2019-07-10, 02:31
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Hörlurarna ser hel ut 20 sekunder innan Hazaren använder den som tillhygge. Det som har hänt innan är nog att gänget har ledsnat på att Hazarerna följer efter dem. När livvakten säger åt dem att avlägsna sig så blir den ena av Hazarerna kränkt och vill slåss. Jag tycker mig höra att Hazaren frågar om livvakten vill slåss med honom. Det är helt klart Hazarerna som är aggressiva och vill slåss.

Jag syftar på sekvensen precis innan han svingar med hörlurarna. En smäll hörs i trottoaren & man ser väl även någon del som hamnar på trottoaren. Detta sker när han ska ta av sig lurarna & livvakten går mot honom. Jag vet inte vad som åker i marken men något är det. Det är det jag menar med att han kanske redan visste att de var trasiga när han svingade med dem.

Jo, men frågan är varför de vill bråka. Nånting har ju hänt.
Citera
2019-07-10, 02:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är ju ofta i princip omöjligt att avgöra vem som började så kontentan blir väl då att alla åker in på långa straff. Samtidigt kan man ju vända på det. Bråkstakar slåss ju just för att de vill vara tuffa. Ett "tufft samhälle" borde väl därmed tillåta slagsmål? Eller är det ett "mesigt samhälle" där folk slåss med varandra på gatan? Det är svårt det där eftersom orden används i så olika syften.

Det är också så att i många trådar på Flashback, där det inte är självklart vilken sida man ska stå på, så reduceras diskussionen till ”Vem var det som började?”. Det är en form av rättsskipning som kanske kan praktiseras på lågstadiet, men inte alltid inom juridiken.

Slår jag dig på käften så får du kanske slå tillbaka, men faller jag i backen så är det sannolikt inte ok om dina polare sparkar och slår på mig när jag ligger ned. Då har sannolikt båda sidor gjort sig skyldiga till brott, oavsett vem som började.
Citera
2019-07-10, 02:36
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Misshandel, förföljelse och sexuellt ofredande är inget?

Förföljelsen verkar ju handla om hörlurarna. Sexuellt ofredande har de kanske stått för men knappast mot amerikanerna. Jag menar att det inte riktigt framkommer vad konflikten med amerikanerna handlar om. Kanske att tjejer hängde runt hiphopparna & att hazarerna antastade tjejerna men det är mest spekulation.
Citera
2019-07-10, 02:40
Medlem
Citat:
Förföljelsen verkar ju handla om hörlurarna. Sexuellt ofredande har de kanske stått för men knappast mot amerikanerna. Jag menar att det inte riktigt framkommer vad konflikten med amerikanerna handlar om. Kanske att tjejer hängde runt hiphopparna & att hazarerna antastade tjejerna men det är mest spekulation.

Spelar ingen roll nödvärn eller nödvärndsexcess gäller även för andra personer än dig själv.

Du har rätt att försvara andra.
Senast redigerad av Nomorefeminists 2019-07-10 kl. 02:42.
Citera
2019-07-10, 02:44
Medlem
Jag känner en kille som fick fängelse för misshandel pga att någon kom och taffsa på hans tjej framför honom.

Varvid han utdela en käftsmäll på personen och åkte dit för misshandel pga det.

Så att vårt land är totalt jävla sjukt behöver knappast diskuteras i detta fallet.

(dock var han straffad sen tidigare skall tilläggas, men endå)
Senast redigerad av Nomorefeminists 2019-07-10 kl. 02:49.
Citera
2019-07-10, 02:48
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefeminists
Spelar ingen roll nödvärn eller nödvärndsexcess gäller även för andra personer än dig själv.

Du har rätt att försvara andra.

Det är ju precis det jag spekulerar i. Om bråket med amerikanerna i själva verket från början involverade någon annan (möjligen tjej som fanns på platsen).
Citera
2019-07-10, 02:51
Medlem
Citat:
Det är ju precis det jag spekulerar i. Om bråket med amerikanerna i själva verket från början involverade någon annan (möjligen tjej som fanns på platsen).

