2019-07-22, 19:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du menar ifall åklagaren är korrupt? Verkar det troligt?

Nu är det snarare en fråga om politik o inte juridik.

Så man kan inte utesluta påtryckningar/vädjan/önskan/förslag/tacksamhet etc från regeringen eller kolegor.
Citera
2019-07-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du tror att de gick och filmade innan något hade hänt? Möjligt men det är inte så ofta folk gör det, de plockar istället upp mobilerna när något händer.
Eller så var det någon annan för oss okänd som sa:
”Wow där är Asap Rocky, jag ska filma honom.”

Vi vet inte vad åklagaren har. Men han har förmodligen samlat in tillräckligt med bevis för att anse att det går att fälla rapparen i domstol. Annars får han nämligen inte väcka åtal (vilket han heller inte gjort men lär göra.)
Citera
2019-07-22, 19:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej det tror jag inte. Men jag tror inte det första som hände var att vakten lyfte en snubbe helt oprovocerat i halsen heller.

Nej det är väl helt uppenbart att det inleddes med trakasserier från afghanhannarna.
Citera
2019-07-22, 19:58
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Källa på att han inte klippt bort det? Har du nån källa eller? Sluta skriva inlägg om du inte kan presentera källor.

Huruvida han klippt bort det eller inte är oklart. Klart är att åklagaren uttalar sig helt säkert om att afghanen lyfts bort i halsen. Detta tror jag betyder att åklagaren har bilder som visar händelsen. Men det är inte orimligt att gissa motsatsen men jag tycker mer talar för att det finns just bildbevis när åklagaren gör såhär. Det kan vara bilder från Rockys telefon som han klippt bort. Det kan vara bilder från någon annans telefon.
Klart är att du gjorde ett tvärsäkert uttalande utan att kunna backa upp det. Du drog en fuling och blev påkommen.
Citera
Medlem
Citat:
Någon påstod att mörkläggning sker eller kommer ske, någon annan blev förvånad över att man tror det kommer ske och jag undrade varför när det bevisligen sker inom polisen på direktiv av polisledningen. Varför skulle bara mörkläggning ske inom vissa delar av rättsväsendet men inte inom andra?
Ah, nu förstår jag uttrycket ”halmgubbe”. Är det liksom motsatsen till ”foliehatt”? Så om jag är en halmgubbe så är du en foliehatt? Beam me up Scotty.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Och dessa två "afghaner" som angrep ASAP Rocky, de visar symptom på hjärnskador. Och därför borde ASAP Rocky ha ringt polisen istället för att misshandla dem.

Mätte du deras skallar också? De är bara några pundiga luffare, jag tycker det är du som verkar lite efter...
Citera
2019-07-22, 19:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Nej det är väl helt uppenbart att det inleddes med trakasserier från afghanhannarna.
Jag vet inte. Men jag svarade dig i ditt påstående att jag skulle tro att de började filma efter vakten lyft afghanen i halsen men innan afghanen angripit vakten. Ditt argument var att det är naturligt att man börjar filma "när något händer". Jag tror att du har rätt. Men jag tror inte lyftet i halsen var det första som hände och därför kan man inte använda faktumet att videon börjar efteråt som ett argument för att sekvensen med lyftet i halsen inte är bortklippt.
Citera
2019-07-22, 20:00
Bannlyst
Citat:
Dina tolkningar är dina tolkningar som får stå för dig. Enligt mig säger samhällskontraktet att vi ska ta hand om svenskar som föds eller blivit sjuka och behöver stöd. Men det säger inte att vi ska importera ligister och ge dem åtalsimmunitet så att de får härja i samhället hur mycket som helst på vår bekostnad, det säger inte ens att de ska få komma hit.

Vem har sagt till dig att de här killarna som angrep ASAP Rocky är "importerade ligister som har fått åtalsimmunitet", eller att de har "härjat hur mycket som helst i samhället"?
Har du några bevis för ditt påstående?
Vet du ens varifrån de kommer, och har du källa på det?
Citera
2019-07-22, 20:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det handlar snarare om att muslimerna vill markera för kvinnorna att "om ni inte skyler er med burka så kommer vi att behandla er som sexslavar". Tafsandet är ett sätt att uppfostra/integrera tjejerna helt enkelt.

