2019-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Men det blev troligen prestige när G.W Persson gick ut och totalsågade åklagaren. Då handlade inte längre om ASAP. Nu kan åklagaren inte backa.
Tror snarare det handlar om Trump, att trump la sig i gillas inte av åklagaren som jag fick lite homovibbar av. Av någon anledning ogillas Trump av HBTQ rörelsen
Citera
2019-07-23, 18:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Man kommer till Sverige för att de får pengar, bidrag är lätt. Svenska politiker delar frikostigt ut skattebetalares pengar till invandrarna så länge de röstar på sossarna (möjligen C, Mp eller V)

Och de behöver ju inte ens stanna i Sverige efter att bidragen är ordnade. Vi har ingen aning om hur många som befinner sig mer eller mindre permanent i sina hemländer när de lyfter bidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Desto större anledning att frihetsberöva artisten då. Det där vill man ju inte ska hända fler gånger.

(Hur) tänker du nu?
En artist som han kan inte hålla sig undan rättvisan.
Citera
2019-07-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Någonstans måste vi ju likväl utgå från din, om än frånvända, verklighetsbeskrivning där en advokat kontaktar honom i syfte att tjäna pengar på skadeståndet. Således talar vi inte om något offentligt biträde. Naturligtvis kan en advokat som inte agerar som offentlig försvarare förhandla om sitt arvode från klienten för processen... Agerar man däremot som offentlig försvarare än man bunden till timtaxan (tror den ligger på 1200kr/h).

Om han inte har tilldelats något offentligt biträde så står det honom fritt att ta med valfri jurist med erforderlig behörighet som antingen advokat eller målsägandebiträde (beroende på roll i processen, som innan nämnt är det ganska vanligt att advokater agerar biträde i de fall det efterfrågas).

Problemet är att du delvis blandar ihop begreppen och delvis byter beskrivning av vad du menar skett konstant. Då blir det svårt att diskutera.

Kontaktar honom. Är du dum? Han är utsedd av staten. Lägg ner dit skitsnack nu. Orkar inte med såna som du.
Citera
2019-07-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Kontaktar honom. Är du dum? Han är utsedd av staten. Lägg ner dit skitsnack nu. Orkar inte med såna som du.

Varför menar du då med att advokaten "fått lukt på skadestånd" om denne (tillsynes i din nya beskrivning) är en offentlig försvarare som agerar enligt normal timtaxa?
Citera
2019-07-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror snarare det handlar om Trump, att trump la sig i gillas inte av åklagaren som jag fick lite homovibbar av. Av någon anledning ogillas Trump av HBTQ rörelsen

Tror G.W var startskottet. Trump gjorde troligen inte saken bättre. Nu är det nog väldigt mycket prestige.

ASAP kan omöjligen få en rättvis behandling nu. Åklagaren är så långt uppkrupen i hörnet.

Du ska inte underskatta dessa människor hur känsliga de är för sånt. "Jag tror på rättvisa" går ut köksvägen när det blir prestige.
Citera
2019-07-23, 18:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det räcker med att polisen får vetskap om sexuella trakasserier så måste dom ta upp en anmälan, oavsett vad nu kvinnan tycket. Det var precis det som hände i Assangefallet, 2 kvinnor kom in för att tvinga Assange att ta hiv-test, polisen ansåg att det var både våldtäkt och ofredande, där sen Borgström sa att kvinnorna kunde inte veta då dom inte var jurister...

Så att det inte togs upp någon anmälan om sexuella trakasserier med den videobevisning som finns ska lastas polisutredaren och sen även åklagaren, förutsatt att dom fått se denna video...

Livvakten fick ta upp anmälan själv trots videon så klart att man inte direkt prioriterar att utreda eventuella brott åt andra hållet.

Jag tror inte det heller att det räcker att en kvinna som inte går att identifiera ordentligt påstår en sak. Speciellt om hon eller den andra kvinnan inte trätt fram till polisen. Men visst det verkar inte vara högsta prioritet på. Har man ens gjort försök att tala med kvinnorna osv.

Kanske ser dåligt ut om man fäller ASAP & Co riktigt ordentligt och att det ens finns en anmälan om sexuella trakasserier som åtminstone verkar vara det primära som föranledde att mannen fick stryk. Svensk rätt skyddar sexbrottslingar.
Citera
2019-07-23, 18:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och de behöver ju inte ens stanna i Sverige efter att bidragen är ordnade. Vi har ingen aning om hur många som befinner sig mer eller mindre permanent i sina hemländer när de lyfter bidrag.

(Hur) tänker du nu?
En artist som han kan inte hålla sig undan rättvisan.

