2019-07-20, 18:00
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Till skillnad från den här ASAP då?

Hur många år har ASAP suttit?
Citera
2019-07-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det var det bästa någon sagt hittills
Jag vet.
Citera
2019-07-20, 18:03
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ja det gör han
Och han vill importera så många det bara går för att komma över 30% igen.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Fascinerande att kändisvännerna till ASAP försöker att få det till att vara ett rasproblem (påhejad av bloggen TMZ) när det handlar om rika personer som försöker få sin rika vän utsläppt eftersom att han är rik.

Sverige hejar ju på Black Lives Matter. De får då ta del av det
Citera
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Till skillnad från den här ASAP då?
ASAP är inte häller fälld. Han inväntar åtal. Det har beslutats (felaktigt enligt mig, som jag tidigare redogjort för i tråden) att i väntan på hans åtal skall han sitta häktad.
Citera
2019-07-20, 18:07
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Nej det tror jag inte men han är humanist precis som jag
Humanist till priset av att svensk välfärd, ekonomi och trygghet är raserad/reviderad för all överblickbar framtid.
Segregationen växer så det knakar, White flight på gång i varje stor stad.
Citera
2019-07-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Trump verkar tro hans makt sträcker sig in i Sverige och det verkar andra tro i tråden också, Svenska rättssystemet måste ha sin gilla gång oavsett etnicitet och hudfärg på personen!

Sedan hur vida han är skyldig eller ej det MÅSTE domstolen få avgöra likt det skulle fått i USA om en Svensk stjärna gjort sak samma over there, Känns lite väl desperation och maktgalen het från USA i detta fall som eg är en piss i havet och betydelse lös i långa loppet en rappare som sitter i svenskt häkte för denna publicitet snacka om en mega boost i hans karriär och det är hans management mycket väl om och kommer rida på ett längre tag!

Det är sjukt att ASAP Rocky sitter fortsatt häktad. Han har erbjudet sig att lämna ifrån sig sitt pass, men hålls fortsatt häktad med motivering flyktrisk.

Alla står inte lika inför lagen i Sverige, svenskt rättsväsende är godtyckligt och ett stort skämt.

Som brottsoffer, där åklagare gladeligen lägger ner brottsmål på minsta möjlighet, blir jag oerhört provocerad att se hur mycket resurser det läggs på detta ärende.
Citera
2019-07-20, 18:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Vad är det för fel att en arbetare blir statsminister? Eller måste det alltid vara en Donald Trump rik som ett troll?

Vanstyret fortsätter kanske oavsett.. Men jag vill inte ha en byfåne som representerar mig och mitt land i internationella sammanhang. Jag skäms.
Citera
2019-07-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonicvodka
Det är sjukt att ASAP Rocky sitter fortsatt häktad. Han har erbjudet sig att lämna ifrån sig sitt pass, men hålls fortsatt häktad med motivering flyktrisk.

Alla står inte lika inför lagen i Sverige, svenskt rättsväsende är godtyckligt och ett stort skämt.

Som brottsoffer, där åklagare gladeligen lägger ner brottsmål på minsta möjlighet, blir jag oerhört provocerad att se hur mycket resurser det läggs på detta ärende.

Klart att han skall sitta häktat. Han är ju misstänkt för brott. Vad är det som säger att han inte skulle kunna knalla in på amerikanska ambassaden och hämta ut ett nytt pass? De hade gett han ett direkt. Sen är det bara för honom och ta sig till Köpenhamn och ta första bästa flyg hem.

Ska man inte stå till svars om man begått brott bara för att man är en rapartist? Det är snarare detta som bevisar att alla är lika inför lagen. Släpper man han, ja då är fan inte alla lika inför lagen!
Citera
2019-07-20, 18:14
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoloSwag420
Sverige fortsätter att skämmas ut för varje dag som går. Allt tack vare en homosexuell åklagare som tillsammans med ett gäng byrokratiska batikhäxor inte kan annat än att göra en hel nation till åtlöje. Bra jobbat!

Det är ju bra om omvärlden får se hur jävla illa det blivit här, desto snarare desto bättre i min uppfattning, att de sprider någon slags världsbild att integrationen är fantastisk stör mig, det är bra att asap blev trackaserad av ett knarklangade afghanskt "barn", nu har världen fått sett hur det går till i sverige. Sverigebilden skall förstöras för i verkligheten är den redan förstörd.
Citera
2019-07-20, 18:14
Bannlyst
Gillar att SVT nyheter gjorde narr av Löfven genom att påpeka att han inte lyckats förklara för Trump att vi inte ha borgensystem här.
Kanske han kan göra det vid nästa samtal sa SVT nyheter.
Citera
2019-07-20, 18:15
Medlem
Var är offret? Fortfarande på fri fot antar jag? Ni vet han som var känd ifrån polisen sen tidigare, han som det är så synd om. Han som inte vill infinna sig, och som själv kan bli åtalad för misshandel, förföljelse och sexuella-trakasserier. Alla är lika inför lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in