2019-07-09, 08:04
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Edit: bara för att förtydliga så måste en av de misshandlade gjort en anmälan för att de ska kunna bli misstänkta för brott i såna här "personbrott", annars finns det ingen målsägare, då staten juridiskt sett inte kan driva ett mål åt en person okänd för domstolen. En utomstående kan ringa polisen och de kan gripa personer skäligt misstänkta, men om den skadade inte anmäler (vilket inte är pliktigt) så kan ingen dömas, än mindre häktas.

Vilket totalt skitsnack.

Misshandel faller under allmänt åtal. Hur hade du t.ex. tänkt att en tre månaders baby eller någon som blivit mördad ska kunna anmäla ett sk. "perrsonbrott"!? Det kan skapa bevissvårigheter om målsäganden inte vill delta men det är absolut inget måste.

Sen "än mindre häktas"... du är medveten om att beviskravet är högre för fällande dom än häktning?

Eftersom du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om kanske du ska upphöra med din "juridiska upplysningsverksamhet".
Citera
2019-07-09, 08:06
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Trams. Bete dig som folk när du åker utomlands och gör något så viktigt som en turné, blir du provocerad, spelar igen roll. Som någon sade innan i USA är de ju vana att få sin specialbehandling bara för att de har pengar och är känd. Bryr mig inte om att en annan svensk hade fått mindre straff, det är han själv som ska lära sig bete sig. Skyll inte på Sverige. Var glad att du inte gjorde samma sak i Dubai eller Bangkok
Pinsam du är. Missade du videon? Aghanerna attackerar dem om och om igen. Bara för att du är en cuck som inte skulle försvara dig så kan du inte begära att andra män ska bete sig lika mesigt som du skulle ha gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Du menar att en ”kändis” skall få misshandla andra och sedan tas ur landet. Tycker det är bra att åtminstone en av alla dessa amerikanska artister som härjar i landet åker dit för sina brott.
Ja, för i mesiga Sverige får man inte försvara sig enligt er för den stackars förövaren kan ju bli skadad.

Asap hade rätt att försvara sig.
Senast redigerad av 15minFame 2019-07-09 kl. 08:09.
Citera
2019-07-09, 09:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Det räcker väl inte för grov misshandel. Numerärt övertag är oväsentligt

Nä det måste vara att afghanen fått allvarliga skador typ utslagna tänder m.m.
Följderna av misshandeln spelar liten roll egentligen för vad som klassas som grovt, lagen definierar det enligt rå & hänsynslös och/med/eller likgiltighet om att fodra stor skada, det rimmar nära till försök till dråp. Det talas väl om skärskador och systematisk misshandel? Det är grovt, att slänga en person ner mot rännsten och sedan sparka för att frånta honom möjlighet att resa sig,.

Liksom är det grovt att slå ner nån för att sedan utdela sparkar emot huvudet, men frågan avgörs i rätten och de behöver inte döma till grov misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ja, för i mesiga Sverige får man inte försvara sig enligt er för den stackars förövaren kan ju bli skadad.

Asap hade rätt att försvara sig.
Videon visar ingenting som försvarar misshandeln, blott att båda sidorna utför kränkningar emot varandra, rent empiriskt så gör mena-medborgarna sig förtjänta av misshandeln, men det rättfärdigar det inte juridiskt, ditt småglin.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Vilket totalt skitsnack.

Misshandel faller under allmänt åtal. Hur hade du t.ex. tänkt att en tre månaders baby eller någon som blivit mördad ska kunna anmäla ett sk. "perrsonbrott"!? Det kan skapa bevissvårigheter om målsäganden inte vill delta men det är absolut inget måste.

Sen "än mindre häktas"... du är medveten om att beviskravet är högre för fällande dom än häktning?

Eftersom du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om kanske du ska upphöra med din "juridiska upplysningsverksamhet".
Är du medveten om att skadeståndet blir i miljonklass om denna person frikänns under häktning? Det jag blott poängterat är att målsägaren är invandrar-smutset som tiggde om stryk, snarare än deras torsk-pappa staten. Var vänlig plocka fram ett misshandelsmål på privatperson där målsägande genomgående är polismyndighet eller övrigt svenska staten. Ha så kul i lönlöst grävande, käft kan du hålla själv
Senast redigerad av GoUoD 2019-07-09 kl. 09:11.
Citera
2019-07-09, 09:09
Medlem
Det positiva ar att rappare och andra kriminella artister bojkottar sverige.

Vi slipper skiten.
Citera
2019-07-09, 09:13
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

Liksom är det grovt att slå ner nån för att sedan utdela sparkar emot huvudet, men frågan avgörs i rätten och de behöver inte döma till grov misshandel.

Helt korrekt grov misshandel, otroligt arrogant av ASAP att hävda självförsvar genom att slå på någon som ligger ner. Tydligt att rap-noggern är van att få göra som han vill utan konsekvenser. Har själv stött på svarta rika amerikanska idrottsjärnor när jag jobbade servicenäringen, de har gott om pengar men noll hyfs och är precis som ASAP inställda på att pengar och stjärnstatus ger dem diplomatstatus i alla lägen. I USA är pengar allt, rättvisa köper man med dyra advokater.