De gjorde ju uppenbarligen en felbedömning ang flyktrisk med tjejingjutaren. Det vill de säkert inte upprepa. Better safe than sorry.
Citera
2019-07-23, 18:50
Medlem
Det har dykt upp några artiklar där det nämnts att Rocky planerar att söka ett skyhögt skadestånd, för förlorad inkomst utifrån de spelningar han fått ställa in från häktet samt för skadan på hans rykte. Detta skulle i första hand vara om han frikänns, men också ifall han dösm för ett annat och ringare brott än det han nu sitter häktad för. Det är möjligt att det här mest är hans advokat som kör peptalk, men alltså: har vi verkligen ingen övre gräns för skadestånd som rätt och slätt gäller antagen förlorad inkomst pga häktning, här i landet? Jag har hört om folk som fått ut stora skadestånd efter att de suttit på kåken i mpnga år och sedan fått upprättelse och förklarats oskyldiga, t ex Joy Rahman som hade suttit på livstid, men jag har aldrig hört om fall i Sverige dör t ex en VD eller filmstjärna har åtalats för ekobrott, suttit häktad, inte kunnat fällas och sedan fått ut ett megaskadestånd.

Ingmar Bergman vore väl ett analogt fall, han och hans medarbetare frikändes till slut från skattebrott pga omöjlighet att påvisa uppsåt (allmänt talat ansågs de inte riktigt ha begripit delar av sin egen bokföring): skadan på Bergmans personliga varumärke och tänkta filmarbeten var ju enorm men några fem miljoner kronor i skadestånd till honom har jag aldrig hört talas om... ???
Citera
2019-07-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det har dykt upp några artiklar där det nämnts att Rocky planerar att söka ett skyhögt skadestånd, för förlorad inkomst utifrån de spelningar han fått ställa in från häktet samt för skadan på hans rykte. Detta skulle i första hand vara om han frikänns, men också ifall han dösm för ett annat och ringare brott än det han nu sitter häktad för. Det är möjligt att det här mest är hans advokat som kör peptalk, men alltså: har vi verkligen ingen övre gräns för skadestånd som rätt och slätt gäller antagen förlorad inkomst pga häktning, här i landet? Jag har hört om folk som fått ut stora skadestånd efter att de suttit på kåken i mpnga år och sedan fått upprättelse och förklarats oskyldiga, t ex Joy Rahman som hade suttit på livstid, men jag har aldrig hört om fall i Sverige dör t ex en VD eller filmstjärna har åtalats för ekobrott, suttit häktad, inte kunnat fällas och sedan fått ut ett megaskadestånd.

Ingmar Bergman vore väl ett analogt fall, han och hans medarbetare frikändes till slut från skattebrott pga omöjlighet att påvisa uppsåt (allmänt talat ansågs de inte riktigt ha begripit delar av sin egen bokföring): skadan på Bergmans personliga varumärke och tänkta filmarbeten var ju enorm men några fem miljoner kronor i skadestånd till honom har jag aldrig hört talas om... ???

Jo men han kommer att bli fälld - det vet man automatisk eftersom hans attackerare blev frikänd.
Citera
2019-07-23, 18:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
De gjorde ju uppenbarligen en felbedömning ang flyktrisk med tjejingjutaren. Det vill de säkert inte upprepa. Better safe than sorry.

Du tramsar som vanligt. Det visar hur flyktrisk bedöms i andra fall och inte ens då när det var en uppenbar flyktrisk så räckte det. Detta fall har så minimal flyktrisk som det går att hitta på men här räcker det ändå för den korrumperade åklagaren.

Det avviker alltså helt från praxis och grunden för detta är förstås att det är en fjäder i hatten att ge sig på en kändis, sedan kommer prestigen när profiler som GW sågar åklagar-aset och när även Trump trycker på är han inmålad i ett hörn. Återinför tjänstemannaansvaret så att sådana här åklagare får betala kostnaden själva!
Citera
2019-07-23, 19:13
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har hört om folk som fått ut stora skadestånd efter att de suttit på kåken i mpnga år och sedan fått upprättelse och förklarats oskyldiga, t ex Joy Rahman som hade suttit på livstid, men jag har aldrig hört om fall i Sverige dör t ex en VD eller filmstjärna har åtalats för ekobrott, suttit häktad, inte kunnat fällas och sedan fått ut ett megaskadestånd.

Det var ju en VD ganska nyligen som åkte dit för jaktbrott, skogs/träföretag.
Misstänktes för att ha låtit en Varg eller två "komma bort.

Vad jag vet frikändes han, men hur blev det med skadestånd?
Citera
2019-07-23, 19:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Negrarna och Afganistans batty boys får göra upp om detta.

Det är bara sunt i en kommuniststat där rättsväsendet inte fungerar - jag hoppas på 2-2

Hur kan Sveriges skattebetalare bygga en arena - som är tillräckligt stor - skall denna arena vara gata och torg? Nej naturligtvis inte -

Vi ställs inför utmaningen att bygga en tillräckligt stor arena - så att negerfolk och muslimer kan strypa varandra.

I denna arena skulle man kunna hetsa egna minoriteter - som tex Iran vs Irak....

Strålande inlägg! Nu vet vi alla vad det handlar om till och med innan fupen blir offentlig på torsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in