2019-07-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Om fler av hans samarbetspartners sällar sig till den skaran kommer vi t.ex. aldrig se följande artister i Sverige igen.
Dummaste jag hört.
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Han har en poäng med den listan. Vi är ett litet land så mycket förloras inte på ett ställningstagande och artister kan välja att spela i Köpenhamn eller Oslo istället och känna sig säkrare att gå på stadens gator istället för att vara inlåsta på ett hotellrum. Det är ju gulligt med att inte se poliser på gatorna men det är nog dags att tänka om nu i vårt nya samhälle, får man inte freda sig själv så bör ju staten hjälpa till med det.
Nästan alla artister som spelar i Sverige besöker även Köpenhamn och Oslo. Det är inte så att Stockholm bokas och dom andra två nämnda städerna brukar överses.
Citera
2019-07-09, 14:02
Medlem
ursprungligens avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7259634

Citat:
Hiphopstjärnan Asap Rocky är fortsatt häktad. Högsta domstolen kommer inte att pröva häktningsbeslutet mot rapparen.

ASAP Rockys advokat tog tingsrättens häktningsbeslut hela vägen till Högsta domstolen.

Men HD säger nej till att pröva häktningsbeslutet, vilket innebär att hiphopartisten fortsatt är frihetsberövad.

"Högsta domstolen har gått igenom materialet. Det har inte kommit fram något skäl att meddela prövningstillstånd", skriver HD i sitt beslut.

Vem hade trott något annat?
Citera
2019-07-09, 14:04
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så när man har en livvakt med sig som har storleken och förhoppningsvis utbildningen för att ta den här spinkiga lilla afghanen och trycka ner han i backen och sätta sig på honom till polisen kmr så tycker du att gå på 3 personer och upprepat stampa honom i huvudet är en bättre lösning?

Jag tycker att deras lösning var resultatet av afghanernas handlande. Idiotiska handlingar leder inte alltid till de bästa lösningarna, och det kan man inte heller kräva.

Jag noterar följande: Först var det Italien som skrattade åt vårt rättssystem, nu är det artisteliten i USA som gör det. Jag noterar att väldigt många svenska invånare som försvar sig själva eller sin egendom mot brottslingar har satts bakom lås och bom, vilket är sjukt. Exempelvis mannen i Malmö som slog ner en inbrottstjuv som hade tagit sig in i mannens hus och dessutom tryckt in en pistol i käften på ett litet barn.

Vårt rättssystem är sjukt, deffekt, skadat. Vi behöver drastiskt ändra det. Helst innan ännu fler länder skrattar åt oss.

VI INVÅNARE VILL INTE HA DET HÄR SKEVA RÄTTSSYSTEMET.
Citera
2019-07-09, 14:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Jag tycker att deras lösning var resultatet av afghanernas handlande. Idiotiska handlingar leder inte alltid till de bästa lösningarna, och det kan man inte heller kräva.

Jag noterar följande: Först var det Italien som skrattade åt vårt rättssystem, nu är det artisteliten i USA som gör det. Jag noterar att väldigt många svenska invånare som försvar sig själva eller sin egendom mot brottslingar har satts bakom lås och bom, vilket är sjukt. Exempelvis mannen i Malmö som slog ner en inbrottstjuv som hade tagit sig in i mannens hus och dessutom tryckt in en pistol i käften på ett litet barn.

Vårt rättssystem är sjukt, deffekt, skadat. Vi behöver drastiskt ändra det. Helst innan ännu fler länder skrattar åt oss.

Men i den här tråden diskuterar vi väll ASAP. Och du tycker att det begåtts ett rättsligt fel som jag förstår det? Eller du tycker att lagen är fel? Något utav dom.

Jag förstår inte riktigt hur du tycker att vi ska ändra lagen till det bättre? Ska folket få agera domare och bestämma när det är OK att dela ut grova misshandel i grupp som straff?
Citera
2019-07-09, 14:09
Medlem
kungarolfs avatar
Dessa stackars afghaner till brottsoffer är garanterat samma folk brukar springa runt och ofreda tjejer på stan. Skillnaden var att de nu gav sig på fel personer.

Släpp rapparen för helvete!
Citera
2019-07-09, 14:11
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Men i den här tråden diskuterar vi väll ASAP. Och du tycker att det begåtts ett rättsligt fel som jag förstår det? Eller du tycker att lagen är fel? Något utav dom.

Jag förstår inte riktigt hur du tycker att vi ska ändra lagen till det bättre? Ska folket få agera domare och bestämma när det är OK att dela ut grova misshandel i grupp som straff?

Vi ska ändra lagarna drastiskt.
Det ska vara mer som i exempelvis Texas. Folk som utsätts för trakasserier, våld, hot, kränkningar ska ha större laglig rätt att försvara sig. Det ska finnas mycket större utrymme för folk att försvara sig än vad som gäller idag.

Mindre utskrattade feministsverige och mer Texas!!!
Citera
2019-07-09, 14:14
Medlem
PaigeOwenss avatar
Goda nyheter i samband med detta,!

