2019-08-04, 15:42
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
GW var dåligt påläst i TV4, han hade missat att Rocky och hans crew avsagt sig rätten till ersättning ifall dom frias.
Eller kan man inte det, kan staten ändå ge dom ofrivillig ersättning?
De kan, inte för att jag tror att de kommer att göra det, begära ersättning även om de tidigare sagt att de inte kommer att vilja ha den.

Se exempelvis Mårten Schultz senaste krönika om saken hos SvD.
https://www.svd.se/asap-rocky-kan-fa-stora-pengar--om-han-frikanns
Citera
2019-08-04, 15:46
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
De kan, inte för att jag tror att de kommer att göra det, begära ersättning även om de tidigare sagt att de inte kommer att vilja ha den.

Se exempelvis Mårten Schultz senaste krönika om saken hos SvD.
https://www.svd.se/asap-rocky-kan-fa-stora-pengar--om-han-frikanns
Tycker han ska begära ersättning och donera den till helgens våldsoffer i det "trygga" Sverige. Det borde skicka en fet lavett till svetsarn som låter galna hundar från Iran härja på gatorna..
Senast redigerad av Netizen 2019-08-04 kl. 15:49.
Citera
2019-08-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
GW missade väl att det inte fanns glassplitter där BO landade efter kastet. Dessutom sa väl rättsläkaren att såren uppstått p.g.a skärande föremål exv glas. GW sa motsatsen. Hur är det med det? Kan GW ha fel?

Det är inget som hindrar att båda dessa saker är korrekt. Afghanen kan ha skurit sig själv med glas.
Citera
2019-08-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är inget som hindrar att båda dessa saker är korrekt. Afghanen kan ha skurit sig själv med glas.
Jo men han sa att såren inte uppkommit av skärande föremål.
Citera
2019-08-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jo men han sa att såren inte uppkommit av skärande föremål.

När tråden är fylld med så många felaktiga påståenden om vad andra har sagt behövs korrekta citat, men jag är benägen att tro mest på GW.
Citera
2019-08-04, 17:24
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det blir synnerligen intressant att följa den målsägande afghanens framtida förehavanden. Inom två år är hand dömd för ytterligare brott säger jag. Någon som är villig att sätta emot?

Självklart kommer ingen sätta nåt emot, det visste du redan innan. Förutom några av de vanliga trollen förstås, men när det är dags att betala kommer du inte få en spänn, det visste du också redan innan.
Citera
2019-08-04, 17:31
Medlem
Citat:
Det blir synnerligen intressant att följa den målsägande afghanens framtida förehavanden. Inom två år är hand dömd för ytterligare brott säger jag. Någon som är villig att sätta emot?

Det enda som skulle göra att så inte blir fallet, polisens friska avskrivningstakt.
Citera
2019-08-04, 17:45
Medlem
Och tidningen de fattar ej att S:et ska vara ett dollar tecken istället för s
Citera
2019-08-04, 17:46
Medlem
han kommer väl adlrig mer komma till sverige eller europe för den delen, varför skulle han ?
Citera
2019-08-04, 17:49
Medlem
dialektikers avatar
Intressant att ASAP kan tänka sig att komma tillbaka hit till Sverige och klippa gräs, jobba på katthem eller på Myrorna enligt DN idag https://www.dn.se/kultur-noje/det-kan-handa-nu-i-asap-rocky-fallet/

Citat:
ASAP Rocky har, om han döms, ställt sig positiv till att göra samhällstjänst – vad skulle det innebära?

Under rättegången sade försvararna för samtliga tre åtalade att de ställer sig positiva till samhällstjänst som eventuell påföljd. Det skulle innebära att ASAP Rocky och hans medarbetare skulle få återvända till Sverige under en eller flera perioder.

– Då blir det upp till frivården att bestämma när och var de ska inställa sig. Det handlar i så fall om oavlönat arbete, allt från att hjälpa till på ett katthem, klippa gräs eller jobba på Myrorna. Förhoppningen är ett frikännande men i händelse av fällande dom är vi positiva till samhällstjänst, säger Carla Pantzar, advokat till en av de tilltalade.
Citera
2019-08-04, 17:57
Medlem
Citat:

Jag ser två alternativ:
1. han flyr från Sverige då han har förlorat sin heder här inför allas ögon
2. han hämnas med grova brott alternativt ett terrordåd

Säpo borde helt klart hålla honom under ordentlig uppsikt men vi vet att det inte har hindrat terrorbrott tidigare.
Citera
2019-08-04, 17:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Var kan man höra Carla Pantzars slutplädering i sin helhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in