2019-08-01, 23:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
videorna är solklara, de använde övervåld. Det är möjligt att pojkarna var jobbiga och påstridiga, men när tre går på en person som ligger ner då är det ej självförsvar

Fast jag påstår inte att dom är oskyldiga, jag undrar varför afghanen inte är åtalad. Slår jag dig på käften och du slår tillbaka så är båda skyldiga till våld. Det är inte bara den som vinner som är den skyldiga
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Har du missat att åklagarens slutsats är att åklagaren inte har gjort något brottsligt, det var därför han släpptes.

Dagens feudian slip?
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det finns inget som talar för att flaskor har använts. Finns inget blod, finns inget ska och vad jag vet så finns det inga bucklor på afghanens skalle eller splitter i hans huvud. Det fanns flaskor på filmerna som folk håller i och trasiga flaskor men det behöver inte betyda så mycket att flaskor är trasiga för om någon bara sparkar till en flaska eller tappar en flaska så går den sönder. Låter inte trovärdigt att de använder en flaskhals och hugger lite lätt på afghanens arm.

Flaskor syns på bilder i folks händer. Flaskor har krossats. Det hörs glaskross på en av klippen. En snubbe har skärskador från glas och han säger att de anfallit honom med glas. Även om det är långt ifrån 100% säkert är det bra mycket mer troligt än att någon haft en kniv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Varför har ni så jävla svårt att fatta att en knarkhazar med kniv INTE är oskadliggjord för att han åker i backen. 50 kg hazar studsar snart upp och kommer han nu i närkamp kan han dra kniven.
Vilka belägg har du för att de var påverkade? Asap Rockys gängs uppgifter? En polis hade garanterat märkt om han varit det och då hade de testats
Citera
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Problem är att du tar först parti för en part sedan bygger du upp dina teorier på allt som stärker din parts version.

Jag tycker hazaren är en väldigt osympatisk person och är övertygad att Rocky är en bättre människa men när jag försöker bedöma vad som hänt så gör jag det utan att blanda in mina känslor och vara partisk.

Men du kanske praktiserar som försvars advokat och vill öva på dina färdigheter här på forumet. 😏
Inte riktigt. Jag hade i första hand sett att båda parter dömdes för en ringa misshandel. Det hade sänt signaler både om att alla är lika inför lagen och att vi inte accepterar att folk slåss på gatan i Sverige.

I andra hand skulle båda parter frikännas.

I tredje hand.......hmm , scenariet att bara en part åtalas och döms är rättskandal oavsett vilken part det gäller.

Skälet till att jag reagerar så starkt är att man tydligt har tagit ställning i ett bråk med två parter där ingen har betätt sig anständigt. Ställningen är dessutom tydligt politiskt vilket faktiskt hotar vår demokrati. När väl Asap rocky sitter som åtalad blir det viktiga för att rädda vårat opartiska rättsväsende att han blir frikänd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, han slår livvakts-Tim i huvudet med hörlurarna för att Tim tryckt sönder dem mot Jafaris hals. Ganska aggressivt beteende men lägg till att han blir lyft i halsen också.
ok ofredande då både sexuellt ofredande mot brudarna han klappar i häcken och mot asap måste det bli ofredande och har asap gänget känt hot från afghanerna iom förfölsesen kan inte det bli olaga hot möjligen?
Citera
2019-08-01, 23:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Målsägandens kompis som var med vid händelsen.

Jag sa att Rocky blev häktad slentrianmässigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast jag påstår inte att dom är oskyldiga, jag undrar varför afghanen inte är åtalad. Slår jag dig på käften och du slår tillbaka så är båda skyldiga till våld. Det är inte bara den som vinner som är den skyldiga
men han har ju inte slagit någon? Han försvarade sig
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Har är redan heroinist. Såvida han inte blir dömd till ett långt fängelsestraff kommer han inte leva länge.

Nää, han ryker nog förr eller senare. Om inte droger så blir han med all sannolikhet mördad i nån typ gänguppgörelse. Ingen större förlust. Eller mot alla odds kanske han blir framgångsrik, men jag tvivlar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag vet inte vad ni andra har för erfarenheter av slagsmål, men jag har alldeles för mycket på det kontot.

När det väl kickar loss får man oftast en gigantisk adrenalinkick. Blandat med en osäkerhetskänsla inför vad som ska komma är hot om att bli skadad en panikartad rädsla. I mitt eget fall för att motståndaren skall få övertaget. Jag drar på allt jag har tills motståndet är besegrat, i SYNNERHET om jag brukat våld mot en person för då kan jag vara SÄKER på att personen i fråga har samma adrenalinkick som jag och kommer försöka besvara våldet.

Anledningen till att säger det här att jag har svårt för argument som att "bruka inte mer väld än nöden kräver". Blir man pressad in i en situation där man blir rädd och brukar våld är det svårt att sluta, just på grund av att det kan bli ännu farligare då.

Jag tror det kan vara exakt så här Rocky och hans gäng kände. Killen var uppenbart hög som en lyktstolpe och var inte rädd för någonting. Han går ju för f-n och spänner sig och hotar vakten och säger att han vill slåss. Vad skall de göra om han till slut ger sig honom (samtidigt so mde har i åtanke att han redan slagits blodig med hörlurarna).

Bortsett från att han fått några sår när han landade och släpades i gatan har han knappt några skador alls. Det där är inga skador som är orsakade av slag eller sparkar. Nä, min åsikt är frikännande.

Ja man skjuter inte ett lejon med luftgevär, då är risken bara så mycket större att lejonet attackerar. Om du ska skjuta lejonet får du använda så kraftigt vapen att den inte reser sig igen. Samma sak med en knivafghan, går du till attack gäller det att göra det ordentligt så att han inte kan resa sig igen.
Citera
2019-08-01, 23:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja.. Annars hade vi naturligtvis inte haft någon rättegång nu. Du tror inte Rakim har roligare sakerför sig? Med Trump i ryggen är han ju redan ett oskyldigt offer i dennes ögon och hade aldrig blivit tvingad att infinna sig, bara att vänta av preskriptionstiden.

Jag ser att du med vilje undviker diskussionen om långa häktningstider av slentrian...
Citera
2019-08-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag sa att Rocky blev häktad slentrianmässigt.
på grund av flyktrisk ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in