2019-08-01, 22:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tror inte det är så kul för misshandlade Jafari att bli världskändis för en sån här sak. Tror knappast han kan bo kvar i någon storstad faktiskt utan blir nog till att packa flyttlasset igen.

Deras kriminella karriär lär väl fortsätta, men det bästa av allt vi i STHLM lär slippa riskera råka ut för dessa två kriminella ligister åtminstone. Så lite rättvisa finns det allt.
Citera
2019-08-01, 22:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Bägge afghanerna var i rätten. Tror han behöver lite semester efter detta däremot..

Bara afghan #1 var i rätten idag och gjorde bort sig. "Kompisen" - afghan #2 som är häktad kommer till rätten imorgon, från häktet.
Citera
2019-08-01, 22:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Amerikanerna kommer åka hem på Lördag. Åklagaren borde skämmas.
Varför då? De är åtalade för misshandel av normalgraden och blir fällda för detta också. Rakim har i så fall avtjänat sitt straff.

Oflyt bara att Rakim hann göra sig av med bevisen, annars hade de åkt på minst ett halvår. Men fortsätter Rakim som han gör dröjer det inte länge innan han råkar illa ut igen men förhoppningsvis har han fått en tankeställare nu.
Citera
2019-08-01, 22:50
Medlem
Citat:
Bägge afghanerna var i rätten. Tror han behöver lite semester efter detta däremot..

Fel, endast MÄ var i rätten idag. Hans polare ska vittna på fredag.

Blir väl fångtransport dit för hans del....

Edit: sen på det!
Citera
2019-08-01, 22:53
Medlem
Browndawgs avatar
Vet ni om målsägandens kompis sitter med fulla restriktioner? Alltså han som ska vittna imorgon.

Eller har han kunnat läsa allt från rättegången och kan anpassa sitt vittnesmål efter detta? Det bästa vore så klart om han är helt ovetande om vad som sagts sedan tidigare när han kliver in imorgon. För sanningens skull.
Citera
2019-08-01, 22:53
Medlem
Var kan jag lyssna när Rocky snackar i rätten?
Citera
2019-08-01, 22:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Nej. Dock lär de hamna i rätten igen snart. Helt övertygad om det. Då öppnar ju sig möjligheten för utvisning.

Men fortfarande: Lagen är tydlig kring vad som är nödvärn/självförsvar. Detta är det inte, förutom säkerhetsvaktens agerande som faktiskt jag kan tycka är ganska klanderfritt. Han gör exakt som lagen säger kring nödvärn när han motar bort dem vad jag förstår när jag läser varför den anmälan blev nedlagd.

Varför la polisen ned anmälan mot afghanen. Filmen visar slag eller försök till slag mot livvakten.
Citera
2019-08-01, 22:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Knappast hittepå. Rocky och gänget har varit med förr.

Det intressanta är varför afghan #2 försvann. Var han tvungen att dumpa afghan #1:s kniv?

Eftersom Rocky och gänget varit med förr, lär någon i hela gänget nog ha sett om en kniv bytt händer...

Eller, så finns ingen djälva kniv.

Detta är inte första fb-tråden där folk eldar på varann i någon detalj, och plötsligt finns det (nästan) ett faktum (!), som utanför tråden inte ens existerar.

Jag ska säga det på ett fint sätt:
Det finns ingen kniv, har aldrig funnits någon kniv, och det kommer sannolikt inte finnas någon kniv längre fram i ärendet heller.
Citera
2019-08-01, 22:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Varför då?

Ni rättsystemsrelativister är gulliga.
Citera
2019-08-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
För mig är det inte en grov misshandel. Att bli lyft från marken i halsen är ofarligt och inte alls allvarligt.. det är en markering och ingenting annat . Lärarna på dagis och småskolan gjorde(gör) ju det var o varannan dag med pojkar som busar.
Att bli kastad som en trasdocka är heller inte speciellt allvarligt..Beror ju på att Hazaren var spinkig.
Att bli slamsad av trasiga flaskor och få en flask i huvudet hade varit allvarligt om det hade hänt.Det finns dock varken klipp, pålitliga vittnen eller tillräckliga skador som tyder på det . Vi vet inte hur skärskadorna på armen uppkom men sanningen är att dom är inte speciellt allvarliga dom heller.

Tror du har fel... dom har tvärtom lärt sig att de kan bete sig hursomhelst och att en provokation dessutom leder till att den provoserade åker fast.

Jag hade kunnat köpa ifall båda parter blivit dömda för misshandel men att fria den parten som startade bråket är en jätteskandal.. uppenbar partiskhet i rättsystemet hotar våran demokrati.
Problem är att du tar först parti för en part sedan bygger du upp dina teorier på allt som stärker din parts version.

Jag tycker hazaren är en väldigt osympatisk person och är övertygad att Rocky är en bättre människa men när jag försöker bedöma vad som hänt så gör jag det utan att blanda in mina känslor och vara partisk.

Men du kanske praktiserar som försvars advokat och vill öva på dina färdigheter här på forumet. 😏
Citera
2019-08-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jo, nu börjar vi glida in på generella saker. Jag är definitivt inte nöjd med tiderna det (oftast) tar att komma fram.
Jag försvarar bara & enbart att det går undan om det blir en prio. Där funkar det i regel, med få undantag faktiskt.
I en perfekt värld hade man varit snabb fram även på ett inbrott eller en väsk-ryckning, men så är det tyvärr inte.
Samtidigt tycker jag det ändå är viktigt att kunna hålla isär hur responsen ser ut på akuta lägen, men jag kan verkligen förstå att man blir skeptisk till polisens verksamhet eftersom det för det mesta tar sådan lång tid innan något sker.
Jag kan verkligen förstå att man som allmänhet inte litar på att man kommer snabbt om det väl gäller, och att det är en upplevd realitet som spridits och tagit fäste.
Generella saker, vad menar du..??

Hur skulle en telefon anmälan från ASAP&Co, eller 19-åringen sett ut för att det skulle ses som en Prio..??

(Ber om överseende för att jag ligger ca 1 tim efter i tråden.)
Citera
2019-08-01, 23:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Skitsnack, tror du att jag som nämndeman skulle ta order av Löfven hur jag dömer?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in