2019-08-01, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer...

Eller, så finns ingen djälva kniv.

Detta är inte första fb-tråden där folk eldar på varann i någon detalj, och plötsligt finns det (nästan) ett faktum (!), som utanför tråden inte ens existerar.

Jag ska säga det på ett fint sätt:
Det finns ingen kniv, har aldrig funnits någon kniv, och det kommer sannolikt inte finnas någon kniv längre fram i ärendet heller.

Afghanen har blivit dömd för knivbrott. Han erkände dessutom i rätten att han brukar gå omkring med kniv. Afghan #2 väntar på rättegång och i det fallet greps han med *trumvirvel* kniv på sig.

Afghan #2 sticker, istället för att invänta ambulans och/eller polis. Varför då bör man fråga sig. Skulle han dumpa en kniv alternativt knark?

"Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer..."
I det här skedet var amerikanerna inte längre på plats.
Citera
2019-08-01, 23:07
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Vilket tjat om någon djävla kniv. Fullständigt påhitt. Det är glasflaskorna som är det intressanta att diskutera eftersom det faktiskt finns saker som tyder på att det kan ha används flaskor. Att vi i efterhand fått veta att MÄ knivat någon är och var fullständigt irrelevant vid den här specifika händelsen.

Asap & Co har skäl att agera som om gärningsmannen är beväpnad med kniv.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Då borde han alltså inte haft möjlighet att läsa på vad hans kompis sagt i rättegången och försöka matcha sina svar med det. Bra.

Vilken kompis pratar du om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
jo det hade han

Nej inte enligt åklagaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
dessutom drar afghanen hörlurarna i skallen på livvakten, fattar inte heller det, och ofredande måste det väll vara
och sexuellt ofredande
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
dessutom drar afghanen hörlurarna i skallen på livvakten, fattar inte heller det, och ofredande måste det väll vara
Ja, han slår livvakts-Tim i huvudet med hörlurarna för att Tim tryckt sönder dem mot Jafaris hals. Ganska aggressivt beteende men lägg till att han blir lyft i halsen också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är det inte upp till rätten att bedöma det? Filmerna verkar inte vara så tydliga så hur kan polisen så snabbt avfärda det hela när det pågår en rättegång där alla försöker tolka vem som gjorde vad på filmerna
videorna är solklara, de använde övervåld. Det är möjligt att pojkarna var jobbiga och påstridiga, men när tre går på en person som ligger ner då är det ej självförsvar
Citera
2019-08-01, 23:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Afghanen har blivit dömd för knivbrott. Han erkände dessutom i rätten att han brukar gå omkring med kniv. Afghan #2 väntar på rättegång och i det fallet greps han med *trumvirvel* kniv på sig.

Afghan #2 sticker, istället för att invänta ambulans och/eller polis. Varför då bör man fråga sig. Skulle han dumpa en kniv alternativt knark?

"Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer..."
Finns ingen kniv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför då? De är åtalade för misshandel av normalgraden och blir fällda för detta också. Rakim har i så fall avtjänat sitt straff.

Oflyt bara att Rakim hann göra sig av med bevisen, annars hade de åkt på minst ett halvår. Men fortsätter Rakim som han gör dröjer det inte länge innan han råkar illa ut igen men förhoppningsvis har han fått en tankeställare nu.

Vadå för jäkla bevis? Om du yrar om den omtalade flaskan så syns det ju för vem som helst ytterst tydligt att han inte längre höll i någon flaska när allting träffade. Vid kastet syntes det väldigt tydligt att han inte höll något i händerna, utan greppade MÄ med båda händerna. Ingen har på något sätt kunnat bevisa att något tillhygge verkligen har använts. Om du själv på fullaste allvar tror att Rakim på något magiskt sätt helt plötsligt trollar fram en flaska mitt i ett slagsmål bör du ta dig en till funderare på det hela.

Det mesta pekar på att det fanns glaskross på marken varav skadorna uppstod på det sättet. Det säger även sig självt att man får långt mer omfattande skador om man hugger någon med en trasig flaska.

Sen än en gång...folk måste ju förstå att särskilja på vem som har gjort vad. För Rakims del så handlar det om kastet och några enstaka slag samt en halvdan spark. Om du på allvar tror att det renderar till ett längre fängelsestraff så har du helt fel.

Om han sedan gör något dumt i framtiden är fullständigt irrelevant.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Självförsvar mot vad?
Livvakten hade ju inte misshandlat honom.
Har du missat denna?
https://www.youtube.com/watch?v=ZqdKZprbGrQ
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Jag vet inte vad ni andra har för erfarenheter av slagsmål, men jag har alldeles för mycket på det kontot.

När det väl kickar loss får man oftast en gigantisk adrenalinkick. Blandat med en osäkerhetskänsla inför vad som ska komma är hot om att bli skadad en panikartad rädsla. I mitt eget fall för att motståndaren skall få övertaget. Jag drar på allt jag har tills motståndet är besegrat, i SYNNERHET om jag brukat våld mot en person för då kan jag vara SÄKER på att personen i fråga har samma adrenalinkick som jag och kommer försöka besvara våldet.

Anledningen till att säger det här att jag har svårt för argument som att "bruka inte mer väld än nöden kräver". Blir man pressad in i en situation där man blir rädd och brukar våld är det svårt att sluta, just på grund av att det kan bli ännu farligare då.

Jag tror det kan vara exakt så här Rocky och hans gäng kände. Killen var uppenbart hög som en lyktstolpe och var inte rädd för någonting. Han går ju för f-n och spänner sig och hotar vakten och säger att han vill slåss. Vad skall de göra om han till slut ger sig honom (samtidigt so mde har i åtanke att han redan slagits blodig med hörlurarna).

Bortsett från att han fått några sår när han landade och släpades i gatan har han knappt några skador alls. Det där är inga skador som är orsakade av slag eller sparkar. Nä, min åsikt är frikännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

.

Och din poäng är vad? Asap Rocky är också dömd. Ingens tidigare brott är relevant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in