men inte enligt eritreansk lag som vi inte accepterar. Nu blir sådana som du däremot upprörda när Trump lägger sig i, det är hyckleri.

Tror du också att man kan betala borgen i Sverige ?
Citera
2019-07-25, 11:03
Medlem
Kan någon lägga upp FUP?

Alternativt skicka till mig i pm så kan jag ladda upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in