Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
1. Visst svingar afghanen. Det jag menar är att det är svårt att se vad livvakten gör. I sekvensen där afghanen svingar så ser det ut som att livvakten går mot honom.
2. Hur hörlurarna går sönder är svårt att se. Det kan vara så att de redan är trasiga när afghanen slår med dem. Smällen som hörs när någon del åker i trottoaren är ju innan han svingar med hörlurarna. Afghanen försöker ta av sig lurarna för att kunna slåss bättre när livvakten går mot honom. Livvakten gör en manöver som inte syns i klippet & då kommer smällen av att nånting åker i marken. Jag är osäker på vad som händer. Skulle han verkligen pajja sina egna hörlurar?
3. Jo, fast frågan är om hon inte syftar på den andre killen. Rocky slänger killen med hörlurarna i marken. Men tjejen säger "the other guy" och borde väl då syfta på den mindre aktive.
Alltså, afghanerna får säkert vad de förtjänar men man är ändå nyfiken på vad som ligger bakom bråket från början.
Ja livvakten går emot honom kroppsligt för att mota bort honom ifrån sin klient som han är livvakt åt. Det märks tydligt på hans kroppspråk och lugna sätt att han gör detta, en normal person hade respekterat spacet inte motat slag emot livvakten.
Ja om man är efterbliven och inte har någon konsekvens analys förmåga och agerar på djuriska instinkter som dessa hazararer gör så blir det så tyvärr.
Tror man ser det som ett par i detta fallet, om en person du blir attackerad och förföljd av är i kompani och umgås och accepterar vänner i sin bekantskapskrets som taffsar på tjejer faller detta över på dig med.
Sen vet vi ju inte i detalj vem hon mena. Det är lite för mycket att begära av Rocky att han ska agera 100% korrekt i en sådan situation.
Övergripande så är det endå afghanen som agerat fel och alla skriver i princip under på att han förtjänade det. Det bör lagen ta i beaktning annars är den felkonstruerad.
Jag skulle kunna köpt om man släppte rocky direkt och gav han ett straffföreläggande på typ misshandel 10'000kr här betala du får en "prick", åk hem eller lämna landet så då var det klart, hej svejs.
Hade varit bra mycket bättre agerande än att hålla på och tönta sig såhär, man skämmer ju bara ut sverige, sig själva och ingen kan ju tycka att detta är rätt om man inte har något slags hat och skadeglädje emot Rocky, kändisar eller liknande.