2019-07-10, 00:54
Medlem
Stivalis avatar
Frågan är vad afghanerna egentligen har gjort? Vad som är upprinnelsen? Det är ju nånting som afghanerna vill snacka med amerikanerna om. Stämningen i tråden har varit hätsk mot afghanerna & många tar amerikanernas parti direkt, men av vad som framkommer i videon så gör ju afghanerna ingenting egentligen. Hiphopparna ber dem dra men det framkommer egentligen inte varför.
Citera
2019-07-10, 01:02
Medlem
Som andra redan nämnt är det omöjligt att veta vad en person är kapabel till om du blir angripen och förföljd av någon.

Därför måste man tillåta att man oskadliggör en angripare.

Det är inte mer än rätt, lagen tar inte hänsyn till hur verkligheten fungerar.

I den bästa av världar har du så snabba reflexer och reaktionsförmåga att du kan invänta alla angrepp och trappa upp din nödvärnsrätt i stunden, men så fungerar det inte i verkligheten.

Alla angripna har inte snabbare reaktionsförmåga än alla angripare i alla lägen eller kan se in i framtiden och avgöra exakt vilket hot någon utgör.
Citera
2019-07-10, 01:09
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Svårt att se vad som egentligen händer med hörlurarna. Det vore enormt korkat att försöka nita någon med hjälp av ett par hörlurar. Det är ju inte ens ett tillhygge, de går bara sönder & kostar dessutom en del. Att använda en baguette som batong vore också korkat men den kostar ju knappt något.

Frågan är om inte vakten pajar lurarna först & att hazaren sen slår vakten med de trasiga lurarna.

Jag har kollat igenom klippet igen och det verkar som att Hazaren vill slåss med livvakten och fortsätter att hetsa honom. Det är svårt att se men livvakten knuffar iväg Hazaren och eventuellt skadas hörluren vid det tillfället. Hazaren är helt klart den aggressiva av dem och om hörluren går sönder så är det självförvållat.
Citera
2019-07-10, 01:25
Medlem
Plattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns inget brott i Sverige som heter "Barn-misshandel" eller liknande. Utan detta går under dom vanliga misshandels-brotten (Ringa misshandel, Misshandel, Grov misshandel, Synnerligen grov misshandel). Dock TROR jag (är inte 100% säker) försvårande omständigheten "misshandel mot minderårig" sker mot någon som är 0-17 år. Var killen så ung?

Nej killen är säkert en bit över 20 egentligen. Men om du känner till ”ensamkommande” hazarer så har majoriteten registrerat sig på en betydligt lägre ålder i Sverige och är då barn i lagens mening. Finns flera uppmärksammade rättsfall där de bara fått några månader och låga böter, för grova våldsbrott.
Citera
2019-07-10, 01:32
Medlem
swimmingpools avatar
Afghaner som bråkar med en neger. Nu blir det krångligt för Flashback att veta vilket ben dom ska stå på.
Citera
2019-07-10, 01:34
Moderator
-Info-s avatar
Det är ju den ena afghanen som angriper den stora svarta killen med våld:

https://youtu.be/cnhAYBriRZ8?t=20

Upprepade gånger.

I och med det tycker jag att de har rätt att slå tillbaka.

Naturligtvis så ska ASAP Rocky och hans gäng släppas fria och afghanerna gripas och ställas inför rätta.

Sverige ska även be ASAP Rocky + gäng om ursäkt för att de släppt in vilda afghaner som gör våra gator osäkra och ofredar bl.a amerikaner.
Citera
2019-07-10, 01:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefeminists
(1)Afghanen gör utfall med knytnävslag emot livvakten och slår även med tillhygge iphone ihop med hörlurar emot vakten.

(2)Sedan förföljer dom ASAP Rocky och hans gäng i flera kvarter fast dom ber dom gå iväg upprepade gånger.

(3)Dom taffsar på och slår även tjejer på rumpan.