Amerikanska hiphopstjärnan Tyler, the Creator är inte nöjd med att kollegan ASAP Rocky sitter frihetsberövad i Stockholm.

Nu har han tagit beslutet att bojkotta Sverige – för alltid.

– Inget mer Sverige för mig, någonsin, skriver stjärnan på Twitter.

Ytterligare en "butthurt" liten rap-nogger med fett bankkonto som bojkottar Sverige...men OMG vilken musikalisk förlust för konungariket i norr !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
Det positiva ar att rappare och andra kriminella artister bojkottar sverige.

Vi slipper skiten.

Exakt ! dessa små glin kan stanna hemma i USA, vi har nog med egna sk. rapartister med digert brottsregister.
Citera
2019-07-09, 09:42
Medlem
Är det bara jag som känner mig lite smålycklig inombords av att denhär gangsterpajasen nu får skaka galler?

Han lär ju inte bli dömd, för han är ju svart, men nu får han ju i alla fall sitta tills rättegången kan hållas.
Citera
2019-07-09, 09:48
Medlem
Alltså det som många har svårt att greppa i tråden är det med nödvärn. Om någon kommer och angriper mig får jag bemöta med samma våld. Ibland är det till och med ok att bemöta med mer våld, det som kallas nödvärnsexcess, om man har svårt att besinna sig. Detta är dock en knivig juridisk prövning som inte är självklar och som vanligtvis prövas i domstol. Eftersom det är svart på vitt att Rocky med co sparkar på en liggande målsägande är det inga konstigheter att det är nödvärnsexcess som får prövas.

Att han är häktad är heller inget konstigt, han skulle dragit direkt om han var fri. Jag tycker allt har skötts enligt standard för vårt rättssamhälle och jag tror, oavsett vad man har för uppfattning, att många här låter sin avsky för hazarer färga omdömet. Hade det varit en helsvensk kille som var målsägande hade det inte varit sådan fart i tråden och tror de flesta hade tyckt att det var rätt att Rocky sätt i häktet.
Citera
2019-07-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Alltså det som många har svårt att greppa i tråden är det med nödvärn. Om någon kommer och angriper mig får jag bemöta med samma våld. Ibland är det till och med ok att bemöta med mer våld, det som kallas nödvärnsexcess, om man har svårt att besinna sig. Detta är dock en knivig juridisk prövning som inte är självklar och som vanligtvis prövas i domstol. Eftersom det är svart på vitt att Rocky med co sparkar på en liggande målsägande är det inga konstigheter att det är nödvärnsexcess som får prövas.

Att han är häktad är heller inget konstigt, han skulle dragit direkt om han var fri. Jag tycker allt har skötts enligt standard för vårt rättssamhälle och jag tror, oavsett vad man har för uppfattning, att många här låter sin avsky för hazarer färga omdömet. Hade det varit en helsvensk kille som var målsägande hade det inte varit sådan fart i tråden och tror de flesta hade tyckt att det var rätt att Rocky sätt i häktet.

En helsvensk kille hade ju dock inte gått fram och tjafsat som dessa idioter gör. Det är ju ett typiskt blattebeteende. De ville ha bråk, och de förlorade, så då ringde de snuten. Rätt ynkligt ärligt talat.
Citera
2019-07-09, 10:14
Medlem
Fler rappare sluter upp bakom ASAP Rocky – Tyler the Creator nobbar Sverige

https://twitter.com/tylerthecreator/status/1148306389871104001
Citera
2019-07-09, 10:24
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fler rappare sluter upp bakom ASAP Rocky – Tyler the Creator nobbar Sverige

https://twitter.com/tylerthecreator/status/1148306389871104001

Vi är återigen utskrattade internationellt.

Att försvara sig är bevisligen olagligt i Sverige. Kommer aldrig glömma den anhållna mannen som hade försvarat sitt barn mot en inkräktare i sitt hem som tryckte en pistol i munnen på ungen och hotade skjuta.
Citera
2019-07-09, 10:36
Medlem
Citat:
Var vänlig plocka fram ett misshandelsmål på privatperson där målsägande genomgående är polismyndighet eller övrigt svenska staten. Ha så kul i lönlöst grävande
Jag utgår ifrån att du fortfarande menar en okänd målsägare, eftersom staten knappast kan utsättas för misshandel. Det innebär dock inte att man inte kan åtala och döma någon för misshandel trots att målsägaren är okänd. Något särskilt djupt grävande krävdes inte, här är ett exempel: https://mitti.se/nyheter/fangelse-sparkar-supporter/?omrade=solna

Citat:
Citat:
Nu har 23-åringen dömts till ett och ett halvt års fängelse för grov misshandel. AIK-supportern är inte identifierad och några dokumenterade skador finns därför inte med i åklagarens bevisning. Trots att målsägande är okänd anser tingsrätten att det är klarlagt att misshandeln har varit särskild hänsynslös och rå samt orsakat smärta.
Citera
2019-07-09, 10:43
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Rocky sitter häktad under inhumana förhållanden enligt nån snubbe på TMZ, maten går inte att äta, det är avföring på väggar och golv och han sover på en yoga matta. Stackarn.

https://www.tmz.com/2019/07/09/asap-rocky-inhumane-conditions-jail-swedish-sweden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in