2019-08-02, 14:16
Medlem
rottanottans avatar
Uppenbart att jafari är problemet o inte asap Rocky.

Han verkar vara som en bajskorv som inte går att spola ner.
Citera
2019-08-02, 14:16
Medlem
Livvaktens berättelse väger tyngst.
Citera
2019-08-02, 14:17
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så kan det vara, men jag är öppen för att en PK-polis kanske kan ha varit "kreativ" i antecknandet i sin iver att skydda pundarafghanerna.

Många poliser har ju fått nog men det finns säkert en hel del kvar som är helt hjärntvättade. Tänk tex den polisen som anmälde kollegan för att ha sagt "apejävel" om en invandrare i Malmö eller den polisen som anmälde kollegan som sa något i polisens fikarum om att en yrkeskriminell invandrare som stökade som fan i Emmaboda som de körde ut i skogen och släppte inte borde få vara kvar i landet.

Hon kanske pratat svamligt i telefonförhöret och polisen antecknat det han vill höra, och sen har hon spelat Candy Crush på mobilen istället för att lyssna på polisen som läser upp det på slutet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Statens inkomster 2018 var 1043 miljarder kronor. Menar du att någonstans mellan 49-99% av statens årliga intäkter går till invandring? Hur betalar man då för vägunderhåll, sjukvård, sjukförsäkring etc.?
Det kom någon "rapport" för flera år sen som sa att invandringen kostade 600 miljarder direkt och indirekt men de räknade lite konstigt har jag för mig om.
Men det finns vetenskaplig forskningsrapport på att invandringen kostar minst 163 miljarder per år.
Citera
Medlem
Hur pass möjligt är det för domaren att yrka om utvisning för 19 åringen oavsett vad Rocky får för dom?

Skäggbarnet måste utvisas med tanke på tidigare brott och att han ger sig på turister skadar mer Sveriges bild och borde betraktas som lagbrott.
Citera
2019-08-02, 14:18
Bannlyst
Har nån journalist sökt ansvariga Annie Lööf för kommentar?
Hennes gullegrisar skadar ju Sverigebilden.
Citera
2019-08-02, 14:19
Medlem
RobertoSavianos avatar
Märkligt att Jovocic inte pushar mer på livvakten och hans expertis på att se potentiella hot.

Jag som hobbyjurist hade nog använt mig ac frågeställningen.

Berätta hur länge du jobbat som livvakt?

Vad betyder din erfarenhet inom din yrkesroll?

Skulle du säga att du kan avgöra när en människa utgör ett visst hot?

Har du kommit i kontakt med folk som kan utgöra hot och hur kan kan du avläsa det?

Om någon är betydligt mindre än t.ex. dig och den beter sig på ett sätt som tyder på att den vill ha en konfrontation, vad skulle du säga, kan vara grundande faktorer för detta utifrån din erfaranhet?

Osv. Osv.

Då kan man smidigt förklara varför man vill dra upp MÄ:s tidigare domare och varför en person med kniv t.ex. kan bete sig på ett visst sätt som en person utan kniv inte skulle gjort.

Man kan även förklara varför det är viktigt att se till att oskadliggöra MÄ tillräckligt för att han inte ska ta sig upp och t.ex. knivhugga dem.
Citera
2019-08-02, 14:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Livvaktens berättelse väger tyngst.

Även om jag hoppas på det så tror jag inte det. Afghanernas olika historier är ju normalt sätt deras fall.
Men detta är ingen normalrättegång. En åklagare som afghankramare och en domstol som ev skulle fria ASAP gör ju att alla runt om världen kommer skratta åt oss lär säkert göra en liten markering för att de inte ska se för jävligt ut.
Citera
2019-08-02, 14:20
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Har nån journalist sökt ansvariga Annie Lööf för kommentar?
Hennes gullegrisar skadar ju Sverigebilden.

Ja jag har idogt väntat på ett uttalande ifrån henne. Hon har ju ofta väldigt mycket åsikter om folk och fä, borde hon inte ha i alla fall någonting att säga om sina älskade afghaner?
Citera
2019-08-02, 14:21
Medlem
där kom esset
< 1 minMattias Knutson - EXPRESSEN
Livvakten säger att 20-åringen tog upp en glasflaska när hans kompis måttade slag mot livvakten.
– När jag flyttade mig bort för att inte träffas av slaget, kom Rocky för att försvara mig. Han tog tag i killen och kastade honom på marken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vittnet, åberopat av försvaret, som jobbar för den tilltalade och påstår något som ingen annan i målet tidigare nämnt? : )

Syftar du på när han berättar att Afghanen skulle haft något vasst i handen?

Förrutom det får du väl ändå medge att denna historia är mycket mer logisk än vad de bägge afghanernas historia var.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Märkligt att Jovocic inte pushar mer på livvakten och hans expertis på att se potentiella hot.

Jag som hobbyjurist hade nog använt mig ac frågeställningen.

Berätta hur länge du jobbat som livvakt?

Vad betyder din erfarenhet inom din yrkesroll?

Skulle du säga att du kan avgöra när en människa utgör ett visst hot?

Har du kommit i kontakt med folk som kan utgöra hot och hur kan kan du avläsa det?

Om någon är betydligt mindre än t.ex. dig och den beter sig på ett sätt som tyder på att den vill ha en konfrontation, vad skulle du säga, kan vara grundande faktorer för detta utifrån din erfaranhet?

Osv. Osv.

Då kan man smidigt förklara varför man vill dra upp MÄ:s tidigare domare och varför en person med kniv t.ex. kan bete sig på ett visst sätt som en person utan kniv inte skulle gjort.

Man kan även förklara varför det är viktigt att se till att oskadliggöra MÄ tillräckligt för att han inte ska ta sig upp och t.ex. knivhugga dem.

Instämmer till fullo. Exakt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in