2019-07-22, 19:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja afghanhannarna är vana att tjejer som inte går i burka är horor och då är det okej att göra vad som helst med dem.
Det handlar snarare om att muslimerna vill markera för kvinnorna att "om ni inte skyler er med burka så kommer vi att behandla er som sexslavar". Tafsandet är ett sätt att uppfostra/integrera tjejerna helt enkelt.
Citera
2019-07-22, 19:51
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Halmgubbe är ett ord några ofta skriver på Flashback. Jag skulle vilja få en förklaring på vad det betyder. Men först får du förklara vad ursprunget hos de misstänkta spelar för roll. De är väl förresten amerikaner?

https://www.thoughtco.com/thmb/m9imO6XRfHZx5OKAARkOBMulo_w=/768x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc() /what-is-logical-fallacy-1691259-v5-5b75893bc9e77c005024c1ee.png

Halmgubbe = strawman

Sök på webben:
logical fallacies examples
Citera
2019-07-22, 19:51
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är tvärtom sannolikt att det har filmats eftersom åklagaren uttalar sig med sådan säkerhet.
Och varför skulle åklagaren ha rent mjöl i påsen?
Citera
2019-07-22, 19:52
Medlem
Citat:
Har du inte google på din dator?

Och vad ursprunget spelar för roll får du väl fråga polisledningen om som gett direktiv att det ska mörkas när det är invandrare som är misstänkta och som eftersöks.De får alltså inte beskriva hur den de letar efter ser ut när denne ser ut som en invandrare trots att signalementet förstås är viktigt.
Okej.

Men vad har polisledningen som mörkar de misstänktas ursprung med det här att göra? Om jag fattat det rätt så är rapparen amerikan och det är ju synnerligen öppet i media då både hans namn och bild florerar. Då är det ju trevligare för livvakten, dem gynnaren är det inte många som pratar om.

Nästan lite märkligt att det är så pass öppet då vi annars har en bra tradition att värna om den personliga integriteten hos misstänkta.
Citera
2019-07-22, 19:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är tvärtom sannolikt att det har filmats eftersom åklagaren uttalar sig med sådan säkerhet.

Så du tror att de gick och filmade innan något hade hänt? Möjligt men det är inte så ofta folk gör det, de plockar istället upp mobilerna när något händer.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Från Facebook:
...en afghansk vän översatte vad de säger i början av klippet. (”Chi shode. Ki zaadah?”) ”Vad har hänt. Vem slog?”, frågar den ena killen. (”Ini gonda”), säger den andra killen, ”Den där stora”
Då vet vi att dessa är afghaner.

"Den där stora" torde syfta på livvakten, han som aldrig häktades och förmodligen redan lämnat landet, mystiken tätnar.

Kör på nu med allt Ni har nuvarande och kommande åklagare!

/Provokatör
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Källa på att han har klippt bort det? Skulle ju lika gärna kunna vara så att han började filma där filmen börjar.
Källa på att han inte klippt bort det? Har du nån källa eller? Sluta skriva inlägg om du inte kan presentera källor.

Huruvida han klippt bort det eller inte är oklart. Klart är att åklagaren uttalar sig helt säkert om att afghanen lyfts bort i halsen. Detta tror jag betyder att åklagaren har bilder som visar händelsen. Men det är inte orimligt att gissa motsatsen men jag tycker mer talar för att det finns just bildbevis när åklagaren gör såhär. Det kan vara bilder från Rockys telefon som han klippt bort. Det kan vara bilder från någon annans telefon.
Citera
Medlem
Citat:
Du menar ifall åklagaren är korrupt? Verkar det troligt?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Lite rörigt och osammanhängande men jag tolkar det som att du inte tänker som majoriteten av oss andra. Det är ok, vi lever i ett fritt land och då har du all rätt att tänka i egna utsvävade banor, hur märkliga de än kan tyckas vara hos oss andra.

Ok. Vad är det som är märkligt?

Vi vet inget om Afghanerna som nu utpekas som offer. Personer som beter sig på det viset brukar ha haft med polis o rättvisa att göra vid flertalet tillfällen.

Är afghanerna sedan tidigare kända för brott som misshandel o ofredande etc, så ger det vatten på Rockys kvarn.

Finns det fog för det så kan frågan ställas varför det är Rocky som är inlåst o inte kan försörja sig o inte den kända bråkstaken?

Jag har ingenstans läst något om vilka de är. Är inte det märkligt?
Nu lär ju inte identiteten bli känd då fallet läggs ned.
Citera
2019-07-22, 19:54
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Varför skulle han inte det? Om din presumtion är att rättsväsendet är korrupt så kan man förstå din inställning. Men då finns inget mer att diskutera heller. Åklagare i Sverige har skyldighet att inte bara presentera saker till gärningsmannens nackdel utan även till dennes fördel. Det är alltså inte så att åklagaren får undanhålla saker som talar för den misstänkte.
Citera
2019-07-22, 19:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Så du tror att de gick och filmade innan något hade hänt? Möjligt men det är inte så ofta folk gör det, de plockar istället upp mobilerna när något händer.
Nej det tror jag inte. Men jag tror inte det första som hände var att vakten lyfte en snubbe helt oprovocerat i halsen heller.
Citera
2019-07-22, 19:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Okej.

Men vad har polisledningen som mörkar de misstänktas ursprung med det här att göra? Om jag fattat det rätt så är rapparen amerikan och det är ju synnerligen öppet i media då både hans namn och bild florerar. Då är det ju trevligare för livvakten, dem gynnaren är det inte många som pratar om.

Nästan lite märkligt att det är så pass öppet då vi annars har en bra tradition att värna om den personliga integriteten hos misstänkta.

Någon påstod att mörkläggning sker eller kommer ske, någon annan blev förvånad över att man tror det kommer ske och jag undrade varför när det bevisligen sker inom polisen på direktiv av polisledningen. Varför skulle bara mörkläggning ske inom vissa delar av rättsväsendet men inte inom andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in