2019-07-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Mycket viktig poäng.
För mig existerar tre viktiga principer när det gäller lag och rätt:
1) Alla ska vara lika inför lagen. Det är handlingar som ska bedömas.
2) Lagen är till för att skydda folket. Används den för att skydda staten indirekt eller direkt eller för att skydda de som ofredar folket; då fyller den inte längre sin funktion.
3) Ett väl fungerande rättsväsende leder även till en väl upprätthållen moral.

Som synes fungerar inte mycket i Sverige - och ingenting kommer att fungera så länge regeringen väljer att favorisera vissa folkgrupper framför andra. Det är inget annat än grov rasism och måste upphöra snarast! #FreeFLACKO #FREEASAPROCKY

Men handlingen i detta fall är ju negerkurr, alltså agerar åklagaren helt rätt
Citera
2019-07-22, 19:32
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men de är som sagt inte misstänkta för det så då kan det inte läggas ner heller.

Japp, rent juridiskt har du rätt. Var mer en allmän kommentar
Citera
2019-07-22, 19:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
och deras ofredande av tjejer innan var alltså också lagligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ingen har anmält dem för det så det kan de ju inte dömmas för.

Sexuellt ofredande går under allmänt åtal så det har åklagaren skyldighet att driva om han får kännedom om det.
Citera
2019-07-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte frågan om enskilda poliser utan direktiv från ledningen att mörklägga t.ex. ursprung på de som är misstänkta. Plocka av skygglapparna nu, detta är väldokumenterat.
Och vad har ursprunget någonsin med något att göra i rättsfall? Eller är du en av de sista rasbiologerna? För då förstår jag den vinklingen.
Citera
2019-07-22, 19:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Och vad har ursprunget någonsin med något att göra i rättsfall? Eller är du en av de sista rasbiologerna? För då förstår jag den vinklingen.

Halmgubbe, jag har inte skrivit detta. Jag skrev att polisledningen har gett direktiv om att mörka ursprunget hos misstänkta.
Citera
2019-07-22, 19:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker fortfarande det verkar långsökt med nödvärn. Han angriper vakten EFTER han blivit angripen vilket normalt inte ses som nödvärn. Märkligt beslut men värt att notera att Rocky klippt bort faktumet att vakten blivit fysisk FÖRST.
Källa på att han har klippt bort det? Skulle ju lika gärna kunna vara så att han började filma där filmen börjar.
Citera
2019-07-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja. Allt fokus ligger på Rocky.
Gissar att även regeringen trycker på.

Det framgår nu allt tydligare att hela historien har blivit en belastning för Sverige.

Prestigen gör att skådespelet nu måste spelas till slutet. Och Rocky måste dömmas för att inte Sverige ska tappa ansiktet.

Det föreligger stor risk att det afghanska brottsoffret inte är guds bästa barn. Skötsamma personer beter sig inte så.

Jag är övertygad om att han sedan tidigare är känd av polisen.

Jag gissar att han är dömd för brott eller väntar på att dömmas för brott.

Frågan är snarare för vilka brott han är känd?

Låt säga att vem han är framkommer i media. Butiksägare o privatpersoner som träder fram o vittnar om att han är notorisk men polisen håller honom bara i någon timme.... inte bra

Låt säga att han dessutom är en av Annie Lööfs ”skolbarn” som via mycket tveksamma lagar fick stanna i Sverige för att ”studera”...
Inte bra

Eller så är han bara en av de 80 000 personer som Anders Ygeman lovade att skulle skickas hem...
Inte bra
Lite rörigt och osammanhängande men jag tolkar det som att du inte tänker som majoriteten av oss andra. Det är ok, vi lever i ett fritt land och då har du all rätt att tänka i egna utsvävade banor, hur märkliga de än kan tyckas vara hos oss andra.
Citera
2019-07-22, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jag har inte röstat för detta men det har kanske du?