Jo kanske och även om det är horribelt så är det lite av poetisk rättvisa då de flesta tjejer har röstat för detta.

Citat:
Du menar ifall åklagaren är korrupt? Verkar det troligt?

Det skulle ju inte vara första gången direkt.
Citera
2019-07-22, 20:01
Medlem
Citat:
Bara för att du inte vet betyder det inte att åklagaren inte vet. De har tagit flera mobiltelefoner i beslag. Vi får väl se.

Idag har livvaktens motanmälan lagts ned därför att afghanen anses ha utnyttjat sin nödvärnsrätt när han slår hörlurarna i huvudet på vakten, eftersom att vakten (vilket är bortklippt i videon på Rockys instagram) tydligen har "tagit tag i [afghanens] hals och lyft honom några meter".

Jag tycker fortfarande det verkar långsökt med nödvärn. Han angriper vakten EFTER han blivit angripen vilket normalt inte ses som nödvärn. Märkligt beslut men värt att notera att Rocky klippt bort faktumet att vakten blivit fysisk FÖRST.
Har inte andra filmer som då är oklippta? Misshandel ska ju bedömas hur som helst men att sitta häktad för detta är underligt då nu "offret" verkar så frisk som en afghan kan vara men den frågan är ju tagen här tidigare så ingen mening att upprepa sig.

Utländska artister får nog ta en tankeställare varför dom ska ha livakter med i vårt land om dom inte får bruka någon form av våld för att freda sig. Polis hinner ju knappast till platsen som det ser ut idag. Att bli förföljd av människor dom knappt kan kommunicera med eller vet deras syfte är nog jäkligt obehagligt i ett främmande land, i USA blir ju rappare ibland skjutna så just dessa var nog lite mer på sin vakt. Självklart ska livakter och vanliga väktare också granskas om dom brukar våld men att frihetsberöva dom för att dom gör sitt jobb är tufft. Att artisten inte helt överlåter det till livakten var ju dumt men han blev väl också ur balans som alla inblandade här, vapen kunde ha funnits så man tar väl i extra. Jag tycker det är en hel del åklagare inte väger in i just detta fall då det gäller häktningen.
Bäst är nog för utländska artister att undvika landet eller stanna på hotellrummet för detta blir inte sista gången då en del fått upp ögonen hur lätt det kan vara att skapa kaos och få rubriker som man kan visa vänner för lite mer status. Ännu värre om dom nu också kommer att tjäna på det via skadestånd vilket verkar mer troligt nu.
Citera
2019-07-22, 20:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Eller så var det någon annan för oss okänd som sa:
”Wow där är Asap Rocky, jag ska filma honom.”

Vi vet inte vad åklagaren har. Men han har förmodligen samlat in tillräckligt med bevis för att anse att det går att fälla rapparen i domstol. Annars får han nämligen inte väcka åtal (vilket han heller inte gjort men lär göra.)

Hur många åker numera på stryk utan att något annat händer än att fallet läggs ned?

Vi har landet fullt av smågangsters som än vad de hittar på förutom mord o grova rån får sova hemma hos mamma.

Vi har gott om afghanska medborgare som begår brott men tycks slippa sitta arresterade till dom.
Citera
2019-07-22, 20:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Vem har sagt till dig att de här killarna som angrep ASAP Rocky är "importerade ligister som har fått åtalsimmunitet", eller att de har "härjat hur mycket som helst i samhället"?
Har du några bevis för ditt påstående?
Vet du ens varifrån de kommer, och har du källa på det?

Ja anklagelserna mot afghanhannarna har ju avskrivits trots att vi alla kan se vad de gjorde.

Angående ursprung, läs detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Från Facebook:
...en afghansk vän översatte vad de säger i början av klippet. (”Chi shode. Ki zaadah?”) ”Vad har hänt. Vem slog?”, frågar den ena killen. (”Ini gonda”), säger den andra killen, ”Den där stora”
Då vet vi att dessa är afghaner.

"Den där stora" torde syfta på livvakten, han som aldrig häktades och förmodligen redan lämnat landet, mystiken tätnar.

Kör på nu med allt Ni har nuvarande och kommande åklagare!

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in