1. Just den sekvensen syns dåligt på filmen. Man ser mest fötter & trottoar.

2. Frågan är dock varför de följer jänkarna. Engelska verkar inte vara afghanernas styrka så det är svårt att veta vad de ville från början.

3. Det har de kanske gjort. Men frågan är om detta bråket handlar om det. Kanske har uppstått muck på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Jag har kollat igenom klippet igen och det verkar som att Hazaren vill slåss med livvakten och fortsätter att hetsa honom. Det är svårt att se men livvakten knuffar iväg Hazaren och eventuellt skadas hörluren vid det tillfället. Hazaren är helt klart den aggressiva av dem och om hörluren går sönder så är det självförvållat.

Det är bara det att det börjar filmas i ett så sent skede. Det verkar ha hänt en hel del innan det börjar filmas. Bråk på stan kan ofta vara att X gör något. Y går fram & frågar vad fan X sysslar med. X ber Y att sticka. Alltså att det inte är säkert att den som är aggressiv i det senare skedet är den som startade det.

Afghanernas trovärdighet är ganska låg, men den är ju knappast skyhög i det andra lägret heller.
Citera
2019-07-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Afghaner som bråkar med en neger. Nu blir det krångligt för Flashback att veta vilket ben dom ska stå på.

Inte särskilt svårt, även om man inte är något fan av negrer överlag så betyder det inte att man är någon psykopat.

Ser jag någon stå och slå en negerunge med en pinne så den gråter kommer jag mosa killen även om den är vit blond och blå ögon.

Fittor förtjänar ingen respekt oavsett hudfärg.

Citat:
1. Just den sekvensen syns dåligt på filmen. Man ser mest fötter & trottoar.

2. Frågan är dock varför de följer jänkarna. Engelska verkar inte vara afghanernas styrka så det är svårt att veta vad de ville från början.

3. Det har de kanske gjort. Men frågan är om detta bråket handlar om det. Kanske har uppstått muck på något sätt.

Kolla videon använadren info över postade, syns tydligt att han slår emot vakten, mycket tydligare än någon trottoar.

För att dom är efterblivna och vill att han ska betala iphonen/lurarna han själv gjort utfall med och pajjat.

Jag tror att det var vad som gjorde att Rocky kände sig tvungen att göra något, en tjej kommer och säger att hon blivit tafsad på, då rann bägaren över för rocky.
Citera
2019-07-10, 02:12
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefeminists

(1) Kolla videon använadren info över postade, syns tydligt att han slår emot vakten, mycket tydligare än någon trottoar.

(2) För att dom är efterblivna och vill att han ska betala iphonen/lurarna han själv gjort utfall med och pajjat.

(3) Jag tror att det var vad som gjorde att Rocky kände sig tvungen att göra något, en tjej kommer och säger att hon blivit tafsad på, då rann bägaren över för rocky.

1. Visst svingar afghanen. Det jag menar är att det är svårt att se vad livvakten gör. I sekvensen där afghanen svingar så ser det ut som att livvakten går mot honom.

2. Hur hörlurarna går sönder är svårt att se. Det kan vara så att de redan är trasiga när afghanen slår med dem. Smällen som hörs när någon del åker i trottoaren är ju innan han svingar med hörlurarna. Afghanen försöker ta av sig lurarna för att kunna slåss bättre när livvakten går mot honom. Livvakten gör en manöver som inte syns i klippet & då kommer smällen av att nånting åker i marken. Jag är osäker på vad som händer. Skulle han verkligen pajja sina egna hörlurar?

3. Jo, fast frågan är om hon inte syftar på den andre killen. Rocky slänger killen med hörlurarna i marken. Men tjejen säger "the other guy" och borde väl då syfta på den mindre aktive.

