2019-08-01, 21:28
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Detta är värt att påminna om innan fleksor eller någon annan idiot försöker göra trådsanning av spekulationer och rykten.
Förstår om det är svårt att hinna med bland alla inlägg då och då.

Du kanske missade vilken tjej det handlade om?
Se citatserien nedan så fattar du du.

Sen finns det ju också uppgift om tjejen som berättar om att afghanen har tagit, slagit henne och hennes kompis på stjärten vid sidan av den. Den händelsen nämns fem gånger i FUP, vid sidan av referatet av videon.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Jag skulle älska om tjejen som nu vet identiteten på killen anmälde honom för ofredande. Det kanske är för klent för att väcka något åtal av det, men viktigt att sätta ner foten mot det där gränslösa beteendet som han uppvisar mot kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Det finns inte bekräftat någonstans att de ska ha antastat kvinnor. Bara påstått i slutet av ASAPs redigerade video.
Har han motiv? Ja.

Citat:
Missförstår du mig med flit eller har du bara inte hängt med i liverapporteringen? Jag talar om tjejen som blir antastad av Dawood inne på Max i kön till dryckerna. Det finns filmat och sekvensen visades upp i rätten i tisdags.
Citera
2019-08-01, 21:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Afghanens förföljande eller ens slag mot livvakten hade aldrig räckt för att polisen skulle ha ryckt ut. Det krävs mycket mer än så.

Även om det bara blivit prio två hade tiden blivit densamme.
För som du ser kunde man skicka på hela fyra bilar direkt där, varav två påbörjar framkörning inom bara några sekunder.
I värsta fall skulle jag säga att man har en bil ledig på det viset i city, men likförbannat.

Mayers & Co hade med facit i hand haft godo av att larma en misshandel eller stök (förestående), vilket är vad gemene man nog hade gjort, eller försökt göra, då afghanen börjat vifta sina hörlurar.

För övrigt tycker jag det är trist att några hoppade på mig om detta, och nu inte kommenterar mer
Citera
2019-08-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Det fanns skäl att tro att hazaeren hade kniv. Då måste han oskadliggöras.

Nej. Det fanns inget sådant skäl. I efterhand kan man kanske tänka det men inte då.

Vilka objektiva indikationer på kniv hos MÄ ser du? Att han var tuff? En idiot? Hallå!??? Kom fram från stenen.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Även om han fälls kan åklagaren överklaga eftersom man kan tycka att det är fråga om grov misshandel eller t o m synnerligen grov misshandel. T o m mordförsök. Då skulle det sting i rättegången istf det här mesiga tycka synd om-svenska.

Nja, om de tre döms till vad Åkl yrkat på inkl påföljd så har jag svårt att se att han har en grund för överklagan. Men sting skulle det nog bli.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vad säger din vän på LKC då? Om du ger hxn grundvärdena för denna händelse, och låter hxn utgå från att en bil ska iväg från garaget på ett prio ett vid Hötorget?

Jag har inte emotsagt att tiderna kan variera, jag emotsäger dock att variationen är stor i city på en potentiellt larm med dessa värden.

Eller så gör vi så här.
Kolla fup sid 4-7.
Kl 21.53 får LKC ärendet.
KL 22.01 säger vittne att polisen åker förbi.
Vid 22.02 har polis kontakt med person på plats.

Lägg på skälig framkopplingstid i telefon.

EDIT,
Fel-läst av mig i fup.
Det är inte LKC som får tel 21.53, utan det är SOS.

Vi landar alltså på ärliga tio minuter här.

Att tiderna diffar rejält, det där med 15min är i absolut bästa fall. Framförallt är dom mer underbemannade än tidigare somrar. Så många Poliser ibland inte kan göra deras jobb, vilket betyder att dom måste prioritera mer fallen som kommer in. Det som ska prioriteras är såklart t ex; akuta larm och pågående misshandel på pappret, men sanning är tyvärr att även där så måste dom ibland prioritera.