Tror bara dom är nerpundade losers som går runt och tafsar på tjejer startar bråk med folk.
Senast redigerad av Nomorefeminists 2019-07-10 kl. 02:59.
Citera
2019-07-10, 03:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag känner en kille som fick fängelse för misshandel pga att någon kom och taffsa på hans tjej framför honom.

Varvid han utdela en käftsmäll på personen och åkte dit för misshandel pga det.

Så att vårt land är totalt jävla sjukt behöver knappast diskuteras i detta fallet.

(dock var han straffad sen tidigare skall tilläggas, men endå)

Svårt att kommentera en sån händelse på så lite information. På dansgolv, i barer & liknande är killar ofta framfusiga. Bara för att där finns andra killar vet man kanske inte att de är ihop. Finns tusen varianter på det du beskriver. Svårt att kommentera som sagt. Åkte han verkligen i finkan för ett endaste slag?

Citat:
Tror snarare att dom såg, ååh shit en kändis, vi slår på honom och så kommer folk tycka vi är grymma jao.

Bura in afghanmuppen och släng syra i ansiktet på honom, luffare.

Jag tror inte afghanerna visste vem Rocky var.

Men det är nog inte sällsynt att det blir problem av olika slag när man drar runt med entourage. Musiker, fotbollslag, hockeylag med tillhörande polare, vakter, agenter & dylikt som håller hög profil. Det kan dra till sig pack som jiddrar.
Citera
2019-07-10, 03:09
Medlem
Citat:
Svårt att kommentera en sån händelse på så lite information. På dansgolv, i barer & liknande är killar ofta framfusiga. Bara för att där finns andra killar vet man kanske inte att de är ihop. Finns tusen varianter på det du beskriver. Svårt att kommentera som sagt. Åkte han verkligen i finkan för ett endaste slag?

Jag tror inte afghanerna visste vem Rocky var.

Men det är nog inte sällsynt att det blir problem av olika slag när man drar runt med entourage. Musiker, fotbollslag, hockeylag med tillhörande polare, vakter, agenter & dylikt som håller hög profil. Det kan dra till sig pack som jiddrar.

Taffsar man på en tjej på krogen förtjänar man stryk, och lagen bör tillåta det.

Går man emot ett entourage och gör utfall med slag emot detta förtjänar man att få ordentligt med stryk.
Citera
2019-07-10, 03:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Taffsar man på en tjej på krogen förtjänar man stryk, och lagen bör tillåta det.

Det är mycket gråzon där och frågan är vem som ska utdela stryket. Någon måste ju göra bedömningen vad som är tafsa & sen även utdela straffet. I praktiken ytterst svårt att få det att fungera.
Citera
2019-07-10, 03:21
Medlem
Citat:
Det är mycket gråzon där och frågan är vem som ska utdela stryket. Någon måste ju göra bedömningen vad som är tafsa & sen även utdela straffet. I praktiken ytterst svårt att få det att fungera.

Nej man gör den bedömningen själv. Om jag står med min tjej vid baren och det kommer en full kille och börjar kladda på henne, då kommer jag nita skiten ur honom, ordentligt jävla hårt.

Han kommer gråta och skrika övervåld, hjälp! men ingen kommer rädda honom, alla kommer spotta på honom, för det är vad han förtjänar.

Sen kan du stå utanför häktet med en skylt och göra handhjärtan, men ingen kommer bry sig, utan bara se dig som en patetiskt nolla.
Citera
2019-07-10, 03:26
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Nej man gör den bedömningen själv. Om jag står med min tjej vid baren och det kommer en full kille och börjar kladda på henne, då kommer jag nita skiten ur honom, ordentligt jävla hårt.

….och där blir det problem. Många klarar inte av att göra bedömningen när det är motiverat att börja kaosa i en lokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in