Alltså, afghanerna får säkert vad de förtjänar men man är ändå nyfiken på vad som ligger bakom bråket från början.
Citera
2019-07-10, 02:17
Medlem
Citat:
Frågan är vad afghanerna egentligen har gjort? Vad som är upprinnelsen? Det är ju nånting som afghanerna vill snacka med amerikanerna om. Stämningen i tråden har varit hätsk mot afghanerna & många tar amerikanernas parti direkt, men av vad som framkommer i videon så gör ju afghanerna ingenting egentligen. Hiphopparna ber dem dra men det framkommer egentligen inte varför.
Misshandel, förföljelse och sexuellt ofredande är inget?
Citera
2019-07-10, 02:21
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Det är bara det att det börjar filmas i ett så sent skede. Det verkar ha hänt en hel del innan det börjar filmas. Bråk på stan kan ofta vara att X gör något. Y går fram & frågar vad fan X sysslar med. X ber Y att sticka. Alltså att det inte är säkert att den som är aggressiv i det senare skedet är den som startade det.

Afghanernas trovärdighet är ganska låg, men den är ju knappast skyhög i det andra lägret heller.

Hörlurarna ser hel ut 20 sekunder innan Hazaren använder den som tillhygge. Det som har hänt innan är nog att gänget har ledsnat på att Hazarerna följer efter dem. När livvakten säger åt dem att avlägsna sig så blir den ena av Hazarerna kränkt och vill slåss. Jag tycker mig höra att Hazaren frågar om livvakten vill slåss med honom. Det är helt klart Hazarerna som är aggressiva och vill slåss.
Citera
2019-07-10, 02:26
Medlem
Citat:
1. Visst svingar afghanen. Det jag menar är att det är svårt att se vad livvakten gör. I sekvensen där afghanen svingar så ser det ut som att livvakten går mot honom.

2. Hur hörlurarna går sönder är svårt att se. Det kan vara så att de redan är trasiga när afghanen slår med dem. Smällen som hörs när någon del åker i trottoaren är ju innan han svingar med hörlurarna. Afghanen försöker ta av sig lurarna för att kunna slåss bättre när livvakten går mot honom. Livvakten gör en manöver som inte syns i klippet & då kommer smällen av att nånting åker i marken. Jag är osäker på vad som händer. Skulle han verkligen pajja sina egna hörlurar?

3. Jo, fast frågan är om hon inte syftar på den andre killen. Rocky slänger killen med hörlurarna i marken. Men tjejen säger "the other guy" och borde väl då syfta på den mindre aktive.

Alltså, afghanerna får säkert vad de förtjänar men man är ändå nyfiken på vad som ligger bakom bråket från början.

Ja livvakten går emot honom kroppsligt för att mota bort honom ifrån sin klient som han är livvakt åt. Det märks tydligt på hans kroppspråk och lugna sätt att han gör detta, en normal person hade respekterat spacet inte motat slag emot livvakten.

Ja om man är efterbliven och inte har någon konsekvens analys förmåga och agerar på djuriska instinkter som dessa hazararer gör så blir det så tyvärr.

Tror man ser det som ett par i detta fallet, om en person du blir attackerad och förföljd av är i kompani och umgås och accepterar vänner i sin bekantskapskrets som taffsar på tjejer faller detta över på dig med.

Sen vet vi ju inte i detalj vem hon mena. Det är lite för mycket att begära av Rocky att han ska agera 100% korrekt i en sådan situation.

Övergripande så är det endå afghanen som agerat fel och alla skriver i princip under på att han förtjänade det. Det bör lagen ta i beaktning annars är den felkonstruerad.

Jag skulle kunna köpt om man släppte rocky direkt och gav han ett straffföreläggande på typ misshandel 10'000kr här betala du får en "prick", åk hem eller lämna landet så då var det klart, hej svejs.

Hade varit bra mycket bättre agerande än att hålla på och tönta sig såhär, man skämmer ju bara ut sverige, sig själva och ingen kan ju tycka att detta är rätt om man inte har något slags hat och skadeglädje emot Rocky, kändisar eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in