Det är dessutom mycket mer att göra på sommaren. Kötiden hos Polisen STHLM har fördubblats mot tidigare år som var ca 15min. Dom har försökt lösa det genom att ta igen förlorad tid medhjälp av åtgärder direkt per telefon. Men det är fortfarande uppåt 30min i snitt i STHLM, vilket kommer från Polisen själva. Så det går inte att säga som du gör att det alltid bara ska ta totalt ca 15min!?? Då ljuger man för sig själv rejält.
Senast redigerad av henkess 2019-08-01 kl. 21:34.
Citera
2019-08-01, 21:31
Medlem
Då afganen är den han är så kommer man i domstolen endast kunna fastställa de slag och sparkar som finns dokumenterade på film. Och nödvärn kommer inte att gillas. Villkorlig dom?
Citera
2019-08-01, 21:32
Medlem
Citat:
Jag skulle älska om tjejen som nu vet identiteten på killen anmälde honom för ofredande. Det kanske är för klent för att väcka något åtal av det, men viktigt att sätta ner foten mot det där gränslösa beteendet som han uppvisar mot kvinnor.

Isåfall skulle det vara Sexuellt ofredande.
Nej, att en person i ett Youtube-klipp berättar att den blivit antastad räcker givetvis inte för åtal.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Ordförandens inhopp och beslut under rättegången kanske ska ses i ljuset av att han är utsedd av regeringen till ny Justitieombudsman.

Hahahaha... Vilket jävla självmål. Opolitiska rättegångar, my ass...Vilken jävla fars!
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-01 kl. 21:35.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Även om det bara blivit prio två hade tiden blivit densamme.
För som du ser kunde man skicka på hela fyra bilar direkt där, varav två påbörjar framkörning inom bara några sekunder.
I värsta fall skulle jag säga att man har en bil ledig på det viset i city, men likförbannat.

Mayers & Co hade med facit i hand haft godo av att larma en misshandel eller stök (förestående), vilket är vad gemene man nog hade gjort, eller försökt göra, då afghanen börjat vifta sina hörlurar.

För övrigt tycker jag det är trist att några hoppade på mig om detta, och nu inte kommenterar mer

Det spelar ingen roll om de så har tio lediga bilar. Polisen ingriper inte för sådana "skitsaker".
Citera
2019-08-01, 21:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att tiderna diffar rejält, det där med 15min är i absolut bästa fall. Framförallt är dom mer underbemannade än tidigare somrar. Så många Poliser ibland inte kan göra deras jobb, vilket betyder att dom måste prioritera mer fallen som kommer in. Det som ska prioriteras är såklart akuta larm och pågående misshandel på pappret, men sanning är tyvärr att även där så måste dom ibland prioritera.
Det är dessutom mer att göra på sommaren. kötiden hos Polisen STHLM har fördubblats mot tidigare år som var ca 15min. Dom har försökt lösa det genom att ta igen förlorad tid medhjälp av åtgärder direkt per telefon. Men det är fortfarande uppåt 30min i snitt i STHLM, vilket kommer från Polisen själva. Så det går inte att säga som du gör att det alltid bara ska ta ca 15min.

Detta hade blivit en prio ett om Mayers eller någon ur gänget ringt på och berättat om en svingande gapig individ som inte låter dom vara ifred.

Jag vet tyvärr att det i andra fall, och i dom flesta fall tar runt 30-40min, men då är det lugna ärenden vi pratar om. Inget potentiellt förestående våld, utan mer vanliga typer av ärenden i mängd.
Citera
2019-08-01, 21:33
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Enligt Meyers försvar 160. Han blev sen rättad till 60 av ordföranden, som påpekade den usla matematiken. Slobodan Jovocici glider på fakta och försöker skapa trådsanningar och smutskasta Jafari som en riktig flashbackare. Men bra försök.
Målsäganden har ju tidigare påstått att han blivit slagen och sparkad av 6-7 personer. Läs FUP.
Citera
2019-08-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja, t.ex att de ska varit så rädda för knivbeväpning. Då ger man sig väl inte på en person som ligger ner med risk att han då drar kniven. De kunde lätt ha avväpnat honom i det läget i stället för att slå och sparka. Livvakten lär ju vara utbildad i sådant. Ologiskt resonemang.
Nej, inte alls ologiskt resonemang. Är man helt obeväpnad som livvakt och råkar ut för en drogpåverkat psykopat och pajas så agerar man exakt (EXAKT) som Rockys livakt gjorde. Ser sen Rocky&co att livakten har/får problem med situationen så reagerar man i stundens hetta exakt (EXAKT) som Rocky&co gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in