2019-08-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Intressant att ASAP kan tänka sig att komma tillbaka hit till Sverige och klippa gräs, jobba på katthem eller på Myrorna enligt DN idag https://www.dn.se/kultur-noje/det-kan-handa-nu-i-asap-rocky-fallet/
Man kan ju också tänka sig gatustädning (tomma flaskor icke-retur etc).
Citera
2019-08-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Var kan man höra Carla Pantzars slutplädering i sin helhet?

Frågan är om det går nu, misstänker att det är klassat som rasism av MSM.
Citera
2019-08-04, 18:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Man kan ju också tänka sig gatustädning (tomma flaskor icke-retur etc).

Eller hur?

ASAP kommer hit i sitt privata lyxplan för att klippa gräs eller sopa gator?

Eller har de rätt? Skulle det kunna bli så?

(Jag har faktiskt inte så stor koll på detta med samhällstjänst. I USA är det väl ännu vanligare?
Men vad händer när riktigt kända, omsusade personer råkar få sådana straff. Är de då omgivna av säkerhetsvakter medan de jobbar på katthem?)
Senast redigerad av dialektiker 2019-08-04 kl. 18:16.
Citera
2019-08-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Återigen: Det finns en Migrationsdomstol och ett Migrationsverk som sköter och avgör detta!

Ja, det måste jag ju verkligen fått isåfall. För jag hör varje år att Sverige, tillsammans med dom nordiska länderna, Nederländerna och Kanada bl a toppar listan över världens mest rättssäkra länder...

Fast du inser väl att flyr man från ett land och tar sig till Sverige så kan man ju inte sedan börja resa tillbaka som någon turist varje sommar, då kunde man ju bevisligen stannat kvar. Det hela är en fars och alla afghaner borde utvisas omedelbart men ingen vill ju ha dom så det blir svårt. Helt klart så har världen inget behov av dessa individer som enbart ställer till med problem.
Citera
2019-08-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Leif GW Persson håller inte med dig, han säger att de säkert skulle gått fria i USA. Vi borde i Sverige omedelbart ta efter USA som har ett mycket bättre på det här området också, våra lagar är inte anpassade efter ett samhälle med kaos-afghaner.

Jag säger inte att de inte skulle gått fria, jag säger att lagen i USA även säger att man inte får använda mer våld i självförsvar än vad som är rimligt för att försvara sig själv. Vilket innebär att om detta bedöms som mer våld än vad situationen kräver så hade de löpt risk att åtalas i USA med. Det som skiljer oss isär är våra kulturella måttstockar och USA’s något korrumperade rättssystem.
Citera
2019-08-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Jag säger inte att de inte skulle gått fria, jag säger att lagen i USA även säger att man inte får använda mer våld i självförsvar än vad som är rimligt för att försvara sig själv. Vilket innebär att om detta bedöms som mer våld än vad situationen kräver så hade de löpt risk att åtalas i USA med. Det som skiljer oss isär är våra kulturella måttstockar och USA’s något korrumperade rättssystem.

Haha du är hjärntvättad, det är vi som har ett korrumperat rättsväsende och enligt GW skulle detta varit nödvärn I USA.
Citera
2019-08-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Intressant att ASAP kan tänka sig att komma tillbaka hit till Sverige och klippa gräs, jobba på katthem eller på Myrorna enligt DN idag https://www.dn.se/kultur-noje/det-kan-handa-nu-i-asap-rocky-fallet/

DN skriver så mycket. Samhällstjänst kommer det nog aldrig bli frågan om. De kan ju ställa sig possitiva till allt. Tänk dig själv om du skulle bli frihetsberövad för det som nu framkommit. Jag tror deras mål var att komma så fort ifrån den här diktaturen de bara kunde. Jag skulle inte bli förvånad om skadeståndsfrågan kommer sen efter meddelad dom. Nu ligger man lågt tills dom kommer.
Citera
2019-08-04, 18:31
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
USA:s något korrumperade rättssystem? Vad menar du med det? Till skillnad från vad? Källor käre vän annars framstår du bara som en vanlig vänstervriden rabblare av floskler om hur dåligt USA är utan att ha annat än "för att vi kamrater i den lokala partigruppen tycker så" på benen.
Citera
2019-08-04, 18:32
Medlem
belfs avatar
Citat:
Det som skiljer oss isär är våra kulturella måttstockar och USA’s något korrumperade rättssystem.
Ehhh, det är precis tvärtom. Det är Sveriges rättssystem som är politiskt, dvs korrupt.
Citera
2019-08-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ehhh, det är precis tvärtom. Det är Sveriges rättssystem som är politiskt, dvs korrupt.
Ja, det är flera som skriver det. Kan du utveckla detta och jämföra med exv USA! Vore intressant att få lite mer inblick.
Citera
2019-08-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Haha du är hjärntvättad, det är vi som har ett korrumperat rättsväsende och enligt GW skulle detta varit nödvärn I USA.

Som jag försöker säga är det relativt. Just det här fallet skulle man i USA säkert kunna bedöma som nödvärn, men det som inte går att banka in i huvudet på er träskallar är som sagt även så i USA att man måste kunna rättfärdiga självförsvaret. Att det var nödvändigt samt att våld proportionerligt mot hotet använts. Att vi har olika proportioner i USA och Sverige av diverse anledningar hör inte till den saken. GW får gärna tro att de skulle ha gått fria i USA, det går inte emot min kommentar. Syftet med min kommentar var att klargöra att tumreglerna för självförsvar i USA och Sverige inte är så olika.
Citera
2019-08-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Till skillnad från vad?

Till skillnad från där kändisar inte fått för sig att de kan ha inflytande över rättsprocesser. Du vet där makt och pengar inte är en självgiven faktor i systemet, textboksimplementering av korruption.

Korruption är inte att din kusin Benny fått för sig att invandrare klarar sig lindrigare undan från lagen.
Senast redigerad av Tykeil 2019-08-04 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in