Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Så när man har en livvakt med sig som har storleken och förhoppningsvis utbildningen för att ta den här spinkiga lilla afghanen och trycka ner han i backen och sätta sig på honom till polisen kmr så tycker du att gå på 3 personer och upprepat stampa honom i huvudet är en bättre lösning?
Jag tycker att deras lösning var resultatet av afghanernas handlande. Idiotiska handlingar leder inte alltid till de bästa lösningarna, och det kan man inte heller kräva.
Jag noterar följande: Först var det Italien som skrattade åt vårt rättssystem, nu är det artisteliten i USA som gör det. Jag noterar att väldigt många svenska invånare som försvar sig själva eller sin egendom mot brottslingar har satts bakom lås och bom, vilket är sjukt. Exempelvis mannen i Malmö som slog ner en inbrottstjuv som hade tagit sig in i mannens hus och dessutom tryckt in en pistol i käften på ett litet barn.
Vårt rättssystem är sjukt, deffekt, skadat. Vi behöver drastiskt ändra det. Helst innan ännu fler länder skrattar åt oss.
VI INVÅNARE VILL INTE HA DET HÄR SKEVA RÄTTSSYSTEMET.