2019-08-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Att livvakten blödde och Asaps bedömning. Han är van att identifiera drogpåverkade knivmän.

Att livvakten rispades av hörlurarna. Då har han som blir misshandlad kniv enligt dig. Hör du hur dumt det hela låter.

Man får säga så men det är INGET rätten kommer fästa någon som helst avsikt vid.

Hade han dragit kniv, så hade givetvis ”livvakten” varskott sina kumpaner.

Men det fattar du väl ändå?
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Enligt filmerna på bråket så ser man att det är nödvärn från början till slut. Rocky slår flera slag mot kroppen för han är rädd att araben har en glock på sig vilket 9 av 10 araber har i Sverige så varför inte Mustafa oså därav boxarna vilket är nödvärn/självförsvar. Man har även rätt att knocka den andra för sin egen säkerhet sen börja ju araben från början till slut. Han återvände hela fem gånger fast de hade bett honom gå där ifrån. Hjälper det inte så får man ta till varenda medel som finns med sina knytnävar allt annat är absurt vilket de flesta kunniga förstår

Baserar du ofta din uppfattning på vinklade videoklipp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Utan att ta ställning i övrigt så hade jag aldrig i livet köpt knark av den där afghansnubben utan istället kontaktat en reko kran. Och då är jag långt ifrån en världsartist som han, som utifrån vad jag sett på hans sociala medier har ett öppet knarkbruk som i det närmaste utmanar självaste Snoop i frekvens.
Så fort ASAP andades att han skulle hit smällde det in minimum 200 kranar på hans DMs redo att sälja honom sitt "dunder".
Att vara supplier till ASAP rocky är bra marknadsföring.

Självklart är det så. Varför skulle han köpa av en afghan som hänger på Max och får drogerna från vem vet vem? Jag fattar inte hur någon kan tro att artister inte har sådant klart redan innan de anländer.
Citera
2019-08-01, 21:42
Avstängd
Varför lägger sig gaggiga gubben GW i debatten hela tiden. Han har inget nytt att komma med, har aldrig haft det. Inte dags för den dementa gubben att plocka ner skylten snart?
Citera
2019-08-01, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag jobbar inte i rekryteringsbranschen så vilka "standarder" man behöver vet inte jag.

Det var vad jag hittade efter en snabb googling, och det förklarar även varför professionella livvakter har lite mer svängrum och krav än en vanlig dörrvakt.
Citera
2019-08-01, 21:44
Bannlyst
Kan slå vad att det kommer inte sluta efter tingsrätten då bägge parterna kommer överklaga till hovrätten då 99 fall av 100 går dit oavsett straff skalan
Citera
2019-08-01, 21:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Nej. Det fanns inget sådant skäl. I efterhand kan man kanske tänka det men inte då.

Vilka objektiva indikationer på kniv hos MÄ ser du? Att han var tuff? En idiot? Hallå!??? Kom fram från stenen.
Det finns visst skäl, vi alla som befinner oss i city och dessutom har koll på domar m.m. vet att i stort sett alla hazarer som stryker om där har mattknivar eller liknande. Dom är för klena för att ta en riktig fight. Om ASAPs livvakt gjort research eller inte vet vi inte men skäl finns.
Citera
2019-08-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Hittar inget i Expressens Liverapportering om den videon. 19-åringen ska inte ha antastat någon står det bara.

Det tas väl inte upp i rättegången eftersom afghanerna inte är åtalade, men titta på de instagramvideor som finns, det var bland det första jag såg.
Citera
2019-08-01, 21:46
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det tas väl inte upp i rättegången eftersom afghanerna inte är åtalade, men titta på de instagramvideor som finns, det var bland det första jag såg.

Det var en annan som påstod att det togs upp.
Citera
2019-08-01, 21:46
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Att livvakten rispades av hörlurarna. Då har han som blir misshandlad kniv enligt dig. Hör du hur dumt det hela låter.

Man får säga så men det är INGET rätten kommer fästa någon som helst avsikt vid.

Hade han dragit kniv, så hade givetvis ”livvakten” varskott sina kumpaner.

Men det fattar du väl ändå?

En knivman har anledning att dölja kniven, fattar du inte det? Därför kan rocky tro att hazaren hade kniv. Dels för att kniven får större effekt som överaskning och dels för att åsynen av kniv kan trigga motståndet att hitta vapen såsom flaskor.
Citera
2019-08-01, 21:47
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Isåfall skulle det vara Sexuellt ofredande.
Nej, att en person i ett Youtube-klipp berättar att den blivit antastad räcker givetvis inte för åtal.

Men snälla nån, det är inte den händelsen vi pratar om. Det är incidenten med en tjej och Mustafas kompis inne på MAX som åsyftas. Han smeker hennes hår när de köar till dryckerna.
Citera
2019-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Men snälla nån, det är inte den händelsen vi pratar om. Det är incidenten med en tjej och Mustafas kompis inne på MAX som åsyftas. Han smeker hennes hår när de köar till dryckerna.

Det skulle ju isåfall behövas ett nytt åtal. I den här rättegången är det Rocky som är åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in