Rapparen Tyler har nu lovat att han aldrig kommer till Sverige

ASAP rocky utgår jag från också håller sig borta
Citera
2019-07-09, 14:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Vi ska ändra lagarna drastiskt.
Det ska vara mer som i exempelvis Texas. Folk som utsätts för trakasserier, våld, hot, kränkningar ska ha större laglig rätt att försvara sig. Det ska finnas mycket större utrymme för folk att försvara sig än vad som gäller idag.

Mindre utskrattade feministsverige och mer Texas!!!

Jag kan hålla med dig på att det borde finnas större bredd vad självförsvaret innefattar.
Men hur du har fortfarande inte svarat på frågan ang att 3 personer stampat honom i huvudet. Det hade nog varit tvek på den i texas också.

EDIT: Det här med att "VI INVÅNARE VILL INTE HA...bla bla bla" du pratar för dig själv. Men du kan inte prata för resten av Sverige.
Citera
2019-07-09, 14:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
https://www.polisen.ax/forundersokning_av_brott/brott_som_hor_under_allmant_atal_och_malsagandebro tt

Här kan du läsa på om allmänt åtal, du kan uppenbarligen inte särskilt mycket om juridik.

//Tripportreat
egentligen kvittar det, då min utgångspunkt i detta var att målsägande med sannolikhet är den mena-medborgare som blev misshandlad, och inte staten. Allt annat är per se OT för tråden (och nej, jag har inte HP i juridik) så ... Jaha?
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Jag utgår ifrån att du fortfarande menar en okänd målsägare, eftersom staten knappast kan utsättas för misshandel. Det innebär dock inte att man inte kan åtala och döma någon för misshandel trots att målsägaren är okänd. Något särskilt djupt grävande krävdes inte, här är ett exempel: https://mitti.se/nyheter/fangelse-sparkar-supporter/?omrade=solna

Citat:
Återigen, så ber jag blott om en dom där privatpersonen är känd men väljer att inte anmäla, men genom att staten håller åtalet, inkluderas i ett domslut som BO. Jag repeterar; ha så kul och håll käft.
Senast redigerad av GoUoD 2019-07-09 kl. 14:25.
Citera
2019-07-09, 14:24
Medlem
Citat:

1. Jaaa:aaa aaaabsolut skall vi lyssna på Italien, dom är ju bara en av de mest korrumperade länderna i Europa. Så dom skall vi nog lyssna på! Bra ide´ där!!

2. Jaaa:aaa aaaabsolut skall vi lyssna på den amerikanska artist-eliten som tycker dom har rätt att röka på, slåss på öppna gator och bete sig allmänt svinigt. Dom skall verkligen ha företräde att berätta hur svenskt rättsväsende skall fungera!

Jag vet ingenting om fallen du nämner. Men du måste ju förstå att nördvärnslagen är någonting "flytande" och "transparant". En nödvärnssituation kan ju ändras på 10 sekunder. Du kan ju i situation A på goda grunder ha rätt att slå ned någon som utgör ett hot. Men i situation B, 10 sekunder senare, är personen golvad och utgör inte längre ett hot - Och då skall våldet upphöra. Det kan väl knappast vara något dåligt eller konstigt???
Citera
2019-07-09, 14:30
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Jaaa:aaa aaaabsolut skall vi lyssna på Italien, dom är ju bara en av de mest korrumperade länderna i Europa. Så dom skall vi nog lyssna på! Bra ide´ där!!

2. Jaaa:aaa aaaabsolut skall vi lyssna på den amerikanska artist-eliten som tycker dom har rätt att röka på, slåss på öppna gator och bete sig allmänt svinigt. Dom skall verkligen ha företräde att berätta hur svenskt rättsväsende skall fungera!

Jag vet ingenting om fallen du nämner. Men du måste ju förstå att nördvärnslagen är någonting "flytande" och "transparant". En nödvärnssituation kan ju ändras på 10 sekunder. Du kan ju i situation A på goda grunder ha rätt att slå ned någon som utgör ett hot. Men i situation B, 10 sekunder senare, är personen golvad och utgör inte längre ett hot - Och då skall våldet upphöra. Det kan väl knappast vara något dåligt eller konstigt???

Jag noterar bara att vi vid flera tillfällen varit utskrattade för vårt naivt korkade rättsväsende. Det var det italienska folket som skrattade åt hos, i de italienska hemmen där vanligt folk bord.

I Sverige belönar vi förövarna och straffar offren. Det är så vi i praktiken gör. Vårt system är skadat, det har cancer. Det behöver kraftiga insatser.
Citera
2019-07-09, 14:31
Bannlyst
Citat:
Tack! Så trött på alla snorungar som ska in och försvara ASAP. Dom verkar inte fatta hur det svenska rättssystemet fungerar.
Hur tycker du att detta fungerar när Blattelito får gå fri?

Det svenska rättsväsendet fungerar ingenstans. Det är helt och hållet upp och ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in