Jag har aldrig suttit i riksdagen, så nej det har jag INTE gjort.

Citat:
Nu var det väl du som drog in de CP-skadade i detta av outgrundlig anledning. Vårt samhällskontrakt säger att vi ska ta hand om de som föds eller blir sjuka men inte om våldsamma afghanhannar.

Jag utgick från inlägget nedan när jag drog in de CP-skadade:

Citat:
Och vad skulle vara för fel med det, varför älskar du afghanhannarna så mycket? Vad för något bra har de bidragit med?

Det är lätt att tolka som att alla som INTE bidrar ska bort från Sverige.

Vårt "samhällskontrakt" säger att vi ska ta emot flyktingar från länder där det är krig, tex Afghanistan. Som jag har förstått det iallafall. Och det oavsett hur mycket de bidrar eller hur sjuka de är.
Och jag gissar att en del afghaner har fötts med eller förvärvat olika hjärnskador, men deras hemland har INTE haft resurser att ens upptäcka det.
Och dessa två "afghaner" som angrep ASAP Rocky, de visar symptom på hjärnskador. Och därför borde ASAP Rocky ha ringt polisen istället för att misshandla dem.
Senast redigerad av a987 2019-07-22 kl. 19:42.
Citera
2019-07-22, 19:43
Medlem
Citat:
Halmgubbe, jag har inte skrivit detta. Jag skrev att polisledningen har gett direktiv om att mörka ursprunget hos misstänkta.
Halmgubbe är ett ord några ofta skriver på Flashback. Jag skulle vilja få en förklaring på vad det betyder. Men först får du förklara vad ursprunget hos de misstänkta spelar för roll. De är väl förresten amerikaner?
Citera
2019-07-22, 19:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag har aldrig suttit i riksdagen, så nej det har jag INTE gjort. Men har du protesterat mot Sveriges insats i Afghanistan?

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag utgick från inlägget nedan när jag drog in de CP-skadade:

Det är lätt att tolka som att alla som INTE bidrar ska bort från Sverige.

Vårt "samhällskontrakt" säger att vi ska ta emot flyktingar från länder där det är krig, tex Afghanistan. Som jag har förstått det iallafall. Och det oavsett hur mycket de bidrar eller hur sjuka de är.
Och jag gissar att en del afghaner har fötts med eller förvärvat olika hjärnskador, men deras hemland har INTE haft resurser att ens upptäcka det.
Och dessa två "afghaner" som angrep ASAP Rocky, de visar symptom på hjärnskador. Och därför borde ASAP Rocky ha ringt polisen istället för att misshandla dem.

Dina tolkningar är dina tolkningar som får stå för dig. Enligt mig säger samhällskontraktet att vi ska ta hand om svenskar som föds eller blivit sjuka och behöver stöd. Men det säger inte att vi ska importera ligister och ge dem åtalsimmunitet så att de får härja i samhället hur mycket som helst på vår bekostnad, det säger inte ens att de ska få komma hit.
Citera
2019-07-22, 19:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Halmgubbe är ett ord några ofta skriver på Flashback. Jag skulle vilja få en förklaring på vad det betyder. Men först får du förklara vad ursprunget hos de misstänkta spelar för roll. De är väl förresten amerikaner?

Har du inte google på din dator?

Och vad ursprunget spelar för roll får du väl fråga polisledningen om som gett direktiv att det ska mörkas när det är invandrare som är misstänkta och som eftersöks.De får alltså inte beskriva hur den de letar efter ser ut när denne ser ut som en invandrare trots att signalementet förstås är viktigt.
Citera
2019-07-22, 19:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Det som hände först har sannolikt inte ens blivit filmat men uppenbart är att afghanhannarna trakasserade ASAP & co och vägrade att sluta trots flera tillsägelser.
Det är tvärtom sannolikt att det har filmats eftersom åklagaren uttalar sig med sådan säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in