Citat:
Ursprungligen postat av
Iljuset
Problem är att du tar först parti för en part sedan bygger du upp dina teorier på allt som stärker din parts version.
Jag tycker hazaren är en väldigt osympatisk person och är övertygad att Rocky är en bättre människa men när jag försöker bedöma vad som hänt så gör jag det utan att blanda in mina känslor och vara partisk.
Men du kanske praktiserar som försvars advokat och vill öva på dina färdigheter här på forumet. 😏
Inte riktigt. Jag hade i första hand sett att båda parter dömdes för en ringa misshandel. Det hade sänt signaler både om att alla är lika inför lagen och att vi inte accepterar att folk slåss på gatan i Sverige.
I andra hand skulle båda parter frikännas.
I tredje hand.......hmm , scenariet att bara en part åtalas och döms är rättskandal oavsett vilken part det gäller.
Skälet till att jag reagerar så starkt är att man tydligt har tagit ställning i ett bråk med två parter där ingen har betätt sig anständigt. Ställningen är dessutom tydligt politiskt vilket faktiskt hotar vår demokrati. När väl Asap rocky sitter som åtalad blir det viktiga för att rädda vårat opartiska rättsväsende att han blir frikänd.